Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jürgen

Zou het nu toch eindelijk goed komen?



Voor jou misschien wel. Voor mij zeer zeker niet.Bij mij is het probleem ook terug met deze .39 versie, nadat ik er met .34 helemaal geen last meer van had!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Nee, het probleem is gebleven.. zelfs als je zapt tussen CD HD kanalen en CD SD kanalen.
iRuud

Het zou ook handig zijn om te vermelden welk type 77xx jij in gebruik hebt.
Op mijn 7700 heb ik die problemen namelijk niet meer terwijl ik die voordien wel had.

Als jij nu ook een 7710 gebruikt dan lijkt het erop alsof het met de 7700 wel goed gaat en met de 7710 niet.
Hoe is het bij de andere 7700 gebruikers?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hoe is het bij de andere 7700 gebruikers?


Ik kan zonder problemen heen en weer zappen tussen de CD SD en CD HD kanalen met deze firmware.

Jammer is wel dat ik geen timers of andere zaken meer kan doen via de LAN verbinding. Er volgt altijd een spontane herstart als ik ingelogd ben en klik op welk veld dan ook. Was bij de vorige FW geen probleem.

Groet,
Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem doet zich met name voor bij zappen van CD kanalen naar FTA en (na enig tijd) weer terug. Dit is één van de oudste en meest hardnekkige problemen bij de TF77x0HDPVR waar al veel over bericht is op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: gifre
Controleer abbonement is weer ruim terug.

In tegenstelling tot het door gifre genoemde teruggekeerde probleem kan ik alleen maar roepen dat dit probleem bij mij juist verdwenen is nadat ik de nieuwe FW had geplaatst.



Nee je hebt gelijk, had tijdens onze vakantie naar Frankrijk in mei de TF 5010 met de Aston en Powercam meegenomen.
Maar heb me tijdens thuiskomst vergist en de Aston in de 7710 gestoken, had dit gisteren gezien, de Powercam erin gestoken en probleem opgelost.
Mea Culpa.................
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
Het probleem doet zich met name voor bij zappen van CD kanalen naar FTA en (na enig tijd) weer terug. Dit is één van de oudste en meest hardnekkige problemen bij de TF77x0HDPVR waar al veel over bericht is op dit forum.

Dat probleem is bij mij ruimschoots bekend maar ook het zappen tussen de CD - FTA - CD kanalen op de door jouw omschreven wijze levert bij mij geen problemen meer op.
En dan nog te bedenken dat ik een Aston 1.07 gebruik en geen Powercam Pro zoals Gifre.
Het is en blijft een toestel met veel vraagtekens en ondanks het feit dat de meeste gebruikers (incl. mijzelf) ervan overtuigd zijn dat er geen technisch verschil zit tussen de 7700 en 7710 begin ik nu toch wel weer twijfels te krijgen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik (7710) heb met de nieuwe fw problemen met de switch tussen fta en gedecodeerde kanalen en ook van hd naar sd niet soepel. Braaf alles gedaan factory reset en format. Vorige fw liep perfect.

Vu+ duo

TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo

TF4000PVR Aston 218

Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gifre
Je kan de AD (Rec) al indrukken bij een lopende opname.
Je hoeft niet te wachten tot deze einde opname is.

Bij mij wil dit ook niet lukken.
Terwijl de opname loopt ga ik na het scherm waarin de opnames worden weergegeven. De cursor staat dan op de lopende opname.
Als ik dan op de AD op de REC knop druk komt een pop-up in beeld met in de kop de tekst 'Auto Decoding Error Message' en in het midden de tekst 'Auto Decoding Full Duration'.
Iemand hetzelfde probleem?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook geen AD toevoegen aan een lopende opname. De genoemde foutmelding komt niet in beeld.

 

Ik heb het geprobeerd met een handmatig gestarte opname en eentje die via een timer liep. In beide gevallen was het niet mogelijk om het AD blokje toe te voegen.

 

Zappen is geen enkel probleem.

 

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
Het probleem doet zich met name voor bij zappen van CD kanalen naar FTA en (na enig tijd) weer terug. Dit is één van de oudste en meest hardnekkige problemen bij de TF77x0HDPVR waar al veel over bericht is op dit forum.


Gisteren even een andere CAM (T-rex) gepakt en voorwaar daar had ik het bekende probleem niet mee, echter nu decodeerde hij om de ca. 15minuten even niet... De andere CAM was een aston 1.7 versie 2.18.

iRuud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik krijg deze foutcode. Probeer te snappen wat dit betekent maar vind de term "full duration" nogal vaag. Ik heb nu de decoding tijd op 03:00 uur staan en de lengte op 4:00 uur. Ga vanavond spelen met deze tijden misschien dat dit beter werkt. Een korte gebruikersintstructie laat TopField (zoals gebruikelijk) weer achterwege.

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik dacht laat ik de nieuwe firmware eens proberen...

Wel het is er niet beter op geworden. Er vallen een aantal dingen op:

1. "geen of gecodeerde uitzending" komt weer veelvuldig voor.

2. De ontvanger heeft een ander MAC adres gekregen waardoor hij

onvindbaar was in mijn netwerk (de router verbind via DHCP het MAC adres aan een ip adres) het is nu 00:0E:xx:xx:xx:xx het was 00:3E:xx:xx:xx:xx vreemd maar als alles verder zou werken niet ernstig.

3. Benaderen via netwerk zorgt voor een spontane reboot. zowel via explorer als de software van flemion.

4. Vanmorgen stond alles uit maar ik hoorde de harddisk van de ontvanger draaien.

 

Ik heb maar weer de vorige firmware terug gezet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Gisteren even een andere CAM (T-rex) gepakt en voorwaar daar had ik het bekende probleem niet mee, echter nu decodeerde hij om de ca. 15minuten even niet...


Dit probleem heb ik ook, maar was ook aanwezig in de versie die ik hiervoor erop had staan (versie 24 van een jaar geleden). Dit ligt dus niet aan de nieuwe firmware. Wellicht is het wel een firmware issue, maar volgens mij is dit gekomen sinds de seca 3 kaartjes.

Toho_NL.

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigbot
2. De ontvanger heeft een ander MAC adres gekregen waardoor hij
onvindbaar was in mijn netwerk (de router verbind via DHCP het MAC adres aan een ip adres) het is nu 00:0E:xx:xx:xx:xx het was 00:3E:xx:xx:xx:xx vreemd maar als alles verder zou werken niet ernstig.

Gekker moet het niet worden.
Hoe kan een FW upgrade nu het MAC address wijzigen.
Een MAC address is toch een door de fabrikant aan de hardware (meestal een netwerkkaart) toegewezen uniek HEX address en dit lijkt me toch ook voor de Topfield van toepassing te zijn.
Volgens mij bestaat overigens het MAC address niet dat begint met 00:3E (wel met 00:00:3E).
Kijk zelf <HIER> maar naar deze site van de OUI Organization Company.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...