Ga naar inhoud


Rookverbod


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Er zijn ook wel redelijk intelligente mensen die roken, hoewel verhoudingsgewijs niet zo veel, maar het heeft meer met bewustzijn dan intelligentie te maken. Het primitieve deel van je brein vindt de verslaving lekker en het is maar of je dat deel wilt laten bepalen of je zo'n 25 soorten gif wilt inhaleren met een redelijke kans op een nogal onaangenaam levenseinde. Sommigen "kiezen"(?) daarvoor, mij best zolang je anderen niet meevergiftigt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 433
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: thevandijks


Kijk en dat heb ik nu altijd als niet roker gedaan! Nu kan ik ook weer eens met het vrouwtje buiten de deur gaan eten


Dan wens ik je veel plezier met de huidige horeca prijzen die alleen maar hoger worden.
Eet smakelijk in je rookvrije omgeving en een piepkleine maaltijd voor 15 euro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kijk en dat heb ik nu altijd als niet roker gedaan! Nu kan ik ook weer eens met het vrouwtje buiten de deur gaan eten zonder zo'n vent met zo'n vieze stinkende stok in zij bek!

 

Ohhh, dus vrouwen roken niet.!!!!

 

Citaat:
Precies helemaal mee eens.

 

Ik begrijp uberhaupt niet welk mens die zichzelf intelligent acht rookt !

 

Ach, Albert Einstein paftje er ook rustig op los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat iedereen toch in zijn waarde ik rook ook niet in huis maar buiten.Maar in dit land zijn nu eenmaal allemaal kutregels.De mensen moeten eens in opstand komen.Maar ja dat doen ze toch niet je ziet het al met de benzineprijzen wel zeuren maar in opstand komen nee hoor.Nou ja laat maar lang leve nederland kutland.Toch nog de groeten aan een ieder.

Het Leven Is Een Melodie

Gedreven Door Komedie

Verweven Met Parodie

Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie

Dood Omgeven Met Tragedie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: JosFop4Sat


Ik geloof, maar ik kan er naast zitten dat het nu maar om één ding draait in de hele discussie :
Roker versus niet-roker.

guykers is een van de weinige die blijkbaar weet waarom het rookverbod (dat overigens al enkele kabinetten geleden is ingesteld, door Els Borst) is ingevoerd.
Het gaat puur en alleen om de bescherming van het personeel.


Hoe zit het dan met het volgende:

mijn kroegbaas is de ENIGE werknemer (tevens werkgever en eigenaar) van de kroeg.
hij rookt.

Mag dat dan wel ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er nog 1 ding over kwijt : Mensen die roken veroorzaken geen directe slachtoffers, zoals mensen die teveel drinken dus wel doen....

 

Ik zou wel een alcohol verbod willen zien voor de gehele horeca.

Op latere termijn zou daar best een "vet" verbod op kunnen volgen, dus geen vlees meer of lekkerbekkie maar alleen een bakkie sla in de restaurants.(met macro-biotische verklaring).

 

Uiteindelijk afschaffing van de Horeca, bars en coffeeshops.

 

Zou NL een stuk rustiger maken in de nachtelijke uurtjes en er zouden minder doden zijn door zinloos geweld, dronken drivers en canabis paffers die niet helemaal helder meer zijn.

 

Na het verbod op "genotsmiddelen" kan dan de politie afgeschaft worden omdat er niets 'verkeerds' meer gebeurt.

 

En omdat iedereen nu blij is, kan de regering ook naar huis, want die hebben niets meer te doen.........

 

.............?................

 

UTOPIA ?????????

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Je vergist je schromelijk Ozzo, wat denk je van ongewilt meeroken, daaraan sterven bijna net zoveel mensen aan kanker als mét roken blush


Op welke wetenschappelijk bewezen gegevens baseer je dat @Sjaak(k)?? Inderdaad zijn er wel dokters die zoiets beweren maar net zoveel het tegenovergestelde en echt wetenschappelijke gegevens zijn er al helemaal niet.
Zelf rook ik niet maar dus mij maakt het niet uit of er een rookverbod komt.
Maar pas nog iemand weggebracht die aan longkanker overleden is en volgens de partner had die nooit gerookt ook volgens de longarts is drie van de vijf die de ziekte krijgen een niet roker.
Dan ga ik veel meer in de richting van erfelijkheid denken als aan meeroken en zullen er na het rookverbod geen mensen meer overlijden aan deze zieke??
Dat geloof je toch zelf ook niet. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ HDvideo

Intelligentie wordt je mee geboren en heeft niets met wel of niet roken te maken...met jouw opmerking krijg ik de neiging te denken dat bij jou het intelligentieniveau iets lager ligt dan gemiddeld.

 

Je zou eventueel WEL kunnen stellen dat roken dom is !!, waarbij "dom" ook weer niets te maken heeft met het intelligentieniveau.

