Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Hadrian
Origineel bericht van: pinq
Schijf niet geformatteerd, wel factory reset gedaan. Snelscan lijst van CD ingelezen. Kanalen met nummer, vanaf 1 = NED1 etc. Iedere opname wordt direct zonder codering weggeschreven (zonder $), zowel via timer als via de opnameknop, ook als er van kanaal gewisseld wordt.
Dat komt omdat NED1 t/m 10 momenteel ongecodeerd uitzenden.
Probeer eens MTV Dance oid

Ahja, in de zenderlijst is de $ ook weg, dan is er inderdaad niet veel te decoderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Afgelopen weekend eindelijk de stap gezet om te upgraden naar de sw van 23 juni (afkomstig van website TF importeur). Ik heb keurig de procedure gevolgd volgens de website. Alles werkt naar behoren, ik heb geen enkel probleem ondervonden. laugh. EPG werkt beter maar nog lang niet zoals in mijn oude TF4000. Ik snap niet waarom goed werkende sw van dit model niet overgezet wordt naar de TF7710.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dutchpark,

Ik heb geprobeerd om het script 'Override CanaalDictator ChannelID.txt' en de 'Readmefile' te downloaden, maar dat is niet meer te vinden op de site.

Kunt u dat nog eens op de site zetten?

Bij voorbaat dank,

Lenny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchpark
Als je de 7700 FW neemt, dan werkt je EPG niet lekker.

Als je de 7710 FW neemt, dan kan je de zendernummers niet aanpassen, ook niet die zijn gevonden met fastscan!
Bovendien worden de zenders die je zonder fastscan zoekt, opgeslagen met nummers vanaf 1000.

En Canal Dictator fastscan verandert de DISEqC 1.0 instellingen naar haar eigen volgorde volgorde. Doet dit alleen voor tuner 1, terwijl ze weten dat er 2 tuners aan boord zijn!
Vele consumenten hebben een andere volgorde. Bij een Multytenne staan de DISEqC 1.0 instellingen zelfs vast en kan je deze niet eens veranderen!!!:

Satelliet...............Multytenne...CD
--------------..........----------...-------
Hotbird...13.0..........2van4........4van4
Astra.....19.2..........1van4........1van4
Astra2....28.2..........4van4........3van4
Astra3....23.5..........3van4........2van4


Andere fout is dat in de fastscan tabel staat dat de BBC op Astra zit terwijl dit Astra2 is.
Het houdt niet op: Als je na fastsan de andere satellieten automatisch zoekt gaat het goed, totdat je de topfield uitzet; bij weer aanzetten ben je ALLE zenders kwijt.
Gelukkig gaat het goed als je eerst de automatische zoek doet en daarna fastscan (vergeet niet daaarna de DISEqC voor Tuner1 weer goed te zetten!)
Ik raad je aan om sowieso NOOIT fastscan te gebruiken!

Omdat de EPG van de 7710FW beter werkt (hoewel, erg veel gaten en hij springt niet automatisch naar het huidige tijdstip) gebruik ik de 7710 FW, omdat je automatisch kan zoeken EN de zendernummers met TopSet aangepast kunnen worden.
Vervelend werkje als je dat met de hand moet doen, maar het kan ook geautomatiseerd met het programma "AutoHotKey". Zoek ff met Google waar je het kan downloaden. Installeer deze dan (slechts 235kB); het verandert niks in je registry.
Om AutoHotKey het werk te laten doen heb ik bijgaand scriptje "Override CanaalDictator ChannelID.txt" geschreven

Zodra je de zenderlijst m.b.v. TopSet in de door jou gewenste volgorde hebt gezet en je voordat je TopSet afsluit het scriptje uitvoert, dan zijn de Canal Dictator nummers gevuld met de door jou gewenste waarden. Zie voor verdere uitleg de readme.txt.

Ik vraag me af waar Canaal Dictator en de Nederlandse importeur mee bezig zijn om een eigen FW te laten maken. Dit kost de fabrikanten veel bloed, zweet en tranen om maar aan die belachelijke Canal Dictator eisen te voldoen om goedkeuring te krijgen, terwijl ze die tijd beter kunnen steken in onze wensenlijst. Importeur is er blij mee omdat Canal Dictator mensen bang maakt om een niet goedgekeurd importmodel te kopen, terwijl de 7700 en 7710 exact hetzelfde zijn.
Dit ten koste van fabrikanten en GEBRUIKERSONVRIENDELIJKHEID !!!
Ze pretenderen alles eenvoudiger te maken, maar het tegenovergestelde is waar gezien de vele vragen op dit forum.

