Ga naar inhoud


Miauw

Lid
  • Items

    3.359
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

2 Volgers

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Verzorgingshuizen en andere interne instellingen hebben een zorgcontract via Ziggo, eigenlijk is het te gek voor woorden dat daar geen concurrentie in is, zal wel met de prijs van de contracten te maken hebben, ook al is dat intern. Mijn vermoede is dat de infrastructuur van diverse instellingen geen concurrentie toe laat, het zijn meestal ooit overgenomen gemeente kabels. Ik denk dat het één van de redenen is dat DVB-C door Ziggo nog niet weg bezuinigd is, het zal er toch ooit van gaan komen, en dan kunnen alle zorginstellingen flink aan de slag om te investeren. Gedeelt internet, wifi delen, instellingen hebben meestal een oude telefoonlijn, die mag inmiddels wel vervangen zijn/worden door glasvezel of minstens een UTP kabel met een eigen aansluiting. Het hoeft geen snel internet te zijn, met de minimale aanbod van 50Mbit/s als ik mij niet vergis, is zat voor beeldbellen via WhatsApp of andere mogelijkheden, wifi delen is naar mijn mening vragen om ellende, zie bijvoorbeeld campings met gratis wifi met alle gevaren van dien. In ziekenhuizen heb ik dat ook meegemaakt, WhatsApp berichten lukt nog net, maar WhatsApp videobellen niet, dat is toch niet meer van deze tijd? Familie bezoeken is fijn, maar bij verder weg wonen, te weinig tijd, op vakantie, dan is videobellen in welke vorm dan ook wel zo prettig om niet te vereenzamen, vooral als het om familie gaat.
  2. Al een tijd is Amsterdam bezig dat je buiten de gemeente parkeert als je Amsterdam wilt bezoeken, Amsterdam is wel met de auto te bezoeken, echter of van te voren reserveren, of je betaalt vol tarief. Gemeenten net buiten Amsterdam zijn het al zat dat ze de auto's van Amsterdam opvangen. Het lag er ook aan op welke dag je parkeert, hoe dat nu is weet ik niet. Op zondag kon je een aantal jaar geleden net aan de buitenkant van het centrum parkeren, wel aan de juiste kant van de straat, maar ook dat is verleden tijd. Het is van der zotte dat Amsterdam zelf haar problemen niet kan oplossen, bij bepaalde appartementen kan je niet eens een parkeervergunning aanvragen. Amsterdam is een dorp op zich, de meeste mensen die daar wonen komen zelden buiten Amsterdam, het openbaar vervoer is volgens mij het best goed geregeld in Amsterdam, al heb je Amsterdammers die daar een ander oordeel over hebben/zeiken. Het begon in dit topic over Flex abonnementen, je betaalt voor korting die je alleen er uithaalt als je in een bepaalde periode van een maand in de trein reist. Ik vind het nergens op slaan, voor 2020 had je o.a. bij Kruidvat de goedkope treinkaartjes, die zijn tot op heden niet terug gekomen. De Nederlandse Spoorwegen klaagt dat ze altijd geld te kort komen, maak het dan interessant dat mensen die buiten de spits reizen het standaard goedkoper of gratis zodat het interessant is om met de trein te reizen. Wat ik waardeloos vindt is dat als je met een bus naar een trein reist, met de trein weer naar een bus om op je bestemming te komen, dat je 3 maal instap tarief betaalt, daarnaast is de trein is sowieso duurder dan de rest van het openbaar vervoer. Aandeelhouder van de NS is de Nederlandse staat, in de rest van Nederland is het openbaar vervoer de bus aanbesteed, uitgezonderd het GVB in Amsterdam, RET in Rotterdam, en HTM in Den Haag, dat is nog steeds een ambtenaren club. Het nadeel is dat veel R-Net bussen tot de rand van bijvoorbeeld Amsterdam mogen rijden, dat was vroeger wel anders, dan kon ook een deel Amsterdam ingereden worden, een klein stukje met de tram of 10 minuten lopen en ik was in Amsterdam centrum. Ik weet niet wat het is, maar de 3 gemeente OV bedrijven in Nederland krijgen overal voorrang op de aanbestede OV bedrijven. Flex lijkt leuk, maar het slaat nergens op dat je voor korting moet betalen. Reizen via het inloggen via je mobiele telefoon heeft als nadeel dat als je accu leeg is, niet meer in en uit kan checken. Heel het OV helemaal gratis maken lijkt mij beter, al is het tijdens de daluren zonder abonnement. In- en uitchecken zal niet verdwijnen, touristen uit het buitenland zullen dan toch moeten betalen, ook buiten de spitsuren. Flex is om stapelgek van te worden, vrijwel alle mensen zijn na lange tijd eindelijk aan de OV-kaart gewend, ook veel ouderen die met korting reizen, begint het volgende geldverslindende project met alle problemen van dien.
