Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Ik heb mij zeer geliefd gemaakt bij mijn familie, schotel in de tuin, TF 7700 en nog geen dag normaal TV kunnen kijken, bij overschakelen naar een andere zender moet eerst de cam opnieuw worden ingestoken.... stel je voor dat je bij elk verkeerslicht je auto moet aanslingeren... Ik heb als leek na veel lezen een TF gekozen omdat deze goed aangeschreven staat, maar bij hoeveel mensen werkt dit apparaat eigenlijk probleemloos? De winkel waar ik de hele set kocht vertelde mij dat niemand problemen heeft, en dat ik maar de nieuwe FW moest gebruiken, maar deze staat er al lang op. Op zich heb ik geen probleem als een nieuw product niet 100% functioneert, maar ik wil dan wel horen wat er aan de hand is, en wanneer dit opgelost wordt. Het is toch te gek voor woorden dat je op een forum bent aangewezen om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen?

TF7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten

Sjaak,

 

Toen ik deze ontvanger kocht, is mij ook niet gezegt dat deze niet goed werkte, daar kwam ik ook pas achter toen bleek dat er wel erg veel problemen in deze ontvanger ziiten.

 

Ik kan mij wel vinden in de kritiek op Topfield.

 

Ik vind het niet normaal, dan wij die best veel geld betaald hebben

tot nu toe niet goed geholpen worden door Topfield.

 

Hopelijk wordt dit nu eens eindelijk opgelost door Topfield.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En dat die handelaar niet helemaal zuiver is blijkt wel uit het feit dat je een 7700 hebt,

 

Het feit dat je zulks weer zegt Sjaak dat een handelaar niet helemaal zuiver is puur omdat hij een 7700 verkoopt.. crazy

 

Ik was bekend met de problemen. Ze waren wel erger (kwam meer voor) dan ik had geanticipeerd, maar ik werd bij de koop er keurig netjes op gewezen door de verkoper dat hij nog diverse bugs had.

Ik kreeg meldingen via de mail van hun als er software updates waren etc en ik deed mijn bevindingen over de 7700 terug naar hun. De vorige keer kocht ik bij hun een 5510 en dit keer een 7700 ja. Ik heb geen cent teveel betaald voor de 7700.

Garantie zit ik ook niet over in.

Zoals ik de TF nu gebruik is het te doen, ik gebruik nog steeds een Xcam even en met de 2.18 vind ik het ook meevallen.

 

Het komt wel goed met de TF.

Sjaak je hebt je mening maar al te graag klaar, maar denk eerst even na voordat je de plank weer eens misslaat.

Dingen zijn niet altijd zo als jij ze zegt.

 

 

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens wil ik hier nog even het volgende aan toevoegen.

Als alle bedrijven (incl. via Internet) die de TF7700 verkopen niet helemaal zuiver zouden zijn dan kan zich minimaal de helft van de Topfield leveranciers dit aantrekken.

De vrije handelsverkeer binnen de EU maakt dit soort (grijze) import legaal en mogelijk.

Zo heb ik ook de TF7700 en al mijn Sony spullen in Nederland gekocht, maar toch zijn deze producten van (grijze) Duitse oorsprong.

Niks mis mee, meer garantie dan in Nederland en ook nog stukken goedkoper.

Dus noem mij één valide reden waarom ik de zogenaamde grijze import niet in mijn armen moet sluiten.

Jürgen

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit alles heeft te maken met onze nederlandse distubiteur als we het hebben over de grijse import

 

dus ik bedoel niet de problemen die er zijn met de TF7700/7710HD PVR

 

ik ben hier voledig van op de hoogte gebracht door het marketing team van Topfield Korea

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

Ik begrijp jouw opmerking niet over de '...en niet te vergeten zonder NL garantie...'.

Ik heb van de Nederlandse leverancier van mijn TF7700 toch echt wel één jaar garantie.

En dan zal het mij een biet zijn of het nu om een NL of Timboektoe garantie gaat.

De leverancier is simpelweg verplicht om 1 jaar lang zijn overeengekomen garantieverplichtingen na te komen.

Waar hij die uiteindelijk weer gaat verhalen zal mij eveneens een biet zijn.

Jürgen

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je vooroordelen tegen mij zijn mij maar al te goed bekent Melle, dat maken jij en en enkele andere mods maar al té graag, en té vaak duidelijk aan mij. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen

 

Het zijn geen vooroordelen Sjaak.

Ik lees gewoon de dingen en denk soms ja ..daar gaat Sjaak weer ongenuanceerd te werk.

Dat kan onprettig overkomen bij de andere leden.

En Garantie zit ik bij deze firma echt niet over in, ook al zou de TF uit Timboektoe geimporteerd zijn.

Afwachten hoeft niet, ik verwacht namelijk geen defecte TF, ik heb meer dan 1 TF en ik heb nog nooit iets defect gehad.

De firma waar ik geregeld kom is ook een CD leverancier.

Mijn bevindingen destijds die ik terugmailde werden wel weer doorgestuurd door hun naar de importeur ook.

 

Oh ja, bij deze heb je de eerste steen.

 

Ontopic maar weer.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we teruggaan naar onze TF-topic/onderwerp.

 

Ikzelf heb een aantal Topfields en zelfs de TF-7700HDPVR.

Ik moet bekennen dat de 7700 nog niet zo "soepel" werkt als de 4000 of het 5000-model, maar reacties dat familieleden je veroordelen omdat het apparaat waardeloos functioneert is een toch wel overspannen reactie.

