Ga naar inhoud


Blu-ray wint wederom van HD-DVD


Gast patje7of9

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: patje7of9
Hopelijk zullen Paramount en Universal zo snel mogelijk bij het Blu-ray kamp toevoegen,ze moeten toch ook inzien dat ze met twee filmstudio's maar zo'n 25 procent van het marktaandeel hebben in HDDVD.

Dat Toshiba maar snel een einde van HDDVD maakt.Volgens de laatste berichten stort de verkoop van HDDVD in.



Wat ben jij toch een fanaatje...

Best verkopende HD speler bij Amazon: Toshiba E-30!
Best verkopende DVD speler bij Amazon: Toshiba E-30!
Staat zelfs als 9e best verkopende electronica artikel van de hele boetiek....
Beide studio's (Para en Uni)hebben al laten weten dat ze HD-DVD exclusive blijven... ze stappen dus niet zo gauw over...
Deze oorlog is verre van voorbij... wat jij er ook mag van denken... of eerder probeert te doen geloven aan mensen die het niet van dichtbij volgen....
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou ik volg de diskussie al een tijdje en volgens mij is het probleem of hd dvd wel future proof is vwb ondersteuning van de filmstudios. Ik had graag gezien dat beide formaten ondersteund zouden blijven, denk bijv aan diegene die al geinvesteerd hebben in een hd dvd speler voor veel geld en risiko's. Die early movers komen straks weer in de kou te staan vrees ik.

 

Een scenario met beide formaten en multi formaat spelers was een betere optie geweest ook al om de konkurrentie te helpen (zowel het formaat als de hd dvd spelers waren of zijn nog steeds beter). Bij aleen blu-ray heb ik daar sterke twijfels over. HD DVD is niet dood maar wie gelooft er nog in, dat is de vraag. De verkoopcijfers "post CES" lijken dit te bevestigen.

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Origineel bericht van: patje7of9
Hopelijk zullen Paramount en Universal zo snel mogelijk bij het Blu-ray kamp toevoegen,ze moeten toch ook inzien dat ze met twee filmstudio's maar zo'n 25 procent van het marktaandeel hebben in HDDVD.

Dat Toshiba maar snel een einde van HDDVD maakt.Volgens de laatste berichten stort de verkoop van HDDVD in.



Wat ben jij toch een fanaatje...

Best verkopende HD speler bij Amazon: Toshiba E-30!
Best verkopende DVD speler bij Amazon: Toshiba E-30!
Staat zelfs als 9e best verkopende electronica artikel van de hele boetiek....
Beide studio's (Para en Uni)hebben al laten weten dat ze HD-DVD exclusive blijven... ze stappen dus niet zo gauw over...
Deze oorlog is verre van voorbij... wat jij er ook mag van denken... of eerder probeert te doen geloven aan mensen die het niet van dichtbij volgen....




Als ik u bezig hoor lijkt u wel een HDDVD fanboy die de waarheid niet wil inzien en nog steeds gelooft dat HDDVD zal winnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9

Als ik u bezig hoor lijkt u wel een HDDVD fanboy die de waarheid niet wil inzien en nog steeds gelooft dat HDDVD zal winnen.


Had je al mijn posts gelezen dan had je gezien dat ik een Samsung BD-P1400 blu-ray(US model) een PS3 (Euro Model) en een Toshiba HD-DVD XE-1 thuis heb staan. Ik ben dus echt geen fanboy. Wat ik haat is dat blu-fanatiekers onwetenden bang proberen te maken om zo HD-DVD definitief af te maken, en zo concurrentie uit te schakelen. Zonder concurrentie was blu-ray veel later op de markt gekomen want de specs waren gewoonweg nog niet af, en waren de prijzen nu 2 x hoger....
Concurrentie is nog altijd het beste middel om de consument een goed werkend en goedkoop product te garanderen.... DAT is mijn motivatie. Bij jou lijkt het er meer op om de standaard die jij niet eens bezit met de grond gelijk te maken...


P.S. Ik ben trouwens van Oostende maar woon in Luxemburg... we zijn bijna streekgenoten.

Een Cercle-fan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de derde week op rij domineert Blu-ray het marktaandeel met 82 procent.

 

In de top 10 van HD films staat geen enkele HDDVD film.

 

Bedrijven die in de maand januari Blu-Ray exclusief zijn gegaan.

 

01-31-08 Highlight Video (Germany) Goes Blu-ray Exclusive

01-30-08 National Geographic Goes Blu-ray Exclusive

01-30-08 EMI (Japan) Goes Blu-ray Exclusive

01-30-08 Sonic Solutions Scenarist Goes Blu-ray Exclusive

01-28-08 Woolworths Retail Outlet (UK) goes Blu-ray exclusive in store.

01-22-08 Grant's Appliances to go Blu-ray exclusive in 2008.

01-16-08 Senator Entertainment to go Blu-ray exclusive in 2008.

