Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Frankly
Iemand een zelfde ervaring of liever nog een oplossing.

Frankly,
Je stelt vragen die al tig keer in dit forum zijn gesteld en ook zijn beantwoordt.
Mijn 1e vraag die gelijk bij me opkomt is waarom jij voor 'Optie 2 Automatisch' kiest?
Volgens mij kan dit niet goed werken omdat deze firmware al dan niet terecht uitsluitend i.c.m. de CD EPG functioneert.
Dit hebben menige forumleden incl. mijzelf al eerder ondervonden.
Er is wel een mogelijkheid om de kanalen weer van de juiste nummervolgorde te voorzien maar dan moet je met TopSet 2.0 aan de slag, zie o.a. HIER
Als je 'Optie 1 Fastscan' gebruikt zal je de meeste van de geschetste problemen niet ondervinden maar dan krijg je de door CD voorgeschreven kanaalvolgorde voor je neus.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb hier de laatste software van 20 november geupload, daarna gereset en automatisch incl netwerk de kanalen laten zoeken. Resultaat 421 TV kanalen en 13 radiokanalen gevonden??? Zelfs na meerdere keren deze handeling herhalen?? Schotel etc staat prima gericht en werkt zonder problemen met andere ontvangers.

 

Erg vreemd allemaal. Het lijkt wel dat hij geen kanalen meer vindt als die ongeveer op 35-40% van het zoeken is. De andere frequenties flisten zonder kanalen vondst voorbij.

 

Laat ik hem middels fastscan zoeken dan laad hij probleemloos de canal digitaal lijst met 291 TV kanalen en Radiokanalen.

 

Is dit vreemde zoeken een bug?? en hebben jullie dit ook al geconstateerd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit probleem ook, ik heb ook de nieuwe philps 8121hd,ik sluit die aan op dezelfde schotels en deze neemt alles mooi binnen de drie Astra's zonder problemen. Aan mijn installatie zal het dus niet liggen. Ik denk eraan om hem gewoon te verkopen en een tweede Philips te nemen, om hiermee gewoon TV te kijken zonder me te ergeren aan firmwares.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satmenneke
Is dit vreemde zoeken een bug?? en hebben jullie dit ook al geconstateerd??

Het lijkt wel of niemand meer iets leest.
Vlak voordat deze vraag werd gesteld is een gelijksoortige vraag ook al door Frankly gesteld en deze is deels beantwoordt in het bericht hiervoor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: satmenneke
Is dit vreemde zoeken een bug?? en hebben jullie dit ook al geconstateerd??

Het lijkt wel of niemand meer iets leest.
Vlak voordat deze vraag werd gesteld is een gelijksoortige vraag ook al door Frankly gesteld en deze is deels beantwoordt in het bericht hiervoor.

Tijd om een groot topic aan te maken met alle relevante informatie in de openingspost. En de mogelijkheid dat die bijgewerkt kan worden als er nieuws is. Zo voorkom je dat niemand zin heeft om 127 pagina's (in de standaard instelling) door te klikken of zijn/haar vraag reeds is gesteld en opgelost.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Tijd om een groot topic aan te maken met alle relevante informatie in de openingspost. En de mogelijkheid dat die bijgewerkt kan worden als er nieuws is.

Op zich een prima voorstel maar wie gaat zoiets opzetten en wie werkt het zonodig bij?

Overigens vroeg ik ook niet om het hele verhaal te lezen maar het ging mij om het feit dat een of twee berichten daarvoor ook al dezelfde vraag was gesteld en dat kun je naar mijn mening wel lezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de hoge aanschafkosten van deze ontvanger is mijn verwachting wel hoger dan van menig andere ontvanger. Dat het zoeken zoals ik eerder beschreef al niet werkt lijkt me dan ook iets waar de heren van Topfield eens ernstig snel naar moeten gaan kijken.

 

Letwel, wij kunnen dit misschien wel oplossen dmv een nieuwe firmware te programmeren maar hoe leg je dit uit aan een leek op dit gebied? Hij heeft veel geld betaald voor een ontvanger met kleine bugs. Dit kost een installateur veel geld! daar ben ik zeker van die klant die betaald niet hoor!

