Ga naar inhoud


[TF7700HD PVR] Laatste Nieuws


Sigma

Aanbevolen berichten


  • Reacties 247
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De instellingen van de Topfield zelf.

 

Bij beeldscherm kan je kiezen voor een instelling van 4:3 programma's.

Je kan kiezen uit volledig of gecentreerd.

 

Kies dan voor gecentreerd.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ Satwatcher

Voor mij is het vooral oude techniek omdat ik, maar met mij velen anderen, al lang werken met het streamen van bv HD (H.264, X.264, VC1, MKV etc etc) content. HD is voor mij niet iets nieuws en het is ook niet nieuw. Sterker nog het is al bijna achterhaald, hoewel dat natuurlijk sterk overdreven is. De term HD en ook techniek waren al voorhanden eind tachtiger jaren. Ook is het onzin om te beweren dat deze receiver zolang is uitgesteld omdat het allemaal zo moeilijk is om te maken omdat die techniek zo nieuw is. Topfield heeft lang aan dit ding moeten werken omdat er een aantal belangrijke software ontwikkelaars waren opgestap. Ook speelde de prijzen van de hardware (proc met name) mee in het uitstellen van het apparaat.

Van satelliet-stuff heb ik niet zoveel kennis maar van HD weet zeer veel. Dat het nu eindelijk een beetje begint door te dringen in de huiskamer wil niet zeggen dat de techniek nieuw is.


Je zegt in de laatste alinea precies wat ik bedoelde. Je weet weinig van satelliet, is geen schande hoor, maar HDTV met PVR en dan ook nog eens twee DVB-S2 tuners is gecombineerd gewoon een geheel nieuwe techniek. DVB-S2, HDTV, H.264 en alle andere termelogie die je gebruikt is apart allemaal niet zo nieuw meer maar gecombineerd in een satellietontvanger is het wel een gewoon gehele nieuwe complexe technologie. Je vergelijkt bijvoorbeeld computer met satelliet. De computer heeft gewoon een veel groter geheugen en een veel snellere processor dat in de satellietontvanger gebruikt kan worden.

Wat betreft de softwareontwikkelaars die bij Topfield verdwenen zijn heb je de klok horen luiden maar weet je niet waar de klepel zit. Dit is ongeveer een anderhalf jaar geleden al gebeurd en heeft niets met de vertraging van "dit ding" (zoals je dat zelf noemt) te maken. Bijna alle andere grotere fabrikanten hebben HDPVR's uitgesteld en daar was totaal geen problemen met softwareontwikkelaars.

De vertragingen hebben alles te maken gehad met de hardware met name de processor en de hardware rondom de processor. En daar zie je nu ook het laatste staartje van. Die dingen worden niet voor niets terug gezonden naar Topfield Europe. Als het softwarematig had geweest dan hadden die ontvangers gewoon in Nederland bij de importeur kunnen blijven en hadden ze echt wel bij Topfield Duitsland enkele ontvangers gehad om de gefinetunde software op te kunnen betatesten.

Overigens hoef je me niets te vertellen over de ontwikkeling van HDTV. De eerste ervaringen ermee heb ik gehad met HD-MAC dus dat is alweer een jaartje of 15 geleden of zo.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De instellingen van de Topfield zelf.

Bij beeldscherm kan je kiezen voor een instelling van 4:3 programma's.
Je kan kiezen uit volledig of gecentreerd.

Kies dan voor gecentreerd.



Ik heb het geprobeerd. In de Topfield heb ik bij 4:3 de keus tussen letterbox en uitvullen. Beiden instellingen gaven dan een vervormd beeld bij zenders die in echt breedbeeld uitzenden. Toen gebeurde een wonder(tje). Ik stelde hem in het menu exact zo in als hij daarvoor was. Dus weer 16:9 en daarna schakelde hij wel automatisch om tussen 4:3 en 16:9. Ik heb 2 keer gekeken, maar hij stond echt hetzelfde ingesteld. Het lijkt wel of hij eerst een paar dagen warm moet draaien. Nu die lipsync nog + de slechte radio doorgifte, dan is het weer perfect. Maar zo groot zal het wonder wel niet uit zichzelf zijn.


@SJAAK(k): als dat het enige verschil is, vind ik het niet zo'n probleem. Ik heb een keer een CDS goedgekeurde ontvanger gehad (de Arion 9300PVR) en ik was helemaal niet zo gecharmeerd van dat soort dingen. Gelukkig hoefde je de kanalen niet persé volgens de CDS voorkeur in te lezen en kon je ook kiezen voor algehele vrijheid.

