Ga naar inhoud


Eduard07

Lid
  • Items

    14.757
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    73

1 Volger

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Oosterkwartier
  • Interesses
    Tweaken

Recente bezoekers van dit profiel

90.240 profielweergaven
  1. Duitsland: ARD stopt 5G Broadcast De ARD heeft beslist om de uitrol van 5G Broadcast voorlopig stop te zetten, ondanks jarenlange testprojecten in onder andere Saksen-Anhalt, Beieren en Noordrijn-Westfalen. Hoewel de omroepkoepel de technologie veelbelovend noemt acht ze het momenteel niet opportuun om erin te investeren. Een latere invoering blijft wel mogelijk. “De ARD blijft de marktontwikkelingen volgen via haar technische commissies”, luidt het. De beslissing van de ARD geldt als belangrijk signaal voor andere spelers in de sector. 5G Broadcast kan mediacontent uitzenden naar een onbeperkt aantal gebruikers (via de smartphone) zonder het gebruik van mobiele data. Hoewel de ontwikkeling van de zendtechnologie al zeer ver staat schort het vooral langs de kant van de ontvangers. Er bestaan wel prototypes, maar die blijken nog lang niet rijp voor de markt. Op het Fraunhofer FOKUS Media Web Symposium in Berlijn eind juni werd gemeld dat productieklare Android-smartphones met 5G Broadcast ten vroegste in de eerste helft van 2028 verwacht mogen worden. (foto boven: Wikipedia) https://radiovisie.eu/blad-2477-ard-frank-laufenberg-radio-vandewalle-sublime/
  2. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/in-een-jaar-ruim-51-000-banen-weg-in-duitse-auto-industrie/
  3. Ik vond de kleuren tv van Metz altijd maar matige kleuren vertonen. Hun transistor radio's vond ik ook niet echt top. In mijn ogen indertijd een B-merk. (Werd in Groningen ooit verkocht door Galeries Modernes, de de facto goedkopere versie van de luxere V&D. (De GM ging in 1974 failliet.)
  4. Eduard07

    De woningnood

    Die "oplossing" is absoluut niet nieuw. In Duitsland woonden immers drie generaties onder 1 dak. Daar waren huizen - analoog aan boerderijen- ook op gebouwd. Aan de ene kant van het dubbele huis woonden de ouders, aan de andere - met vrije eigen toegang - een van de kinderen, vaak getrouwd en met de kleinkinderen. De zorg en opvang was er voor elkaar. In feite met gesloten beurs.
  5. Eduard07

    De woningnood

    Voor €800 per maand kun je heden ten dage geen totaalpakket meer bieden voor een kamer (1 kamertje maar?) met Zorg. Daar zal tegenwoordig echt (veel) geld bij moeten. Die kleine (deels uitgeleefde) kamertjes in de voormalige bejaardentehuizen in Nederland waren overigens ook een reden om af te breken of op te heffen. De meeste gebouwen voldeden in geen enkel opzicht meer aan de voortschrijdende eisen. Voorstanders van die bejaardentehuizen-oude-stijl willen dat nog wel eens over het hoofd zien. Ik denk dat die Scandinavische oplossing die @Tonskidutch hierboven noemt, eerder navolging verdient anno 2025.
  6. In grote(re) steden als Groningen woonden veel fabrieksarbeiders, en uiteraard huurden die. Trouwens, in de jaren 60 was een huis vinden net zo goed een gevecht. Er was in de Stad Groningen zoveel woningnood dat getrouwde kinderen de zolders van de huurwoningen ombouwden tot woonruimtes en daar ook kinderen kregen. In o.a. de Groninger Oosterparkwijk waren genoeg huizen met 2 deurbellen: de drukbel voor de zolder waar de getrouwde kinderen woonden. en de ouderwetse, originele trekbel voor beneden waar "opa en oma" woonden als hoofdbewoners. Voordeel: men zorgde voor elkaar. (Zoals in veel andere culturen gebruik was en/of nog is.) Voor 150-250 gulden in de Stad Groningen kreeg je wel wat, inclusief keuken en soms een douche.
  7. Slechts weinigen kochten een huis in die tijd. Sociale huur was de norm. Hele woonwijken, halve steden (of meer) was standaard sociale huur. Rond een tientje per week voor 60 m2. Werd wekelijks cash geïnd aan de deur en afgetekend in een huurboekje. (De meesten kregen nog weekloon in de jaren 60. Cash uitbetaald door de baas.)
  8. Of trekdrop voor 1 cent? 🙃
  9. AWD is toch al het geval bij elektrische auto's? "Veel elektrische auto's bieden AWD-aandrijving, waaronder populaire modellen zoals de Tesla Model Y, Kia EV9, Hyundai Ioniq 5 & 6, Ford Mustang Mach-E, Audi e-tron en BMW iX. Ook merken als Nissan (Ariya), Porsche (Taycan), en CUPRA (Tavascan) bieden modellen met AWD aan. AWD-versies zijn vaak krachtiger en bieden betere grip, wat ze geschikt maakt voor diverse omstandigheden." (Bron: via Google: AI) Ook lees ik via Google/AI: "Het automerk met de langste elektrische actieradius is Lucid, met de Lucid Air die een actieradius tot 883 kilometer (WLTP) haalt. Ook Mercedes-Benz en Tesla zijn sterke concurrenten; de Mercedes-Benz EQS biedt een bereik van ongeveer 735 km, terwijl de Tesla Model 3 Long Range een actieradius van 702 kilometer kan bereiken." Ondertussen blijkt het aantal elektrische oplaadpunten in de EU gestaag toe te nemen. Evenals de oplaadsnelheid. Menige benzineauto haalt de 880 km actieradius niet. Diesels wel. Welk fossiel automerk rijdt 2000 km op een volle tank? Ik ken ze niet.
  10. Eduard07

    De woningnood

    Als je foto's van bejaarden jaren 50/60 ziet, leken ze al gauw - mede gezien hun kleedstijl - dik in de zeventig, terwijl ze indertijd waarschijnlijk amper 60 waren.
  11. Eduard07

    De woningnood

    De desbetreffende accijnzen in NL maar flink omlaag, dan. Dat is inderdaad "denken in oplossingen" en bovendien "out-of-the-box denken". 😁
  12. Eduard07

    De woningnood

    Of daar misschien dagboeken willen gaan schrijven... https://www.youtube.com/watch?v=SBiCS42yNJg https://youtu.be/7NLKCXk6UiA
  13. Eduard07

    De woningnood

    We zouden het personeel niet eens hebben voor veel bejaardentehuizen-oude-stijl en bovendien zouden de meeste tehuizen sowieso moeten worden afgebroken of verregaand gerenoveerd omdat ze uit een heel andere tijd stamden en totaal niet meer aan de eisen zouden voldoen. De vliegende equipes van nu houden de ouderenzorg nog een beetje op de rails.
  14. Laten we hopen dat de rechters de maatregel overeind kunnen houden. En nee, dat ligt niet aan de rechters, maar aan de wetgeving en de juiste argumenten en onderbouwingen van de advocaten van Schiphol.
  15. Daar lijken ze zelf anders over te denken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...