 

Ik ben momenteel ook niet overtuigd van de Topfield 7710 want welke addertjes zitten nog meer onder het gras?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel de mening dat wanneer er al 700 euro neergeteld wordt

voor een toestel er minstens mag verwacht worden dat de basisfuncties werken. Een avondje tv kijken zonder het toestel op en af te moeten zetten mag toch wel verwacht worden. Ik vraag mij af in hoe ver de waarborg rijkt. De gewone gebruiker die niets van firmwares afweet zoals mijn echtgenote vraagt zich gewoon af "is dit normaal". Ikzelf ben elektroinstallateur en kan u verzekeren dat wanneer ik een systeem plaats dat zo slecht werkt ik op korte termijn een verzoek tot terugbetaling zal krijgen. Het verwondert mij dat de 7710 gebruikers zo braaf zijn om geen stappen te ondernemen. Ik heb hem pas naar rebox teruggestuurd en op de nota staat "nieuwe software en testen".

Wat ze verstaan onder testen daar heb ik vragen bij. Ik dacht dat het een algemeen probleem is van de HD pvr's maar met de Philips in huis gehaald te hebben zijn mijn ogen toch open gegaan.Wie hem maakt voor Philips is voor mij gelijk, als het maar werkt en dat doet hij ook. Ze hebben een half jaar gewacht voor hem op de markt te brengen omdat hij niet klaar was. Dat vind ik correct en eerlijk. Met hoeveel zijn we eigenlijk waar de problemen zijn ? Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al een maand of 7 een 7710 en geen problemen er mee, afgezien van dat er blijkbaar geen epg op zit.

Verder werkt alles prima, voor een leek.

Ook werkt ik met topset gaat allemaal prima.

Waarschijnlijk haal ik niet alles uit de 7710 maar ben er zeer tevreden mee. Misschien is het verstandig om niet steeds als eerste de nieuwe fw er op te zetten.Als het werkt naar zin is het toch goed.voorkomt nl hoop ergenis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon inruilen ? Dat ziet de winkel niet echt zitten. Verkocht is verkocht vinden die.Topfield moet zorgen dat het werkt vinden zij terecht. Als wij alles moeten terugnemen dan kunnen we evengoed sluiten vinden ze. Zo groot is de marge nu ook niet.

Ik begrijp dat volledig. Omruilen binnen de week daar kunnen ze nog mee leven. Moest het een ontvanger van 200 euro dan ok. Maar deze laatste firmware is wel degelijk door de invoerder zelf erop gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de 7700 FW neemt, dan werkt je EPG niet lekker.

 

Als je de 7710 FW neemt, dan kan je de zendernummers niet aanpassen, ook niet die zijn gevonden met fastscan!

Bovendien worden de zenders die je zonder fastscan zoekt, opgeslagen met nummers vanaf 1000.

 

En Canal Dictator fastscan verandert de DISEqC 1.0 instellingen naar haar eigen volgorde volgorde. Doet dit alleen voor tuner 1, terwijl ze weten dat er 2 tuners aan boord zijn!

Vele consumenten hebben een andere volgorde. Bij een Multytenne staan de DISEqC 1.0 instellingen zelfs vast en kan je deze niet eens veranderen!!!:

 

Satelliet...............Multytenne...CD

--------------..........----------...-------

Hotbird...13.0..........2van4........4van4

Astra.....19.2..........1van4........1van4

Astra2....28.2..........4van4........3van4

Astra3....23.5..........3van4........2van4

 

Andere fout is dat in de fastscan tabel staat dat de BBC op Astra zit terwijl dit Astra2 is.

Het houdt niet op: Als je na fastsan de andere satellieten automatisch zoekt gaat het goed, totdat je de topfield uitzet; bij weer aanzetten ben je ALLE zenders kwijt.

Gelukkig gaat het goed als je eerst de automatische zoek doet en daarna fastscan (vergeet niet daaarna de DISEqC voor Tuner1 weer goed te zetten!)

Ik raad je aan om sowieso NOOIT fastscan te gebruiken!

 

Omdat de EPG van de 7710FW beter werkt (hoewel, erg veel gaten en hij springt niet automatisch naar het huidige tijdstip) gebruik ik de 7710 FW, omdat je automatisch kan zoeken EN de zendernummers met TopSet aangepast kunnen worden.

Vervelend werkje als je dat met de hand moet doen, maar het kan ook geautomatiseerd met het programma "AutoHotKey". Zoek ff met Google waar je het kan downloaden. Installeer deze dan (slechts 235kB); het verandert niks in je registry.

Om AutoHotKey het werk te laten doen heb ik bijgaand scriptje "Override CanaalDictator ChannelID.txt" geschreven

 

Zodra je de zenderlijst m.b.v. TopSet in de door jou gewenste volgorde hebt gezet en je voordat je TopSet afsluit het scriptje uitvoert, dan zijn de Canal Dictator nummers gevuld met de door jou gewenste waarden. Zie voor verdere uitleg de readme.txt.

