Ga naar inhoud


Decodeerproblemen met TVV kaartje.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een low budget ontvangertje,en ook nog een ander oud moddelletje een comwell 200 of zoiets.

Ik gebruik al sinds het begin van TVV een magic module met ucas 3.0 erop.

Ik heb met beide ontvangers nooit last gehad,maar het valt mij wel op,dat als ik een dag kijk,soms het beeld blokkeerd voor een halve sec en dan verder speelt.

Dat op beide ontvangers met dezelfde module en kaart.Vroeger had ik dat niet,het is alsof het begonnen is nadat ze hun pluspakket hebben opgestart.Zouden ze iets hebben gewijzigd en/of toegevoegd hebben in hun commando's naar de kaart,waardoor bvb de ucas problemen heeft deze te verwerken,en daardoor een halve sec stilstaand beeld heeft?

Ik heb een signaalsterkte van 94% en een signaalkwaliteit van 87%.

Graag had ik eens vernomen wie nog "decodeerproblemen" heeft met TVV.

Indien ja,werk je ook met de ucas 3.0 software?Of indien je ook dit probleem hebt,werke hardware gebruik je?

ps.Ik heb een schotelgrootte van 60 cm met één lnb.

BTW.heeft iemand al die TVV duo lnbs 19° en 23° geprobeerd en uitgetest?

ja,wat zijn de ervaringen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


heips,

 

Ik wou net een nieuw berich plaatsen tot ik deze zag.

 

Ik heb inderdaad een beetje zelfde probleem

Na een tijdje te spelen..oeps...beeld bevroren en niks meer.

Dan moet ik naar ander kanaal zappen en terug en dan is het meestal opgelost.

 

Gezien ik met een combibox werk (satelliet en DVB-T) van het merk Triax en dit niet het geval is met de DVB-T kanalen doet het mij sterk vermoeden dat het probleem in die mediaguard kaart ligt.

 

Ik heb momenteel nog geen mogelijkheid gehad om dit verder te onderzoeken en weet ook niet wat ik moet onderzoeken.

 

Risto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
heips,

Ik wou net een nieuw berich plaatsen tot ik deze zag.

Ik heb inderdaad een beetje zelfde probleem
Na een tijdje te spelen..oeps...beeld bevroren en niks meer.
Dan moet ik naar ander kanaal zappen en terug en dan is het meestal opgelost.

Gezien ik met een combibox werk (satelliet en DVB-T) van het merk Triax en dit niet het geval is met de DVB-T kanalen doet het mij sterk vermoeden dat het probleem in die mediaguard kaart ligt.

Ik heb momenteel nog geen mogelijkheid gehad om dit verder te onderzoeken en weet ook niet wat ik moet onderzoeken.

Risto

Is het een embedded seca systeem,of werk je met een module.
Indien je werkt met een module,werk je met de TVV/CD module of met bvb
een aston 1.07 of andere module?
Ik moet wel niet switchen van kanaal,na een zeer korte bevriezing van een halve sec.loopt die gewoon door.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coliseo,

 

Ik zie dat je ook een EMU-BOX U-BOX 100XCI hebt net zoals ik.

 

Heb jij soms ook te kampen met enkele seconden beelduitval door controle

van de smartcard?

 

Ik krijg dan de booschap: E07 smartcard wordt gecontroleerd en/of E34 service

momenteel gecodeerd.

 

Na enkele seconden krijg ik dan terug beeld.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aco,

 

Ik heb deze meldingen al een paar keertjes sporadisch gezien, maar zeer zelden.

Het hindert me niet. Ik kan wel begrijpen dat het niet mooi oogt als je een opname maakt, want dan wordt deze melding mee geregistreerd.

Dus om te antwoorden op je vraag : ik zie ze ook wel een keertje, maar zeker niet dagelijks.

Groeten

Coliseo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad de kijkers aan massal en veel te bellen naar TVV, en ze te zeggen als ze blijven die freezes hebben dat ze hun abo gaan opzeggen, dat ze hun(TVV) spielerij beu zijn!

