Ga naar inhoud


Blu-ray wint wederom van HD-DVD


Gast patje7of9

Aanbevolen berichten

Gast audiofiel

Het zal de consument een zorg zijn wat de studio's doen. Die kwamen eerder toch ook met CD video en laserdisc op de proppen.

En die paar honderd films die ze uitbrengen op Blu Ray? Nou, nou...

 

De gemiddelde consument interesseert het niets.

Nog nooit heeft een hi(hoger) def- formaat het van de standaard gewonnen. Met de UMTS frequenties is het net zoiets. De halve wereld geloofde er niet in maar de industrie legt 6 miljard op tafel in Nederland alleen al. Moeten zij weten.

 

Hi def zal er uiteindelijk wel komen, maar dat gaat nog zeker 20 jaar duren. Breedbeeld duurde ook 20 jaar. En hi def past niet. Het kan niet over het huidige internet, er passen er nauwelijks genoeg op de satellieten, ether etc. Daar moet eerst een oplossing voor komen. Pas dan kan hi def doorbreken. Palplus kwam er ook niet omdat het een beetje nieuwe wijn in oude zakken was. Pas met set top boxen en digitale TV kwam het erdoor.

 

En zo high tec is hi-def 1200 lijnen helemaal niet. Als je het echt heel mooi wilt hebben dan moet je hoger dan 1200 lijnen.

Elke grote TV uspcaled nu al tot zo'n 'resolutie'.

 

Dat er met DVD niets te verdienen valt is niet waar.

Dan zou er met CD's ook niks meer te verdienen zijn en dat is ook nog steeds een miljarden industrie. Juist nu iedereen zo'n speler thuis heeft is het superinteressant.

 

Met de spelers misschien niet meer. Maar met de schijfjes nog wel degelijk. CD bestaat ook nog gewoon en is 15 jaar ouder.

En bedenk dat er ook heel veel DVD's zijn gemaakt die 4:3 waren, letterbox, ongerestaureerd, etc Dat zal je met hi def ook krijgen. Hi def 4:3 etc. Want breedbeeld was ook een van de argumenten van DVD en daar fietsen ze ook soms overheen.

 

Natuurlijk zitten er op dit forum gearheads die graag een blu ry speler willen hebben. Maar dat is peanuts. Je moet tientallen miljoenen kopers hebben. Iedereen op je werk moet het erover hebben. Net als bij DVD toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

tja, zoals gezegd je mag geloven wat je wilt. Maar je weet toch wel dat de studios de films maken en niemand anders? En alles wat zij zeggen gebeurd. Ik kan je wel wat voorbeelden geven.

 

En video CD werd niet echt door studios ondersteund net zoals de laser disc (alleen een paar studios). Btw VCD is heel erg populair in Asia en heeft het daar helemaal gemaakt.

 

En HD is big business mocht je dat nog niet weten. als de studios het willen wordt er bijna geen DVD meer verkocht. En als je de lyfecycle weet begrijp je dat er een opvolger komt. Blu-ray zit in de tornado fase. DVD zal vervangen worden door Blu-ray in de loop van tijd, en ja je hebt gelijk, zeker niet in een paar jaar.

 

En de studios beslissen wat er op internet komt, niet de consument. De studios beslissen of ze op Blu-ray gaan of op DVD, niet de klant.

 

Als de spelers op het zelfde niveau komen als DVD dan zullen snel meer BD's op de markt komen en DVD uitgefaseerd.

 

Ik heb een studio gesproken die eigenlijk liever geen DVD meer maken wil, alleen maar BD, dat zegt genoeg dacht ik.

 

En HD gaat/wordt uitgezonden met H264 en dus kunnen er al heel wat HD kanalen op een transponder. Niet zoveel als SD maar meeste Sd materiaal (over sateliet) is werkelijk ook niet echt goed op wat kanalen na.

 

En HD zal nooit 4:3 worden want 16:9 is de standaard.

 

En zo te horen heb je nog niet werkelijk echte HD gezien als je geupscaled SD met HD gaat vergelijken

 

Dus geloof wat je wilt maar de studios hebben de macht, niet de consument (helaas)

 

 

btw, heb ik gezegd dat er aan DVD niks te versienen valt? Ik zie het nergens staan. Alleenhet is duidelijk dat aan Blu-ray meer te verdienen valt per disc en op (lange) termijn

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast audiofiel

De studio's hebben helemaal geen macht. Dat is het nou juist.

 

De consument bepaalt of een formaat gaat slagen. Die moet het kopen. Kopen ze niet, dan is er geen formaat. Nu de halve wereld een DVD speler heeft staan is er geen studio die geen DVD's zal uitbrengen.

 

Iemand anders schreef dat er aan DVD's niets meer te verdienen viel. En van DVD zeiden ze ook dat de standaard 16:9 was.