Suc6 met je 7710 als je die hebt en ik hoop dat jij niet tegen die problemen aan loopt die wij momenteel (tijdelijk?) hebben.

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik toch heel benieuwd waarom ik het probleem niet heb. Als het hardware matig zou zijn zou ik er ook last van moeten hebben. Gisteren zette ik dat ding :-p aan en had ik vanaf het begin geen lipsync probleem. Misschien corrigeert mijn versterker het...?

 

Maar dat geneusel over grijse import is, in mijn ogen, echt een beetje sneue vormen aan het aannemen. Ik kan het menu gewoon op Nederlands zetten. In Duitsland of Engeland kijken ze ook gewoon via de Astra`s Hotbird en what not. Dus wat is nou precies het verschil tussen de 7700 en de 7710? Tis toch niet zo dat wij hier in Nederland via een andere satelliet kijken en dat hij een volledig ander signaal binnen krijgt. Of werkt de 7710 alleen op groene stroom?

 

En mocht het niet software matig op te lossen zijn dan wordt ie toch gewoon terug gestuurd, er zit immers gewoon garantie op. Ik zie het hele probleem niet. Kortom gewoon marketing geblaat van iemand die pretendeert officeel importeur te zijn van Nederland. Een andere conclusie kan ik niet trekken tenzij jullie kunnen aangeven wat nou precies de verschillen tussen de 7700 en 7710 zijn. En wat de 7710 meer of beter kan dan de 7700....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook erg blij met de mijne. Misschien heb ik het probleem niet omdat audio en video beide via dezelfde poort lopen, nl HDMI. Maar soms heb ik het dus wel maar dan is het simpel op te lossen door of even over te schakelen naar radio of even het menu in tot er geen beeld en geluid meer doorgegeven worden en dan exit en weg lipsync-prpbleem.

 

@ gifre

Ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Maar ik denk dat ik niet instaat ben om een objecief beeld te vormen over de beeldkwaliteit. Mijn plasma is daar namelijk iets te goed voor (denk ik). Dat ding tovert nog mooi beeld op het scherm als de input van matige kwaliteit is. Had laatst even wat divx filmpjes van matige kwaliteit naar de plasma gestreamt en die zagen er zelfs nog redelijk uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan ben ik toch heel benieuwd waarom ik het probleem niet heb. Als het hardware matig zou zijn zou ik er ook last van moeten hebben. Gisteren zette ik dat ding :-p aan en had ik vanaf het begin geen lipsync probleem. Misschien corrigeert mijn versterker het...?


Hoi Chiem,

Ik heb dat lypsync probleem nog wel hoor. Maar zoals je hier ietsje terug schrijft is dat simpel op te lossen. En als ik hem de hele dag dan op dat kanaal laat staan, kijk ik ook probleemloos.

Ik schreef ook dat de radiozenders haast niet te ontvangen zijn. Ik kwam er vanmorgen achter - toen ik hem op radio 5 zette en maar eens een tijdje liet staan - dat hij als het ware als een slecht startende auto op gang komt. Gedurende 1 of 1,5 minuut heb je een aantal haperingen. Vooral in het begin is het meer stil dan dat je wat hoort. Maar na die 1 of 1,5 minuut blijft hij goed en zit er ook verder geen hapering meer in. Tot je een keer zapt en dan begint het weer opnieuw.

Hoe het ook zij, goed is het natuurlijk niet en het moet wel opgelost worden.

@En Sjaak(k): die leverancier van die 2 die hij als test heeft staan, heeft ze misschien op een FTA zender staan? Het probleem doet zich alleen voor op de door CDS gecodeerde zenders. FTA geeft namelijk helemaal geen probleem. Ook even zappen tussen de gecodeerde kanalen om het uit te testen kan geen kwaad. Soms met zappen pakt een van de CDS zenders het ook goed op, maar vaker treedt dat probleem met de lypsync op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Van mijn dealer, het volgende bericht ontvangen.

 

Wij hebben de tofield nog niet uitgeleverd omdat daar software en misschien hardware problemen mee zijn.

Wij hopen dit samen met topfield op te lossen zodat we zsm kunnen uitleveren.

 

Heb al eerder zoiets ge;ezen in deze topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg dit als antwoord van Topfield op mijn vraag welke ontvanger het beste is voor Holland en wat er aan het synchronisatieprobleem wordt gedaan.

 

From: Topfield Help Center

For your country you can use TF7700HDPVR as well as TF7710HDPVR. About the Video/Audio synchronisation, our software engineers are working on it to solve the problem. You can download the software update on http://www.i-topfield.com when available.

Regards,

Hoze Li, Topfield

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...