 

Ik vraag me af waar Canaal Dictator en de Nederlandse importeur mee bezig zijn om een eigen FW te laten maken. Dit kost de fabrikanten veel bloed, zweet en tranen om maar aan die belachelijke Canal Dictator eisen te voldoen om goedkeuring te krijgen, terwijl ze die tijd beter kunnen steken in onze wensenlijst. Importeur is er blij mee omdat Canal Dictator mensen bang maakt om een niet goedgekeurd importmodel te kopen, terwijl de 7700 en 7710 exact hetzelfde zijn.

Dit ten koste van fabrikanten en GEBRUIKERSONVRIENDELIJKHEID !!!

Ze pretenderen alles eenvoudiger te maken, maar het tegenovergestelde is waar gezien de vele vragen op dit forum.

Override CanaalDictator ChannelID.txt

readme.txt

Venton HD200S (FW 3.23), Topfield TF7700HDPVR-23231 (FW AAF_MME_TF7700_FullUSB), Aston 1.07 (2.18), Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dutchpark. Wat je beschrijft is correct en eerder ook al in diverse postings aangegeven. Je oplossing is weliswaar mooi aangeboden, maar het blijft me te veel werk om dat op die manier aan te passen cq werkend te krijgen. Het moet maar gewoon gelijk goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dutchpark, je klaagt nu wel over de CD FW, maar je vergeet dat jij geen "echte" CD 7710 hebt maar een geimporteerde 7700hd. Daar is verder niets mis mee hoor, maar die heeft nu zijn beperkingen, daar zit standaard geen MHW epg in en moet daar dus niet over zeuren. whistle
Citaat:
ik vraag me af waar Canaal Dictator en de Nederlandse importeur mee bezig zijn om een eigen FW te laten maken. Dit kost de fabrikanten veel bloed, zweet en tranen om maar aan die belachelijke Canal Dictator eisen te voldoen om goedkeuring te krijgen

Juist de nl importeur is te prijzen dat hij mede fw ontwikkeld voor zijn eigen type gekeurde CD ontvanger voor de nederlandse markt (iets waarvoor hij vet heeft moeten betalen).
Je moet daarom nu niet klagen dat je gepatchte 7700hd nu niet goed werkt. Als je een CD 7710hd uitvoering hebt zoals ondergetekende heb je die problemen niet zoals je ook op het board kunt lezen. wink
En je had het over de diseqc instelling, dat is voor CD de normale volgorde. Als je de andere gecertificeerde CD ontvangers neemt dan hadden die in het begin alleen Astra19, omdat daar hun pakket opzit. Later kwam Astra23 erbij, logisch toch dat je dan je diseqc op 2 van 4 gaat zetten. En nu er ook HD bijgekomen is hebben ze de Astra28 toegevoegd, en die op 3 van 4 gezet.
Ik vind het een logische volgorde, en niet de Hotbird erbij zoals op een Multytenne omdat daar geen CD pakket zenders zitten. blush Vergeet niet dat je het vanuit de policy van CD moet bekijken, en dan is die keus nog niet zo gek cool


Sjaak,

Ik heb ook de 7710 van mijn broer hier aangesloten gehad en deze heeft precies dezelfde problemen. Logisch, want de 7700 en de 7710 hebben exact gelijke hardware. Ik begrijp je opmerking over "patched" dan ook niet. De enige patch is loaderaanpassing en dit heeft geen invloed op het funtioneren van het apparaat.

De "MHW EPG" zit niet in de hardware, maar in de firmware.
Je hebt het over de "standaard MHW EPG", maar CD houdt zich niet aan de standaard (zoals ARD) en daarom moet er aparte firmware ontwikkeld worden.

Verder vind ik het vreemd dat je het logisch vind dat CD de DISEqC volgorde verplicht oplegt. Dit is niet nodig en noodzaakt Multytenne gebruikers om een compleet nieuwe schotel aan te schaffen.

Als CD het zogenaamd makkelijker wil maken met door hun bepaalde zendernummers is daar niets op tegen, zolang dit maar niet gedicteerd wordt en dus middels instellingen door de gebruiker in of uit te schakelen is.

Als er een andere aanbieder van Nederlandse zenders was die zich wel aan de standaarduitzendnormen van tunerfabrikanten houdt, dan zou je mij niet horen. Helaas heeft CD een monopoliepositie en stelt zich mijns inziens te dictatoriaal op.



Venton HD200S (FW 3.23), Topfield TF7700HDPVR-23231 (FW AAF_MME_TF7700_FullUSB), Aston 1.07 (2.18), Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...