01-16-08 Digital Playground to go Blu-ray exclusive in 2008.

01-11-08 Constantin Film goes Blu-ray exclusive.

01-10-08 HBO goes Blu-ray exclusive.

01-05-08 New Line goes Blu-ray exclusive.

01-04-08 Warner goes Blu-ray exclusive.

post-7149-1318259606,8377_thumb.jpg

post-7149-1318259606,8487_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Retailer Best Buy gaat Netflix achterna met een voorkeur voor blu-ray. Als pleister op de wond kunnen er nog wel hd-dvd-titels worden besteld. De reactie van het hd-dvd-kamp wijst er op dat men beseft dat het formaat met één been in het graf staat.

 

Klanten hadden de retailer laten weten dat ze graag door Best Buy uit de door het bestaan van twee formaten verwarring geholpen wilden worden, zo staat in Best Buys perbericht te lezen. Met ingang van maart gaat de retailer blu-ray-hardware en -titels dan ook prominent etaleren, wat zoveel wil zeggen als dat er om hd-dvd gevraagd zal moeten worden, en dat als de klant geluk heeft, dit geleverd kan worden.

 

Van technische voordelen wordt geen gewag gemaakt bij wijze van rechtvaardiging van de keuze voor blu-ray. Best Buy stelt dat de focus op één enkel formaat voordelen biedt op het gebied van productcompatibiliteit en de mogelijkheid om meer titels in huis te hebben. Als hoofdreden voor de beslissing wordt echter genoemd dat blu-ray zich snel aan het ontwikkelen is tot hét geaccepteerde hd-formaat.

 

Inderdaad lijken de beslissingen ten faveure van blu-ray zich de laatste tijd - met name na het overstag gaan van filmstudio Warner - in steeds rapper tempo aan te dienen. Bij een dergelijke strijd neemt, na iedere beslissing in het voordeel van één van de formaten, de kans immers behoorlijk toe dat ook de volgende beslissing datzelfde formaat nog verder op voorsprong brengt. Op dit moment kan men dan ook wel stellen er een wonder nodig is om hd-dvd van de ondergang te redden.

 

Dat besef lijkt zo zoetjesaan door te dringen tot het hd-dvd-kamp, dat slechts met een mager doch veelzeggend bericht op de bekendmakingen van Netflix en Best Buy reageerde. Daarin is de volgende zinsnede te lezen: "we hebben lang geloofd dat hd-dvd het beste formaat voor consumenten is" - en dat deze in de verleden tijd is gesteld spreekt boekdelen. Aangezien het onwaarschijnlijk is dat er vanwege de recentelijke ontwikkelingen nog significante endorsements van het hd-dvd-formaat zullen volgen is het wachten op een in klare taal gesteld overlijdensbericht, na een volgende grote partij die zich achter blu-ray schaart.

 

bron: tweakers

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Toshiba staat op het punt hd-dvd te laten vallen'

 

 

Toshiba gaat binnen enkele weken aankondigen dat de stekker uit hd-dvd wordt getrokken, schrijft The Hollywood Reporter. Het bedrijf lijdt te veel verlies op goedkope spelers, en winkelketens en filmmaatschappijen kiezen voor blu-ray.

 

Volgens woordvoerster Jodi Sally van Toshiba Amerika is er nog geen officieel besluit gevallen: "Op basis van de technologie blijven we geloven dat hd-dvd voor consumenten het beste formaat is." Wel laat ze weten dat de Japanse elektronicagigant 'gezien de marktontwikkelingen in de laatste maand' de effectiviteit van de prijsverlagingen van zijn hd-dvd-spelers nauwgezet volgt. Nadat filmmaatschappij Warner zich begin januari achter blu-ray schaarde en onderzoeksbureau NPD Group onthulde dat blu-ray halverwege januari 93 procent van de hardwareverkopen voor zijn rekening nam, halveerde Toshiba de prijzen van enkele typen hd-dvd-spelers.

 

Het wanhoopsoffensief leek echter niet het gewenste effect te hebben: ook in de laatste week van januari werden er nog steeds veel meer blu-ray- dan hd-dvd-spelers verkocht. Volgens bronnen binnen de hd-industrie lijdt Toshiba nu een verlies van enkele honderden dollars op elke verkochte speler. Deze week volgden twee nieuwe episodes in de slechtnieuwsshow voor Toshiba: de grote Amerikaanse retailer Best Buy sprak zijn steun voor blu-ray uit en de online verhuurder Netflix maakte bekend dat het alleen nog hd-films in het blu-ray-formaat zal verhuren. Deze twee aankondigingen zouden de genadeklap voor Toshiba zijn en het bedrijf zou de nederlaag intern al erkend hebben. "Er komt snel een aankondiging, mogelijk al binnen enkele weken", aldus vertelden bronnen uit het hd-dvd-kamp aan The Hollywood Reporter.