 

Ik zal misschien als enige wel een wonder-ontvanger hebben, ik kijk en record alles wat ik wil zien in HD of SD formaat zonder enig probleem ("beeld-hikken" en/of "geluid-tikken" in combinatie met de Diablo CI. Natuurlijk zijn sommige functies, zoals in time-shift overgaan op record nog niet geheel overeenkomstig de 5000, maar een goede kennis die ik dit apparaat heb aanbevolen mist deze functie niet omdat hij deze funcie niet kent bij zijn eerdere ontvanger zonder harddisk.

 

Dat de Topfield via HDMI een top kwaliteit levert van de normale SD kanalen (zelfs Ned I als ze hun best doen) hoor ik niemand over. Dat ook de HD kanalen kunnen worden geregistreerd en probleemloos kunnen worden afgespeeld - geen enkel andere HD-PVR is hiertoe (goed) in staat - grenst voor mij bijna aan het onmogelijke voor een prijs onder de € 500,-

 

Dus mede-gebruikers, we willen allemaal onze eisen hoger hebben op de bekende en spreekwoordelijke ladder, ook ik dus. Maar ......relativeer even s.v.p. Ik ben blij dat ik nu al HD programma's op een even simpele wijze kan registreren als voorheen met de SD-signalen en ...... niet hoeven te wachten tot over "-tig Dreamjaren" !

 

Heb je twijfels over de 7700/7710 en/of de firma Topfield, begin er dan niet aan en droom over de geweldig uit-ontwikkelde HDPVR ontvangers welke gaan komen in de toekomst en welke zeker voldoen aan onze hoge (gebruikers) eisen. Ik geniet intussen van mijn prima HD en SD beeld/geluid van TF-7700HDPVR !!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gesproken topper, ben het er mee eens. De aston 1.07 218 loopt niet, maar zolang ik mijn oude aston gebruik geen probleem bij sd en hd kijken schakelen en opnemen. Het is wel zo dat in de specificaties zaken worden vermeld die niet werken, zoals 2 kanalen opnemen en 3de kijken. Overigens timeshift werkt hier wel, ook in opname (grappig is dat wanneer je opname onderbreekt en later weer opstart en nogmaals op play drukt je naar punt van kijken gaat, zonder dat je hier zelf marker hebt geplaatst).

 

Vu+ duo

TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo

TF4000PVR Aston 218

Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal worden de regionale versies zoals de 7710HDPVR met ID voor Nederland gebruikt voor specifieke functies zoals:

 

- Fastscan

- CI handling tuning specifiek voor Canal Digitaal signalen of specifiek voor bepaalde CI modules. Indien dit niet regionaal gebeurt kan zo'n tuning voor Nederland weer negatieve gevolgen hebben voor buitenlandse pakketten.

 

Dit is nu nog niet aan de orde maar ik geloof dat dit zeker in de korte toekomst zal gaan veranderen.

 

Daarnaast wordt doorgaans een NL handleiding meegeleverd (als dat nu niet zo is zal dat niet lang meer duren denk ik) en moet je niet vergeten dat de NL importeur natuurlijk ook zorg draagt voor de Nederlandse belangen te behartigen, zoals compatibiliteit maar ook adverteren voor het product, waar de dealer uiteindelijk natuurlijk ook weer van profiteerd.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de goede kwaliteiten blijf ik me nog altijd aan hetzelfde ergeren bij Topfield:

1. Als je een favorietenlijst gebruikt en je drukt op OK, kom je in de algemene kanalenlijst terecht en tevens is snelbewegen door de favorietenlijst niet mogelijk (bv pijl links - rechts).

2. Nog steeds worden maar 10 kanalen van een lijst gelijktijdig getoond en is het wisselen van lijst omslachtig.

Een voorbeeld van hoe het veel beter kan is de Humax HDCI2000 en natuurlijk een Dreambox, bv. 7020.

3. Nog steeds overschrijft de Topfield je mooi en nuttig (vb. met zedtijden)geediteerde kanaalnamen (zonder enige optie).

4. Je gaat vaak van firmware naar firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je het nog gemakkelijker maken, je hoeft je dan nooit meer te ergeren aan o.a. genoemde punten.

 

We ruilen gewoon, dus jij krijgt mijn prima werkende en in goede staat verkerende Humax 2000 en ik ontvang jouw tot ergenis werkende Topfield 7700PVR. (HD niet nodig)

 

Heb je geen ergenissen meer, hoef je ook niet meer van firmware naar firmware te gaan en kun je verder in de rubriek Humax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, er moet nog wat worden gewacht op nieuwe firmware.

Ik heb b.v. nog steeds geen van ondertiteling bij de weergave van opgenomen programma`s van BBC HD.

Ook is het nog niet mogelijk om een opname te editen, dus bij afwezigheid moet ik nu een opname ruim programmeren, en daarna handmatig op de juiste lengte kopieëren.

Verder zijn er sporadisch hikken in het geluid bij weergave van een opgenomen programma.

Maar verder is de Topfield 7700HD PVR toch echt een zeer begerenswaardig apparaat.

Ik heb nu al 3 afleveringen van Planet Earth opgenomen, en laten we eerlijk zijn, daar BLIJF je toch steeds opnieuw naar kijken?

A.s. dinsdag 29 januari start mijn Toppie weer om 23:59, om de mooiste van alle afleveringen van Planet Earth op te namen, de aflevering over grotten. (BBC HD)

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik de beschikking heb over een Topfield 7700HD PVR!!!!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...