 

Je kunt wel "slim" of "dom" zijn.

 

Dus iemand die heel intelligent is kan wel eens dom zijn...

en iemand die niet zo intelligent is kan weer heel slim zijn..

 

Leuk he.. :-)

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee)roken

 

Meeroken kan veel schadelijke gevolgen hebben, zowel voor kinderen als volwassenen.

 

Kinderen en meeroken

 

Rook is altijd slecht voor een kind, zowel voor als na de geboorte. Wanneer een zwangere vrouw rookt, kan dat ervoor zorgen dat de longen van de baby zich niet goed ontwikkelen. Bij baby's en peuters, maar ook bij oudere kinderen, zijn de luchtwegen erg kwetsbaar.

 

 

Kinderen die meeroken zijn vaker ziek dan kinderen die niet meeroken. Zij hebben sneller last van verkoudheid, griep, middenoorontsteking, astma en andere longaandoeningen. Zorg daarom dat er in huis, in de auto en in de omgeving van kinderen niet wordt gerookt. Rook in huis ook niet als de kinderen weg zijn. De slechte stoffen van een sigaret of sigaar blijven lang in een kamer hangen. Sommige deeltjes zweven op tachtig centimeter boven de vloer, en blijven daar 24 uur! Kinderen krijgen zo dus flink wat slechte stoffen in hun lichaam. Óók als u frisse lucht in de kamer laat!

 

 

 

 

Dat (mee)roken en astma niet samen gaan, hebben Vasilios, Salar, Shahinda en Lisa van het Kinder Pers Bureau Almere ontdekt. Zij maakten een korte film over dit onderwerp, in opdracht van het Astma Fonds. Klik op de foto om het filmpje te bekijken.

 

Meeroken Volwassenen & Rookvrije Horeca Als een van de laatste landen in Europa heeft Nederland vanaf 1 juli 2008 ook een rookvrije horeca. Ongewenst meeroken wordt hierdoor verminderd.

 

En dit is belangrijk, want niet alleen astma en COPD patiënten hebben last van meeroken. Bij gezonde mensen kan blootstelling aan rook op de korte termijn leiden tot klachten zoals acute hoofdpijn, een (tijdelijk) verminderd smaak- en reukvermogen en irritatie van de ogen. De effecten op de langere termijn zijn zelfs veel schokkender: Door meeroken neemt de kans op longkanker toe met 20%. Dit betekent dat ieder jaar tweehonderd meerokers doodgaan aan deze ziekte. Bovendien heb je als meeroker 20-30% meer kans op een ziekte aan je hart. Er gaan hieraan zelfs duizenden mensen te vroeg dood omdat ze meerookten. Als je vaak in een rokerige ruimte zit dan kun je problemen met je ademhaling krijgen. Dit kan lijden tot chronische longaandoeningen zoals COPD.

 

 

 

Er is geen veilige ondergrens aan de blootstelling van tabaksrook. Zelfs blootstelling aan kleine hoeveelheden tabaksrook heeft negatieve effecten op je gezondheid! De afgelopen jaren hebben wetenschappelijke studies aangetoond dat bescherming tegen meeroken leidt tot een flinke vermindering van gezondheidsklachten.

 

 

 

Meer informatie over meeroken en de gevolgen ervan vindt u in de factsheet meeroken van Stivoro.

 

 

 

In landen zoals Ierland blijkt dat na de invoering van het rookverbod in de horeca bijna niemand meer terug zou willen naar de oude situatie. Ook de rokers niet. Een rookvrije horeca wordt niet alleen als gezond, maar ook als heel prettig ervaren.

 

 

 

Bekijk het filmpje 'Luchtig Menu', over rookvrije horeca in Nederland, Ierland en andere landen.

 

 

Bron en verdere informatie .... Astma Fonds

 

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Mee)roken



Dat is dus precies wat ik bedoel het is een niet onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek maar een stukje door iemand geschreven.
En ja het astmafonds ijvert al jaren voor het rookverbod.
Liever zag ik een stukje over landen waar het al lang verboden is en dat de mensen daar niet meer overlijden aan longkanker. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat van Aart:

Op welke wetenschappelijk bewezen gegevens baseer je dat @Sjaak(k)?? Inderdaad zijn er wel dokters die zoiets beweren maar net zoveel het tegenovergestelde en echt wetenschappelijke gegevens zijn er al helemaal niet.

Zelf rook ik niet maar dus mij maakt het niet uit of er een rookverbod komt.

Maar pas nog iemand weggebracht die aan longkanker overleden is en volgens de partner had die nooit gerookt ook volgens de longarts is drie van de vijf die de ziekte krijgen een niet roker.

Dan ga ik veel meer in de richting van erfelijkheid denken als aan meeroken en zullen er na het rookverbod geen mensen meer overlijden aan deze zieke??