 

In Asie is CD-video heel populair geworden maar door een hele andere reden. Door de extreme luchtvochtigheid daar is VHS nooit aangeslagen omdat veel tape aan elkaar bleef plakken. (Niet alleen thuis maar ook in de opslag voor het bij de consument aankwam) En CD-video was destijds het enige alternatief.

 

Blu Ray zal op een goede tv heus wel mooier zijn dan DVD upscaled. Maar het is niet genoeg. Het moet nog mooier en handiger. Over een paar jaar zal er weer een beter alternatief zijn met een extra applicatie zoals video on demand direct vanuit de studio's. Dan maken de studio's zoveel meer winst. Dan is namelijk alle marge voor henzelf. Geen dragers, formaat royalties, tussenhandel, vervoer/ verzekering/ opslag en fabricage en materiaalkosten. En ze hebben ook meer controle wanneer ze ze 'uitbrengen'. Kan dan ook sneller, zodra ze beslissen staat het online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat met de macht van de studios zie je een beetje verkeert. Ze hebben wel de macht. Theoretisch, als ze alleen maar BD uitbrengen en BD spelers zijn op hetzelfde prijs niveau als DVD, geloof jij dat dan niemand BD koopt?

 

Maar goed iedereen zijn eigen geloof en ik geloof dat ik lang genoeg in het wereldje van content idustrie, standardisatie en consumer electronics meeloop om er wel iets van te weten.

 

We zullen het wel zien en we praten nog wel over 5 jaar.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast audiofiel

Als mensen om kwaliteit geven waarom is Pioneer plasma dan 'failliet'?

De unaniem lovende pers en de uitmuntende fabrikant staan in hun onderbroek.

 

De consument heeft het laatste woord met z'n niet aflatende 'wijsheid' dat LCD beter is en 42" te groot voor de huiskamer.

 

En dat ligt niet aan de prijs want LCD is hartstikke duur. Ik ken veel mensen die een Philips 32" LCD kopen voor 1800 terwijl een Pioneer 42" 2000 kost als je even rondkijkt. Een 7de generatie zelfs voor 1499 stond eergister in de krant.

 

En als je zolang meedraait in dit wereldje, zoals je zelf zegt dan beaam je zoals ik al eerder schreef in deze thread, dat de meeste formaten falen. En ik noemde ze zo ongeveer allemaal bij naam. 'Every battle is won before it's ever fought'

 

Er zijn zelfs parallelen met andere industrieen, zoals UMTS dat ook gewoon gefaald is. Iets dat veel nadenkende consumenten 5 jaar geleden ook al aan hun theewater aanvoelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: patje7of9
Je gaat off-topic man, wat heeft dit artikel met Blu-ray te maken????

Misschien ziet het "failliete" Pioneer Plasma blauw voor de ogen en probeert ie zo een link te leggen... cry:D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast audiofiel

Beter lezen... dat noch Blu Ray noch HD-DVD het gaan maken omdat de consument niet genoeg om beeldkwaliteit geeft. Ik haakte ook in op iets eerder in deze thread.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Wie ben jij om te beoordelen dat de consument geen interesse heeft om beter beeldkwaliteit.

 

Dus als ik jou moet geloven, zijn tv-zenders die een HD-zender opstarten zijn dan een maat voor niets,in Amerika beschikt men al over zo'n 100 HD zenders,men gaat toch geen grote investeringen doen als de consument geen interesse heeft.

 

Volgen mij ken jij geen k*oten van HDTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast audiofiel

Ik gebruik argumenten, daarom. Als je nou gewoon even de moeite neemt mijn eerdere input in deze thread te lezen dan hoef je niet zo slap te kletsen.

 

Ga maar eens op mijn argumenten in. Als je dat tenminste kunt.

Want je lijkt beter in dom schelden dan in lezen en beredeneren, weerleggen en argumenteren. En daar is dit forum nou juist voor.

 

Voor alle anderen, de populariteit van MP3, downloaden, LCD televisies en DVD spelers bij de L*DL en de *LDI zijn argumenten dat mensen niet om kwaliteit geven. Punt uit. En dat weten de meeste mensen heel goed.

90% van de mensen heeft plastic troep staan omdat de meeste gezinnen de eindjes nauwelijks aan elkaar kunnen knopen en de hele boel bij elkaar lenen.

 

In Amerika hebben mensen nog NTSC en dat is bagger. En ze kijken daar al 50-60 jaar naar! En grootbeeld tv's met spuuglelijk beeld en hebben ze liever 4:3 dvd's dan widescreen. Kijk maar eens op *mazon.com. Zo'n beetje elke film wordt ook in 'fullscreen' aangeboden omdat de Amerikanen dat 'mooier vinden'. Amerikanen snappen helemaal niets van kwaliteit. Ook niet van financieen en internationale politiek trouwens. Vandaar ook blunder na blunder.

