Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Als ik dan op de AD op de REC knop druk komt een pop-up in beeld met in de kop de tekst 'Auto Decoding Error Message' en in het midden de tekst 'Auto Decoding Full Duration'.
Iemand hetzelfde probleem?


Kan het zijn dat de decoding tijdsduur die je hebt ingesteld te kort is om de betreffende opname te decoderen? Automatisch decoderen gebeurt op de normale snelheid, niet x2 of x4 dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jürgen
Hoe kan een FW upgrade nu het MAC address wijzigen.Een MAC address is toch een door de fabrikant aan de hardware (meestal een netwerkkaart) toegewezen uniek HEX address en dit lijkt me toch ook voor de Topfield van toepassing te zijn.
Volgens mij bestaat overigens het MAC address niet dat begint met 00:3E (wel met 00:00:3E).
Kijk zelf <HIER> maar naar deze site van de OUI Organization Company.


Als je DHCP gebruikt dan zal een wijziging van MAC adres je nog steeds een IP adres geven uit de ingestelde reeks, waarschijnlijk zelfs hetzelfde IP adres als voorheen.

Overigens kan een MAC adres wel degelijk softwarematig aangepast worden: veel NIC drivers voor de pc hebben die mogelijkheid ook, dus zou het bij een TF ook wel eens mogelijk kunnen zijn. Maar het is wel zéér onwaarschijnlijk dat een generieke FW upgrade dat doet, want dan hebben we straks allemaal hetzelfde mac adres..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
Kan het zijn dat de decoding tijdsduur die je hebt ingesteld te kort is om de betreffende opname te decoderen? Automatisch decoderen gebeurt op de normale snelheid, niet x2 of x4 dus.

Nee, dat is zeker niet het geval want de opname is iets meer dan 1 uur en ik heb de instellingen Auto Decoding Duration op 4 uur staan.
Volgens mij werkt het bij mij helemaal niet.
Als ik een nieuwe opname handmatig start en ik tijdens de lopende opname naar het scherm 'Opnames' dan kan ik op de AB record knop blijven drukken maar dan gebeurt er helemaal niets.
Ik hou het v.w.b. de Auto Decoding wel weer voor gezien.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
Origineel bericht van: Jürgen
Hoe kan een FW upgrade nu het MAC address wijzigen.Een MAC address is toch een door de fabrikant aan de hardware (meestal een netwerkkaart) toegewezen uniek HEX address en dit lijkt me toch ook voor de Topfield van toepassing te zijn.
Volgens mij bestaat overigens het MAC address niet dat begint met 00:3E (wel met 00:00:3E).
Kijk zelf <HIER> maar naar deze site van de OUI Organization Company.


Als je DHCP gebruikt dan zal een wijziging van MAC adres je nog steeds een IP adres geven uit de ingestelde reeks, waarschijnlijk zelfs hetzelfde IP adres als voorheen.

Overigens kan een MAC adres wel degelijk softwarematig aangepast worden: veel NIC drivers voor de pc hebben die mogelijkheid ook, dus zou het bij een TF ook wel eens mogelijk kunnen zijn. Maar het is wel zéér onwaarschijnlijk dat een generieke FW upgrade dat doet, want dan hebben we straks allemaal hetzelfde mac adres..


Mijn Linksys router kan steeds het zelfde ip adres uitdelen aan een bepaald mac adres via dhcp en als het mac adres onbekend is een ip adres uit een bepaalde range. Dit werkte ook zo maar ik kon de topfield dus niet op zijn oude ip adres vinden. Toen ik hem wel gevonden had,had dat een spontane reboot van de ontvanger tot gevolg. Dus de hele netwerk interface is onbruikbaar geworden. Voor mij genoeg reden om weer terug te gaan naar de voorgaande firmware versie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

kan me geheel vinden in de ervaringen met betrekking tot reboot met ftp,mac adres verandering, hdmi audio regeling niet meer functioneel, fta en gecodeerd en HD af en toe nog switch problemen.

 

genoeg redenen om deze FW in de prullenbak te doen.

wordt tijd voor een serieuze versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Volgens mij werkt het bij mij helemaal niet.
Als ik een nieuwe opname handmatig start en ik tijdens de lopende opname naar het scherm 'Opnames' dan kan ik op de AB record knop blijven drukken maar dan gebeurt er helemaal niets.
Ik hou het v.w.b. de Auto Decoding wel weer voor gezien.


Jurgen, het bestand wat je wilt markeren voor auto decoding moet natuurlijk wel gecodeerd zijn anders kun je het simpelweg niet markeren, wat geheel logisch is overigens. Een gecodeerde opname die net gestart is kun je idd markeren. Je zal dus eerst van zender moeten wisselen om ervoor te zorgen dat een opname gecodeerd is (groen/blauw $-teken) en dan pas kun je het betreffende bestand markeren. pff, simpeler kunnen ze het niet maken bij TF blijkbaar.

De enige echte oplossing is natuurlijk dat de auto decoding routine zelf kijkt welke bestanden gedecodeerd moeten worden en deze dan automatisch decodeert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
Jurgen, het bestand wat je wilt markeren voor auto decoding moet natuurlijk wel gecodeerd zijn anders kun je het simpelweg niet markeren, wat geheel logisch is overigens. Een gecodeerde opname die net gestart is kun je idd markeren. Je zal dus eerst van zender moeten wisselen om ervoor te zorgen dat een opname gecodeerd is (groen/blauw $-teken) en dan pas kun je het betreffende bestand markeren. pff, simpeler kunnen ze het niet maken bij TF blijkbaar.