Dat geloof je toch zelf ook niet. \:\(

 

Zal het principe even uitleggen, Aart

In je erfelijk materiaal in elk van je cellen zitten zgn. regelgenen die bepalen wanneer en hoe vaak die cel zich moet/mag delen. Deze genen kunnen door mutaties veranderen in oncogenen (kankergenen) waardoor de regeling fout gaat en de celdeling op hol slaat. Mutaties, veranderingen in het DNA (het erfelijk materiaal), ontstaan door straling (UV, rontgen, gamma), ongunstige chemicalien (bv. een stel van de ca. 25 gifstoffen in tabaksrook) en virussen. Als je mazzel hebt komt de mutatie niet in een regelgen en gaan in zo'n situatie cellen bv. gewoon dood en verouder je alleen sneller (de vroeg oude huid van zonaanbidders enz.).

Om een regelgen in een oncogen te laten veranderen zijn een paar mutaties in dat gen nodig, bv. 5. Sommige mensen hebben geluk en hebben van hun ouders nog geen mutaties in die genen meegekregen (de opa die zich een ongeluk rookte en 90 werd), anderen hebben pech en hebben al 4 mutaties ingebakken meegekregen. Bij hen is dus nog maar 1 verandering nodig en de celdeling slaat op hol en ze hebben ergens in hun lichaam bij de cel waar het mis is gegaan een beginnende kanker.

Vandaar dat de smoker zelf met mazzel de eerste 50 of 80 jaar nergens last van hoeft te krijgen, hij gaat statistisch 10 tot 15 jaar eerder dood maar wist toch niet hoe oud hij had kunnen worden, terwijl het kind wat er naast zit en ongewild meerookt op z'n 5e of 13e aan bv. leukemie (bloedkanker) kapot gaat.

Je kunt dus prima aan kanker dood gaan zonder ooit zelf gerookt te hebben en de meeste slachtoffers zullen dus ook nooit gerookt hebben. Het enige wat je kunt doen is de kans niet vergroten, dus gifstoffen en gemene straling zoveel mogelijk vermijden, dus bv. niet in een rookhol gaan zitten, niet te veel in de zon liggen bakken zonder bescherming en niet naar Tchernobyl verhuizen.

Wetenschappelijke bewijzen zijn er honderden, duik de universiteitsbibliotheken maar eens in.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Johan45
Mee)roken



Dat is dus precies wat ik bedoel het is een niet onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek maar een stukje door iemand geschreven.
En ja het astmafonds ijvert al jaren voor het rookverbod.
Liever zag ik een stukje over landen waar het al lang verboden is en dat de mensen daar niet meer overlijden aan longkanker. laugh



Longkanker zal denk ik altijd blijven bestaan.
Toch ben ik het met het Astma fonds volledig eens.
Meeroken is bewezen nadelig voor niet rokers.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relatie roken en longemfyseem in kaart gebracht

10 maart 2006

 

Elke teug sigarettenrook zit vol met schadelijke stoffen. Deze stoffen brengen schade toe aan het bindweefsel (collageen) van de longblaasjes. Hierdoor worden kleinere fragmenten van het collageen gevormd.

 

Professor Gert Folkerts en professor Frans Nijkamp (afdeling Farmacologie van het Utrecht Instituut voor Farmaceutische Wetenschappen) hebben ontdekt dat deze afbraakproducten ontstekingscellen naar de luchtwegen toetrekken en activeren. Door de activatie van de ontstekingscellen vormen zich stoffen (enzymen) die de longblaasjes opnieuw afbreken. Dit leidt tot nog meer collageenfragmenten. Hierdoor ontstaat een zelfstimulerend systeem - een soort ‘vliegwiel’ - dat de longen geleidelijk aan afbreekt.

 

Medicijn

In de luchtwegen van longemfyseempatiënten blijken collageenafbraakproducten inderdaad verhoogd te zijn. En in proefdieren kan longemfyseem veroorzaakt worden als collageenfragmenten worden toegediend aan de luchtwegen. De Utrechtse farmacologen hebben onderzocht welk collageenfragment specifiek verantwoordelijk is voor het ontstaan van longemfyseem, en wat het werkingsmechanisme is van dit fragment. Nu dit grotendeels is opgehelderd, is de groep hard bezig om een nieuw medicijn te ontwikkelen tegen de vorming en/of de werking van het collageenfragment.

 

 

Bron: Universiteit Utrecht:

 

Er is dus hoop :-)

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ga naar de longafdeling in een ziekenhuis, daar ligt het praktische en overtuigende bewijs

Daar liggen geen patienten met een voetbalknie of een tennisarm

Dat klopt helemaal want die liggen meestal op de afdeling orthopedie.

Maar roker of niet roker, we weten allemaal dat het niet goed voor je is

Anders werd je wel met een schoorsteen op je hoofd geboren.

 

Leo

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...