Dus Amerikanen kun je maar beter niet als voorbeeld nemen anders ben je zo net zo failliet als zij zelf.

 

Ik werk zelfs part-time in de audio-video branche dus ik weet precies waar ik het over heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: audiofiel

In Amerika hebben mensen nog NTSC en dat is bagger. Ik werk zelfs part-time in de audio-video branche dus ik weet precies waar ik het over heb.


Ik denk dat je hier generaliseert!
Dat NTSC bagger is klopt niet. NTSC is in bepaalde opzichten zelfs beter dan PAL.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig gisteren iemand die de serie Planet Earth op DVD heeft op bezoek gehad, en we hebben samen een stukje op van dezelfde serie op Blu Ray gezien. Hij was al diep onder de indruk van deze serie op zijn eigen CRT TV, maar nu hij de High Definition versie gezien heeft was hij helemaal 'verkocht'.

 

De tijd zal het leren, maar feit is dat veel mensen kennelijk erg graag HD-ready toestellen kopen, en als ze maar even de kans krijgen kopen ze full HD. Hebben ze eenmaal zo'n ding, dan komt er op zeker moment ook de wens ten volle gebruik te kunnen maken van deze beeldkwaliteit. En als de zendgemachtigden achterblijven dan is blu-ray het enige alternatief, tenzij je een download-junkie bent.

 

Wel durf ik de stelling aan dat er nu nog een heel grote groep mensen niet online is, en ook met de komende vergrijzing misschien niet eens meer gaat komen, dat er daarom beslist niet verwacht moet worden dat Blu Ray het niet gaat maken omdat alle HD content straks gedownload gaat worden.

 

Als downloaden superieur zou zijn, en alleenzaligmakend, dan spreekt Audiofiel zichzelf tegen, want de MP3 heeft beslist de CD nog niet van de markt verdrongen. Dat erkent Audiofiel zelf ook al als hij schrijft "de CD is ook niet opgevolgd". En dat terwijl het downloaden en gebruiken van een MP3 een stuk eenvoudiger is dan het downloaden en op je HD TV zichtbaar maken van HD content.

 

Maar alle beweringen ten spijt, alleen de toekomst kan het bewijs leveren wie er gelijk heeft. Zo profetisch als audiofiel (interessante uitleg geeft Wikipedia over dat woord...) is, durf ik echter niet te zijn. Er zijn zoveel onzekere factoren naast de technische ontwikkelingen, zoals daar zijn: de economische ontwikkelingen (krijgen we inflatie, blijven de banken sterk genoeg, moet ik na mijn 65e door blijven werken?), klimaat- en natuurontwikkelingen (nogal wat natuurrampen de laatste tijd..), gezondheidsontwikkelingen (SARS, Vogelgriep) enzovoort enzovoort, waardoor mensen zich misschien opeens heel ergens anders zorgen om gaan maken dan de kwaliteit van hun televisiebeeld, dat ik niet durf te zeggen hoe het over 5 jaar gaat worden.

 

T B

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat audiofiel ook minimaal Isotek netsnoeren, goeie interlinks en degelijke luidsprekerkabels heeft. Anders is het helemaal mis met de kwaliteit.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is HD content belangrijk, waarom willen klanten dan graag "HD ready" of "fullHD" TV's? Of ze moeten graag de PayTv operator een paar euro betalen zodat je een film 1x in HD kan zien...of op Blu-ray? HD over download is nog steeds very,very premature en duurt nog vele jaren.

 

IK geloof dat je het niet helemaal begrijpt dus laat ik het er maar bij en laat de toekomst het maar bewijzen of blu-ray nog wat wordt

 

Btw part time in een audio/video branche werken (of zoiets) zegt mij persoonlijk niks. Je kan system integrator zijn voor hospitality maar dat zegt nog niks of je de value chain kent.

Ik zit al mijn hele leven in het vak wat betreft consumer electronics producten, global (en dus ook markt research=consument) en ja ook in winkels gestaan voor mijn werk (en dat over de hele wereld.) met operators gewerkt(DirecTV, Echostar Canal+, premiere etc), content industrie (alle studios (audio en video) en post processing houses zijn onze klant) en ook veruit de grooste leverancier van download content technology. Oh ja, we hebben de grootste hospitality levaranciers ook als klant.

Heb meegedaan aan verschillende standardisaties (ja ook blu-ray).

 

Ik hoop dat ik niet arrogant over kom maar: Om kort te zijn ik heb veel met alle aspecten te maken van content t/m klant ofwel ik heb een aardige indruk van de complete value chain

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha, dat was mijn 300ste bericht. Goh wat gaat dat snel.

 

Sorry, was off topic

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...