Ik heb ook bij verschillende gezien signaal 78% quality 98% en toch per minuut een of meerdere freezes en melding "scrambled"...

TVV durft te zeggen dat de elevatie van de schotel niet goed is, ik heb hen geantwoord dat ze beter minder met het signaal zouden klooten als ze hun klienten ( en daar is het hun toch om te doen denk ik?)willen behouden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vreemd dat ik daar geen last van heb ... op geen enkele van de 6 satontvangers die ik hier draaiende heb. En het zijn allemaal verschillende merken.

 

Nochthans zou je denken dat het toch hetzelfde signaal is nietwaar ?

Ook beeldfreezes heb ik hier nog NOOIT gezien ...

 

Als jullie daar last van hebben kan dat één van onderstaande oorzaken zijn :

- Schotel slecht uitgericht. Meest voorkomende probleem. En ja, het kan best dat alle andere kanalen het perfect doen en die van TVV niet. Dat wil dus zeggen dat jouw schotel slecht uitgericht staat. Of de LNB niet op het juist aantal graden gedraaid.

- Je gebruikt geen goede CI module. Er zijn er maar 2 in de markt die het echt doen zoals het hoort. Die van TVV zelf en de Aston. Aston enkel vanaf hardware versie 1.07 en software 2.17

Alle andere CI modules hebben last van die freezes of problemen met updates.

En ja, ik bedoel ALLE andere CI modules.

Trouwens, die andere CI modules doen het met sommige ontvangers beter dan met andere, dat kan verklaren waarom de buur er geen last van heeft.

Bij de buur kan ook de SNR van de LNB verschillend zijn, en dat heeft er dan ook weer een invloed op.

- Als je een interne slot gebruikt dan heeft die geen problemen als je een officiëel gelicenceerd product van NDS gebruikt. Met een goedkope ontvanger is dat niet het geval, en daar weer freezes etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jan Ambers

 

De problemen ondervind ik geenszins met de Inverto. Die draait op een Aston module. Ik vermoed dat de gemelde problemen wel degelijk te maken hebben met de ingebouwde kaartlezer van de Emu.

 

Ik ben pas terug van een maandje Spanje, en daar werkte de kaart perfect met een Echostar 3000ip in combinatie met een X-cam. Nooit freezes vastgesteld.

 

Ik weet echt niet of TVV er voor iets tussenzit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Arion 9300PVR (met laatste softwareversie erop) samen met Aston modele (met software versie 2.18 erop) en TVV kaartje.

Tijdens het zappen komt er toch regelmatig de melding service niet beschikbaar en als ik dan een tiental seconden wacht werkt het weer. Of ik moet eens van kanaal veranderen als hij volledig vast vriest.

 

Ik heb deze problemen vooral sinds ik de Aston heb geupdate met de laatste firmware. Ik had hem beter op 2.17 laten staan.

Arion AF-9300 CD met originele TV-Vlaanderen Cam en Aston 2.18. Visiosat Bisatellite G4 QUADRO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al meer dan een jaar een dreambox 500DM.

De eerste maand had ik ook freeze problemen maar nadat ik een nieuwe camd3 (emulator voor de kaartlezer) installeerde geen problemen meer.

Bij mij werkt camd3820c perfect met het TV Vlaanderen kaartje en ook de update is iedere maand ok.

Met Camd3 883 heb ik wel problemen met de update maar verder werkt die ook perfect.

De laatste Camd3 die ik heb gedownload (vergeten welke versie) werkt helemaal niet.

Dus veel hangt van je toestel af en instellingen en niet van TV Vlaanderen.

 

Daar ik bijna nooit problemen heb met TV Vlaanderen sinds meer dan 1 jaar.

 

Met vriendelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er een module is waar je zeker problemen mee hebt is het met de module van TV Vlaanderen zelf

en bijna nooit problemen wil wel zeggen af en toe problemen. Ik ben ook van oordeel dat TV Vlaanderen regelmatig knoeit met de coderingen, ik ondervind regelmatig problemen en dat had ik met dezelfde ontvangers en dezelfde modules met Canaal Digitaal veel minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...