De laatste FW update er in en de EPG werkt (tot op heden) perfect.
n.b. waar kan ik het script 'Override CanaalDictator ChannlID.txt downloaden?
Groet,Lenny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast silver79

Bij mij werkt de laatste firmware van de importeur voor de TF7710 perfect op mijn TF7700 HDPVR. Fastscan werkt goed, EPG werkt prima nu en het automatisch decoderen verloopt elke nacht als een fluitje van een cent. Dit maakt het leven van een satelietkijker een stuk makkelijker als je via de epg timers kan instellen en snachts alles automatisch kan laten decoderen zodat je kan blijven kijken naar je opnames op een later tijdstip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: silver79
Bij mij werkt de laatste firmware van de importeur voor de TF7710 perfect op mijn TF7700 HDPVR. Fastscan werkt goed, EPG werkt prima nu en het automatisch decoderen verloopt elke nacht als een fluitje van een cent. Dit maakt het leven van een satelietkijker een stuk makkelijker als je via de epg timers kan instellen en snachts alles automatisch kan laten decoderen zodat je kan blijven kijken naar je opnames op een later tijdstip.


Bij mij niet. Als ik een CD programma opneem en een andere CD zender bekijk, dan is het opgenomen programma niet meer te bekijken. Gewoon geprogrammeerd opnemen werkt wel prima. Maar daarheb je geen auto decoding voor nodig natuurlijk.
EPG geeft wel programma's maar meestal geen programma info. Bij mediahighway EPG uit, heb ik die info tenminste wel. Al is het dan voor 2 programma's.

VU+ Solo2,  Gibertini OP65 met Canal digitaal tripe LNB
28.5E - 23.5E - 19.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt die firmware van juni niet helemaal meer lekker. Ik was ineens een heleboel opnames kwijt en nu met de autodecode functie worden ook weer allerlei opnames gewist. Vage is dat als ik resterende opnames (die wel op HD staan optel en die van de 250 Gig afhaal blijf ik met een flink gat zitten. De mediahigway heeft het 2 dagen goed gedaan en werd toen alweer een gatenkaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Heb hier een raar probleem.

Als ik alle zenders inlees op de volgende manier:

 

Astra1 -> CD fastscan

Hotbird,Astra1,2 en 3 -> Auto zoeken

 

Hierna staan alle zenders in de lijst, als ik de ontvanger dan in standby zet dan reset hij weer naar fabrieks instelling.

Dus na het opstarten kom je weer in het instel menu.

 

Via topset kwam ik er achter dat het komt door de radio kanalen, als ik er 1389 + 3500 TV in heb staan geen enkel probleem. Echter bij 1390 radio + TV 3500 (max dus) crashed hij.

 

Ik heb me setting lijst (puur voor test, onzin lijst) bijgevoegd.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dit uit te testen op een andere TF7710, zodat ik zeker weet dat het niet aan de firmware ligt als ik hem op moet sturen...

 

Ik gebruik de laatste software van de rebox site.

bestand_20090623130142.tfd

 

Alvast bedankt,

 

Zodra ik een bevestiging heb dat het op een andere ontvanger ook gebeurd zal ik rebox op de hoogte brengen.

 

Thnx RJ

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto gedecodeerde opnames met deze FW zijn niet meer te bekijken!?

Andere opnames met een groen dollarteken zijn wel te bekijken, eveneens een FTA opname.

Dus alle rode dollartekens niet meer te bekijken.

Nog iemand dit voorval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst de blauwe, blauw/groene en de groene dollar tekens zoals de oude firmware met dan nu bij de groene tussen haakjes auto decode. Nu heb ik ook rode dollar tekens erbij staan alleen daar kan ik de ene wel en de andere niet van zien. Dan is het weer het zelfde als voorheen dat de percentage teller snel loopt icm een zwart beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het automatisch decoderen van de Canal Digitaal zenders gaat nu goed: groene dollartekens.

Ook is het flitsen in de eerste HD minuten nu verdwenen.

Wel staan alle zenders op nul, maar je schijnt alles na de 39 update opnieuw te moeten inlezen.

Dat laat ik dus maar zo, effe geen zin in...

 

Wel raar:

Als ik handmatig een timer instel, lijkt de tijdsduur nu de eindtijd te zijn, als je die invult klopt de tijdsduur niet meer.

Als je echter van pakweg 23.31 rechts scrollt naar 2 uur klopt het echter ook niet.

Had gisteren ARD ingesteld van 2245-0000 en ZDF van (4-8) 0029-0229.

Foutmelding "gekopieerde tijd".

En dat bleef zo, ook als ik T1 en T2 instelde.

Heb ik nog nooit gezien bij TF.

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdsduur is nu eindtijd, werkt nu ineens wel goed, eigenlijk wel handig, eigenlijk hadden ze het kopje wel even moeten aanpassen...

 

Nieuwe optie onder Instellingen die ik niet helemaal snap:

 

Advanced setting:

Recording - Auto decode on/off (snap ik, maar werkt ook

indien off !)

File delete / time /duration (Begrijpt iemand

waarvoor deze opties zijn?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...