Ga naar inhoud


Rookverbod


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45


Longkanker zal denk ik altijd blijven bestaan.
Toch ben ik het met het Astma fonds volledig eens.
Meeroken is bewezen nadelig voor niet rokers.



Ben bang dat je gelijk hebt.
Een longziekte als astma is natuurlijk geen pretje maar ook die ziekte zal niet verdwijnen door niet meer te roken, hooguit zal het op sommige plekken minder benauwd voor die mensen worden.

Origineel bericht van: Sjaak(k)
@Aart je kunt het ook omdraaien, is het wetenschappelijk bewezen dat (mee)roken wel gezond zou zijn. confused Voor mij hoeft er geen enkel rapport te komen over wel gezond of niet, het is gewoon de praktijk dat (mee)roken ongezond is tired
Ga naar de longafdeling in een ziekenhuis, daar ligt het praktische en overtuigende bewijs blush
Daar liggen geen patienten met een voetbalknie of een tennisarm sick


Liggen op de longafdelingen van ziekenhuizen alleen rokers??
Zelf ben ik ook een niet roker maar er wordt nu gedaan of als er niet meer gerookt wordt op slag alle ziekes van de wereld zullen verdwijnen.
En dat gaat mij weer veels te ver, heb je wel naar het filmpje bij het bericht van @cookie monster gekeken en dat krijg je in iets mindere mate ook dagelijs binnen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 433
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat van Aart: Liggen op de longafdelingen van ziekenhuizen alleen rokers??

 

Nee, helaas, sommigen hebben domweg pech en niet alleen op de manier die ik boven beschreven heb.

 

Citaat: Zelf ben ik ook een niet roker maar er wordt nu gedaan of als er niet meer gerookt wordt op slag alle ziekes van de wereld zullen verdwijnen.

 

Was dat maar waar. Maar je kansen worden groter. Je afweer hoeft niet meer bezig met die extra hoeveelheid gif en kan bezig met bacterien, virussen, kankers en noem maar op. En sommige ziektes zitten in een totaal andere hoek. Maar een heleboel zullen met x procent verminderen en de x zal per ziekte varieren van nul tot wie weet 30%.

 

 

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus

Was dat maar waar. Maar je kansen worden groter. Je afweer hoeft niet meer bezig met die extra hoeveelheid gif en kan bezig met bacterien, virussen, kankers en noem maar op. En sommige ziektes zitten in een totaal andere hoek. Maar een heleboel zullen met x procent verminderen en de x zal per ziekte varieren van nul tot wie weet 30%.


Er zijn zoveel faktoren die bijdragen aan longziektes dat we dat maar niet allemaal opnoemen.
Nu hebben vrachtauto's vaak roetfilters maar je zult maar vroeger met je fietsje achter een optrekkende vrachtauto gestaan hebben en vroeger alle kolen en hout gestookte kachels en niet te vergeten de barbeque.
Denk ook eens aan de grote steden in de wereld die een konstante smog hebben, dan lijkt me eerlijk gezegd de sigarettenrook een faktor maar ook weer niet zo heel erg belangrijk. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben als kind al eens in een stadsfile uit de auto gestapt om te kotsen na een half uur uitlaatgassen, dus dat zegt genoeg....

Barbeknoeis ben ik geen liefhebber van, wel leuk voor de contacten maar altijd wat verschroeid eten als je het niet half-rauw wilt.

En in dergelijke steden moet je niet gaan wonen als je plezierig wat ouder wilt worden en die mogelijkheid hebt.

Maar de tabaksrook is wel heel erg geconcentreerd en doet toch wel bv. flink zeer aan de ogen van een niet-roker. En ga er maar vanuit dat in het algemeen dingen die stinken en/of zeer doen of waarvan je moet kotsen of dizzy wordt niet zo heel erg goed voor je zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
die braken ook wat troep uit hoor, ik zou dus maar oppassen

Je hebt gelijk sjaak. Ze motten dus ook maar meteen al het gemotoriseerde verkeer gaan verbieden in de stad. Sta met je fiets maar eens bij het stoplicht achter een bus. Kan ook niet gezond zijn. Tevens ook meteen alle chemiewerken sluiten. Die ploffen ook een hoop rotzooi in de lucht.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ga naar de longafdeling in een ziekenhuis, daar ligt het praktische en overtuigende bewijs
Daar liggen geen patienten met een voetbalknie of een tennisarm

Dat klopt helemaal want die liggen meestal op de afdeling orthopedie.
Maar roker of niet roker, we weten allemaal dat het niet goed voor je is
Anders werd je wel met een schoorsteen op je hoofd geboren.

Leo


Dubieuze stelling want,

Een mens is gemaakt om te liggen omdat de rug het grootste
oppervlak is wat een mens heeft . . . . . .

is net zo irrelevant maar wel leuk bedacht, toch?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Polleke2
Je heb gelijk het eind hiervan is zoek, maar daar zullen we het over 10 jaar nog wel eens over hebben denk ik, als het zoveelste verbod afgekondigd is,leve de betutteling.


Betutteling?
Toen in 1978 bekend werd dat bepaalde asbestsoorten schadelijk
waren, heeft de overheid het gebruik van deze asbest nog zo'n
20 jaar gedoogd, vooral o.i.v. de lobby van de industrie.
Intussen zijn velen door deze te late wetgeving ziek geworden
en doodgegaan. Als alle wetgeving door lobbyisten afgedaan
wordt als betutteling, weten we welke kant het uitgaat.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: HDvideo
Ik begrijp uberhaupt niet welk mens die zichzelf intelligent acht rookt !


Als je jong bent dan heb je nog geen intelligentie en doe je stoer mee met de rest van de klas.
Want je bent liever een meelopertje dan iemand die altijd alleen op het schoolplein staat.

Zo ging dat met mij tenminste, want ik kon altijd wel weer stoppen met roken dacht ik.
Nou ben ik afgelopen september dan ook eindelijk na vele pogingen echt gestopt en sinds die tijd ben ik 14 kilo aangekomen en is mijn conditie zelfs achteruit gegaan.
Het enige voordeel is dat ik geen hoestbuien meer heb en daar doe ik het dan ook voor.

Een verbod in de kroeg is een belachelijke betutteling, maar in een restaurant kan ik me er toch wel in vinden.
Mijn vrouw niet want die staat meer buiten dan ze aan tafel zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: ozzo


Pure betutteling is het....

Zielig als je nu nog rookt wink


Begin me af te vragen hoeveel fanatieke anti rokers er nog steeds
zitten te genieten van een walmende en stinkende BBQ.??





Ook daar geniet ik NIET van
Naast mij wonen een paar criminelen en die cremeren halve schapen op de BBQ.

wat mij betreft mag je dat ook verbieden

grtzzz.... poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je voor:

Geen rookverbod , maar de prijzen gaan dan DRASTISCH omhoog ,

laat ons goor zeggen , een prijsstijging 500% tot 1000% ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...