  3. Een beetje off-topic, maar toch: En wat kan er als het nodig is als noodzender functioneren? AM reikt verder, FM kan niet over de horizon, DAB+ heeft meer masten nodig, 5G heeft nog meer masten nodig. Een beetje ruis (analoog) kan meer hebben dan digitaal. Heb ik het nog niet over als de stroom uitvalt, met hoeveel noodstroom kan er via welk medium nog uitgezonden worden en is dat er op berekend?
  4. Als ik openbaar op het forum schrijf, dan is het herleidbaar door via Google te zoeken. Eventueel met foto's, is het dan volledig herleidbaar, vandaar de vraag als je niet ingelogd bent, in hoeverre zijn berichten op het forum openbaar?
  5. Ik bedoel wat ik hier in het forum schrijf, als dat openbaar is, dan is het herleidbaar.
  6. Van wat ik begrepen heb is DVB-T2 tot ergens in februari 2030 beschikbaar via KPN, wat ik ook lees is dat TV via 5G(?) als ik het goed heb geen bandbreedte verminderd, als dat het geval is, wat heeft het dan voor zin om het te veranderen? Ik heb diverse berichten gelezen, het is dan een vraag die naar boven komt van, als het klopt en ik daar een conclusie aan hang, wat heeft dit dan voor zin behalve dat een hoop TV's ongeschikt zullen raken door DVB-T2 te vervangen door 5G, bij dezelfde bandbreedte lijkt het mij behoorlijk zinloos. Ik stel voor dat DVB-T2 net als de FM met de daaraan gekoppelde DAB+ te veilen aan de commerciële omroepen naast de verplichte FTA publieke omroepen. Bij het veilen van DVB-T2 kanalen, kunnen commerciële omroepen hun (mega reclame) uitzending gratis aan de burgers in Nederland verspreiden. Misschien zit ik er helemaal naast, maar als ik het hier zo lees, wat heeft het voor zin als een groot land als Duitsland het op een flop uitloopt? Op hoeveel soorten uitzend mogelijkheden moeten zowel radio als TV uitgezonden worden, dat lijkt mij kapitaal vernietiging, laat op de publieke omroepen na, de rest maar veilen aan commerciële.zenders, het is tegenwoordig toch meer reclame dan nog een uitzending te kunnen volgen. Ik kan het helemaal mis hebben door het mogelijk niet te begrijpen, maar het dubbel uitzenden terwijl radio door veiling gratis te ontvangen is, waarom TV dan niet veilen? Hoeveel moet er nog dubbel uitgezonden worden, radio levert met veilingen geld op, met TV zou dan ook prima kunnen, maar tot nu toe willen ze naast reclame, ook nog geld hebben zolang dat met al die mega reclame vol te houden is.
  7. In hoeverre kan elk bericht wat ik plaats zonder in te loggen gelezen worden? Mijn vragen en het uitleggen daarvan, daarmee wil ik de woningcorporatie niet van informatie voorzien, kan dit achter gesloten deuren, of kan dat enkel via persoonlijke berichten?
  8. Dank je wel, ja het is werkelijk voor mijn moeder, daarom wist ik niet wat ze gedaan heeft. Vertalen kan eventueel via Google Translate, dus even uitzoeken. Het lijkt erop dat ze het account via haar eigen account aangemaakt heeft, zeker ben ik er niet van, maar Facebook zit op haar mobiele telefoon, vandaar dat ik denk dat ze het daar per ongeluk iets aangeklikt heeft, ik ga het later proberen, het gaat al enige tijd niet zo lekker met mij, ik heb nauwelijks energie.
  9. Sorry, ik weet niet waar ik dit ergens anders kan plaatsen, dit lijkt mij de juiste plek. Mijn moeder heeft per ongeluk onder haar Facebook account een tweede account aangemaakt wat niet de bedoeling is. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kom er niet in uit. Kan iemand aangeven hoe de tweede account wat blijkbaar aan haar eerste account gekoppeld staat, los gemaakt kan worden en opgeheven kan worden? Graag stap voor stap zodat ik het kan volgen. Alvast dank voor de moeite.
  10. Miauw

