Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Het is nog steeds niet de Topfield van voor de grote verschuivingen. Jammer genoeg. Dat had in de tijd van de introductue vab de TF4000/TF5000 echt niet gebeurd.

 

Maar goed dat is niet alleen Topfield eigen op dit moment. En daarnaast is het volgens mij allemaal best wel werkbaar te noemen op dit moment. Al snap ik de mensen die veel geld hebben neergeteld en nu problemen ondervinden.

 

Maar ook dat is anno 2001/2008 te verwachten als je dit soort nieuw product als eerste koopt

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb een Giga Twin CAM erin gedaan. Beeld is daarmee stabiel. Het "zwarte scherm" probleem (FTA<->coded) kwam wel weer een keer voor.

 

Opnemen gaat behoorlijk mis. Veel te veel haperingen, geluid valt weg, onstabiel beeld. Verder heb ik bij "alle" opnames altijd bij de eerse paar seconden haperingen.

 

Een gek iets wat ik zojuist heb ontdekt is: als je een opname vrij kort na de start van de opname beindigt (bijvoorbeeld een opname van een minuut of zo), wordt er niets van opgeslagen op de hardeschijf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

WPW, Je schijft het volgende,

 

Heren en dames, rustig, januari heeft nog 1 week te gaan, ben er bijna van overtuigt dat er volgende week het eea. loskomt.

 

Mag ik vragen, waarom jij zo zeker bent dat er deze week een update komt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Weer bijna een maand voorbij, en nog geen update.
Jammer Topfield dat het zo lang moet duren?



zoals ik al eerder heb gezegt vieren ze in Korea iets langer en anders oud en nieuw als in Europa

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Antwoord van Topfield.

 

Sorry for your problem.

Next firmware release is sheduled in a couple of weeks.

Please be more patient.

 

Regards,

Yi, Hoze

Topfield

 

Gaar nog een paar weken duren, Afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb nu een paar weken mijn 7700 pvr. Ik heb inderdaad ook af en toe last van hikkend beeld en geluid op alle kanalen, ongeacht of het FTA of gecodeerde uitzendingen zijn. En het opnemen op harde schijf is momenteel een lachertje want dan krijgt het ding een ware hoestbui. Maar... ik heb nog nooit een dergelijke beeldkwaliteit in huis gehad. Ik heb heel wat geduld moeten oefenen voor ik mijn toppie in huis kon halen. Als ik door het forum ga, dan zie ik dat ik niet de enige ben die dezelfde "verschijnselen" mag ondervinden. Dat is dus een schrale troost. En ik lees ook dat de Koreanen aan het probleem werken. Dus ondertussen zal ik maar "Oosters" geduld oefenen en verder genieten van de prachtige beeldkwaliteit. Topfield kan het zich niet permiteren om de probleempje niet op te lossen. Het was voor Topfield foute boel om het toestel met haken en ogen op de markt te laten. Maar voor mij is het voldoende als ze het oplossen. Verder heb ik garantie op het ding. Dus als ze het niet oplossen, dan heeft mijn dealer een probleem. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag mensen,

 

Ik ben momenteel een week of vier in het bezig van de topfield 7710 in combinatie met een aston dual cam, een 68cm schotel en een Astra DUO LNB QUAD.

 

Na vier weken moet ik zeggen dat ik in het algemeen zeer tevreden ben met het systeem ondanks het feit dat er nog verschillende bugs zitten in de ontvanger.

Zoals bij de meeste gebruikers ervaar ik nog regelmatig zwart beeld bij het veranderen van kanalen, of ontbreekt het geluid of beeld van een zender. Bij opnames heb ik voor alsnog geen problemen ondervonden in tegenstelling tot andere gebruikers op dit forum.

 

Wel is het beeld fantastisch, ook bij de gewone sd kanalen. Bij mij huidige LG lcd tv heb ik er wel voor gekozen om de ontvanger aan te sluiten via component, aangezien het beeld op deze manier het beste tot zijn recht komt.

 

Bij de ontvanger mis ik momenteel nog de volgende functie's die er hopelijk nog wel aan gaan komen:

 

-Uitschakelen van decoder na afronden van opname (momenteel lukt dit alleen via de sleeptimer functie, maar dus niet met opnames langer dan 2 uur)

-EPG langer dan 1 programma vooruit.

-Standby HDD bij geen gebruik.

-Gebruik externe HDD via netwerkaansluiting.

-Afspelen diverse bestandsformaten via USB / Netwerk aansluiting

-Cardsharing via netwerk aansluiting

 

Overal dus zeker tevreden met de aanschaf van deze installatie, maar hoop wel dat er nog bepaalde beperkingen opgelost gaan worden, en bepaalde functionaliteiten bij komen.

Hopelijk komt de nieuwe firmware dus snel uit, en wordt het systeem daar verder mee verbeterd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter78
Goedendag mensen,

Bij mij huidige LG lcd tv heb ik er wel voor gekozen om de ontvanger aan te sluiten via component, aangezien het beeld op deze manier het beste tot zijn recht komt.


Even een vraag, bedoel je dat de HDMI aansluiting een slechter beeld geeft dan Component of heeft je LG geen HDMI aansluiting?

Groeten Jan

Et10000 & VU Solo2 OpenPLI 7 R
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt idd. Zal ik dan maar es opsommen wat er volgens mij allemaal aan de firmware mankeert in vergelijking met de 5500 PVR?

 

- bij 2 opnames tegelijk kun je maar met één meekijken, de andere is dan gecodeerd, was geen punt bij de 5500...

- bij 2 opnames tegelijk kun je niet een eerdere opname afspelen, zelfde verhaal...

- tijdens een opname kun je vaak niet "terugspoelen" , dan krijg je een melding over "channel change" ofzo, ook idem...

- de veelgenoemde "hikken en hakken", tja...

- het lukt me niet een stuk uit een opname te knippen, selecteren lukt wel, maar daarna kan ik niks...

- bij het verplaatsen van zenders "kleurt" (markeert) vaak de verkeerde zender, meer een schoonheidsfoutje dan vervelend, hij parkeert de zender wél op de geselecteerde plaats namelijk

- en wat ik zo snel ff vergeet..........

 

Maar heb ik nou dingen genoemd die niet op te lossen zijn door de HD techniek o.i.d. of zijn het idd allemaal firmware "bugs"?

Het is af en toe knap irritant, haal m`n 5500 maar eerst weer van marktplaats af denk ik. Weten ze dit allemaal in Korea? Of krijgen we straks een halfgebakken "update"? Wie is wijzer dan ik??

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is gewoon een schijt apparaat en heb spijt dat ik hem gekocht heb, opgenomen progammas zijn niet af te spelen elke keer zwart als ik aan het zappen ben dit is echt het waardeloose receiver en Topfield heeft bij mij echt afgedaan, hiervoor had ik een Inverto dat was 100 keer beter als dit.

Module word ineens gedowngrade.

En iedereen die zegt van het valt wel mee die moet zich zelf een na laten kijken want dit is echt niet te doen ik flikker hem net so lief tegen de muur....... wat een ellende

TP7710HDPVR * 23331/L1.01/V.2.13/HSCB.7.00.24 Juli-31-2008* DUO LNB Twin * Aston seca DUAL 1.07 CI module 2.18 * LNB gescheiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...