Je schrijft het zelf dat het nogal logisch is dat de op te nemen kanaal gecodeerd moet zijn en dat zijn ze dan ook.
Zo net heb ik voor de laatste keer een poging ondernomen en RTL7 opgenomen, tijdens de lopende opname geswitcht naar RTL4 en daarna was het $-teken van de lopende opname groen-geel, dus gecodeerd.
En toen natuurlijk op de AB Rec knop gedrukt en ja hoor weer de eerder al genoemde Error Message.
Nu vind ik het wel goed zo temeer omdat ik nu ook niet bepaald om de Auto Decodeer functie verlegen zit.
Meestal kijk of decodeer ik de opnames gelijk de volgende dag.
Met de rest zoals o.a de EPG ben ik wel tevreden maar langzaam aan schijn ik wel de enige te zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou iemand eens zijn/haar instellingen kunnen vertellen? Misschien dat de foutcode iets te maken heeft met de instellingen van de functie. Ook ik krijg de foutcode: "Auto Decoding Full Duration". De functie staat bij mij (uiteraard) ON. De time staat op 03:00 uur en de duration staat op 03:00 uur. Ik heb een factory reset gedaan en ook de HD geformatteerd. Heb nu wel weer last van allemaal zenders met een 0 maar dat is wel opl te lossen.

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Petervl

Bij mij is de EPG nu ook weer gatenkaas, helaas. Deze FW van de site van de importeur kan dus echt in de prullenbak. Ik wacht op de officiele versies via de TF site, dit zijn halve beta's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EPG werkt hier goed. Met de vorige FW moest ik bijna altijd nog naar het lopende programma scrollen, dat is nu verleden tijd. Ook geen gaten ontdekt tot nu toe.

 

Ik had maandag 3 programma's klaargezet voor het nachtelijke decoderen. In het totaal waren ze langer dan 1 uur. Duration had ik op 1 uur gezet. Uiteindelijk waren 2 programma's (die samen langer waren dan 1 uur toch volledig vrij van codes) het derde programma bleef gecodeerd en bevatte het AD teken. Deze is de volgende nacht meegenomen.

 

Ik heb de duration nu op 4 uur staan en vraag me eigenlijk alleen nog af of de ontvanger ook werkelijk die 4 uur aanblijft.

 

Zoals al eerder aangegeven heb ik geen problemen met zappen tussen vrije en gecodeerde kanalen of hoe dan ook.

 

Bij het plaatsen van de FW van de importeur heb ik in tweede instantie de instructie Fabriekinstellingen terugzetten en Formateer harde schijf uitgevoerd. Bij de eerste keer had ik wel onregelmatigheden.

 

Wensen;

- Automatisch decoderen (dus niet handmatig AD toevoegen)

- Automatisch dagelijks EPG ophalen

- Niet vastlopen bij het aanroepen van de ontvanger via LAN

 

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Petervl
Origineel bericht van: Marcel62
De EPG werkt hier goed. Met de vorige FW moest ik bijna altijd nog naar het lopende programma scrollen, dat is nu verleden tijd. Ook geen gaten ontdekt tot nu toe.

Dat had ik de eerste dagen ook. maar sinds gisteravond is het weer gatenkaas. Ik heb ook de instructies gevolgd en bij installatie factory reset en hd format uitgevoerd. Ook EPG uit en weer aanzetten en dan inlezen geeft gaten (met name NED1 en NED2 op dit moment). Ik ga het gewoon nog een keer opnieuw proberen.

Origineel bericht van: Marcel62

Ik heb de duration nu op 4 uur staan en vraag me eigenlijk alleen nog af of de ontvanger ook werkelijk die 4 uur aanblijft.

Ik kan bevestigen dat de ontvanger uitschakeld zodra alle gemarkeerde bestanden gedecodeerd zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Triumphs, heb een maand geleden en seagate met meer dan 250mb gecrasht. Had net een nieuwe Western Digital 640Gb green (Topfield blijft nu eindelijk heerlijk koel) en reeds weer een 20-tal opnames op schijf. Je begrijpt dat ik weinig zin had in formatteren. Wel vooraf en achteraf een fabrieksinstellingen gedaan en vervolgens zenders opnieuw via CD fastscan geladen.

 

Nog nooit zo'n stabiele en functionele firmware gehad. EPG doet het al twee weken goed, raakt niet door elkaar en van slag met gaten in de programmering zoals bij eerdere versies. Autodecoding doet het prima, een zeer zeer welkome aanvulling want sinds ik de nieuwe seca3 smartcard heb was soms binnen een week een opname niet meer te bekijken.

 

Citrofiel

Topfield 7710 NL, Western Digital 640Gb WD green, Powercam Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijf niet geformatteerd, wel factory reset gedaan. Snelscan lijst van CD ingelezen. Kanalen met nummer, vanaf 1 = NED1 etc. Iedere opname wordt direct zonder codering weggeschreven (zonder $), zowel via timer als via de opnameknop, ook als er van kanaal gewisseld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq
Schijf niet geformatteerd, wel factory reset gedaan. Snelscan lijst van CD ingelezen. Kanalen met nummer, vanaf 1 = NED1 etc. Iedere opname wordt direct zonder codering weggeschreven (zonder $), zowel via timer als via de opnameknop, ook als er van kanaal gewisseld wordt.
Dat komt omdat NED1 t/m 10 momenteel ongecodeerd uitzenden.
Probeer eens MTV Dance oid

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...