    Toekomst Ziggo

    Je kan internet only nemen, de zenders die FTA nog via DVB-C doorgegeven worden krijg je in deels mindere kwaliteit erbij.
  11. Miauw

    Toekomst Ziggo

    Heeft omroep MAX niks voor je? Oké, het is oud in een nieuw jasje, geef ik toe. Ik kijk zelf nog nauwelijks aandachtig naar programma's, het is net een aquarium waar ook nog geluid uit komt.
  12. Is dat niet de reclame Top40 ?
  13. Bij een bus waar de reis duurder is dan de € 4,- borg, niet uitchecken, werkt perfect en is goedkoper, maar niet 3 maal achter elkaar doen ter voorkoming van blokkering van je OV-chipkaart, anders moet je die weer laten deblokkeren.
  14. Ik kan geen auto betalen, het openbaar vervoer loopt ook al in de papieren waardoor ik deze zoveel als mogelijk links moet laten liggen. Als ik naar Amsterdam reis, dan heb ik twee bussen nodig, een Regioliner (R-Net) en een GVB stadsbus, ik probeer zoveel mogelijk afspraken op één dag te plannen, want anders is het mij te kostbaar. Gelukkig heb ik met twee bussen een goedkoper alternatief dan als er ergens een trein tussen zou zitten, gevolg is wel dat mijn reis een stuk langer onderweg ben. Het kon jaren geleden met 1 normale (geen snel)bus naar vrijwel hartje Amsterdam, echter vond het GVB dat niet leuk en werd de buslijn ingekort met als gevolg een trage stadsbus vanaf de rand van Amsterdam. Een Regioliner lijkt leuk, mits die je in één keer naar plaats van bestemming weet te krijgen, naast dat die elektrisch rijdt, heeft het als nadeel dat ik al vaker onderweg van bus moest overstappen i.v.m. dat de betreffende bus niet voldoende stroom had om terug bij het laadpunt te komen, als deze naar de jaren lange oude busstation in Amsterdam was blijven rijden had dat wel gekund, want zo snel is de sneldienst dus niet. Een auto heeft voordelen, dat is zeker, maar in Amsterdam, alleen als je ergens goedkoop kan parkeren, bijvoorbeeld bij een P+R, echter wilt Amsterdam dat bij de randgemeenten en verder dat al verwijderd krijgen. Alleen voor yuppen is er nog plaats, voor meer dan een ton heb je een eigen parkeerplaats, het centrum is nog duurder.
  15. Het is inderdaad een prut systeem die jaren lang door iedereens strot geduwd is, maar waar nu langzaam ouder Nederland, inmiddels ingeburgerd is. Is dat goed? Nee, we verzinnen weer een nieuw systeem in Nederland die nog halfgebakken werkt, lijkt op Windows dat nooit af is.😉 Mocht je beperkt van het OV systeem van Nederland gebruiken, dan moet je voor elke in en uitstap in- en uitchecken, bij de NS alleen als je van veevoeder veranderd. De NS rekent bij inchecken standaard een borg van € 20,-, dat wordt bij het uitchecken berekend met de werkelijke prijs, ook als deze hoger is, want dan betaal je meer dan € 20,- Ariva is een andere aanbieder, Ariva trein rekent € 10,- borg bij het inchecken, bij het uitchecken wordt het berekend met de exacte prijs. Bij bus, tram en metro reis je voor het zelfde tarief dat per provincie kan verschillen, zo ook het instaptarief, ik heb het niet verzonnen. Bij bus, tram en metro wordt een borg van € 4,- berekend bij elke keer dat je incheckt, en berekend zodra je uitcheckt. Belangrijk, als je van bus, tram en of metro overstapt, heb je slechts 35 minuten overstaptijd om na het uitchecken weer ingecheckt te zijn, anders betaal je opnieuw instaptarief. Nacht bussen hebben een instaptarief van € 5,-, bij overstap van de ene naar de andere nachtbus zou je als het goed is niet opnieuw het basistarief hoeven te betalen, ergens in uiteraard Amsterdam zit een hiaat in het systeem voor nacht openbaar vervoer waardoor je 3 producten in je OV-chipkaart moet laden om niet achterlijk duur uit te zijn. Het GVB is net als Den Haag en Rotterdam nooit uitbesteed, dat zijn dus ambtenaren die op de bus, tram en metro zitten, het werkt met dezelfde OV-chipkaart, maar het is een eigen gebied waar uitbesteed openbaar vervoer meestal tot even in de rand gebieden mag komen om over te stappen op bijvoorbeeld het GVB (Gemeentelijk/Geen😉 Vervoers Bedrijf) als het om Amsterdam gaat. Reis je weinig en is daardoor een OV-kaart te duur in aanschaf, kan je van OV-Pay gebruik maken, dan gaat het direct via je bankpas van je bankrekening af. Bij OV-Pay weet ik niet of de problemen voor reizen voor ouderen met korting al mogelijk is, want dat moet je bankpas dan wel aangeven, ik heb geen idee of dat al opgelost is. Heel belangrijk: als je via je portemonnee zowel een OV-chipkaart aanbied als ook een bankpas, dan pakt het OV-betaalsysteem altijd je bankpas, ook als je draadloos betalen uitgezet hebt, want het openbaar vervoer blijkt daar op uitgezonderd te zijn. Daarnaast heb je nog Flex abonnementen waarbij je op de manier hoe je het instelt met korting kan reizen, uiteraard betaal je per maand voor die korting, dus bij weinig openbaar vervoer gebruik heeft het weinig zin. Kort samengevat, een systeem iets met peren, je bent de weg al kwijt als je er geen boekhouding van kortingen er ook na houdt.🤯
×
×
  • Nieuwe aanmaken...