 

 

bron: tweakers

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

'Toshiba laat HD-DVD vallen'

Uitgegeven: 15 februari 2008 14:50

Laatst gewijzigd: 15 februari 2008 14:54

 

AMSTERDAM - Elektronicafabrikant Toshiba geeft het op: het bedrijf trekt volgens vakblad The Hollywood Reporter 'binnen enkele weken' de stekker uit HD-DVD.

 

Het blad zegt dat uit betrouwbare bronnen te hebben vernomen. Toshiba geldt, met Microsoft, als de belangrijkste voorvechter van het HD-DVD-formaat, dat strijdt met het concurrerende Blu-ray om de opvolging van het de huidige dvd.

 

HD-DVD kreeg de laatste weken zware klappen te verduren. In januari besloot filmstudio Warner zijn producties voortaan alleen nog op Blu-ray uit te brengen, zodat de meeste grote studio's dat formaat nu steunen. Alleen Paramount en Universal staan officieel nog achter HD-DVD.

 

Deze week werd bovendien bekend dat Best Buy, een van de grootste elektronicaketens in de Verenigde Staten, zijn klanten voortaan Blu-ray gaat aanbevelen. Online filmverhuurbedrijf Netflix stopt eveneens met HD-DVD.

 

Playstation

 

Ook onder consumenten heeft Blu-ray een flinke voorsprong. Een ruime meerderheid van de films die in hoge definitie werden verkocht, is in dat formaat. Dat is onder meer te danken aan Sony, dat zijn spelcomputer Playstation 3 standaard met een Blu-rayspeler heeft uitgerust. Microsoft verkoopt een losse HD-DVD-speler voor zijn console Xbox 360.

 

Verlies

 

In een laatste poging het tij te keren verlaagde Toshiba de prijzen voor zijn HD-DVD-spelers half januari drastisch, maar veel effect had dat niet. Volgens The Hollywood Reporter lijdt Toshiba daardoor mogelijk op iedere verkochte speler honderden dollars verlies.

 

Studeren

 

Jody Sally van Toshiba wil tegenover het vakblad van de filmindustrie niets kwijt over de ophanden zijnde aankondiging. "Wij geloven nog altijd dat HD-DVD het beste formaat is voor consumenten", zegt ze. Wel zou het bedrijf "blijven studeren op het effecten van de de ontwikkelingen in de voorbije maand op de marktsituatie".

 

Bron: nu.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja! Proficiat Blu-ray fanboys, nu verdwijnt de enige reden waarom het privacy invasie en DRM-geile Sony met gammele niet backwards compatible profielen (1.0,1.1,2.0) er werk moesten van maken de consument een goedkoop en werkend product te bieden....

Nu ze voorlopig geen concurrentie meer hebben kunnen ze ons allen rustig verder in de k**t naaien.

Good luck met de profile 1.0 en 1.1 speler om de nieuwe 2.0 discs te spelen... what a joke!

 

Maar wat er ook van is... HD op schijven zal maar een kort leven beschoren zijn. De toekomst ligt bij Download en andere opslagmedia zoals SSD.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Tja! Proficiat Blu-ray fanboys, nu verdwijnt de enige reden waarom het privacy invasie en DRM-geile Sony met gammele niet backwards compatible profielen (1.0,1.1,2.0) er werk moesten van maken de consument een goedkoop en werkend product te bieden....
Nu ze voorlopig geen concurrentie meer hebben kunnen ze ons allen rustig verder in de k**t naaien.
Good luck met de profile 1.0 en 1.1 speler om de nieuwe 2.0 discs te spelen... what a joke!

Maar wat er ook van is... HD op schijven zal maar een kort leven beschoren zijn. De toekomst ligt bij Download en andere opslagmedia zoals SSD.....



Dat geloof ik niet dat de toekomst bij downloads ligt,de meeste mensen hebben toch iets liever in hun handen dat een bestand die op je pc staat.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Blu-Ray heeft dit inderdaad gewonnen, ik vind het jammer, blijf ervan overtuigd dat HD-DVD meer te bieden had/heeft.

 

Maar toch ben ik van mening, als de techniek zich in het zelfde tempo blijft ontwikkelen t.a.v. downloadsnelheid via het net, dat dat inderdaad de grootste tegenpool zal worden van welk HD- medium dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vegasboy
Blu-Ray heeft dit inderdaad gewonnen, ik vind het jammer, blijf ervan overtuigd dat HD-DVD meer te bieden had/heeft.

Maar toch ben ik van mening, als de techniek zich in het zelfde tempo blijft ontwikkelen t.a.v. downloadsnelheid via het net, dat dat inderdaad de grootste tegenpool zal worden van welk HD- medium dan ook.


Velen vermoeden dat Microsoft nooit echt HD-DVD voluit heeft gesteund. Kijk maar naar de XBOX360. Die kwam alleen met een aparte HD-DVD drive i.pv. een geintegreerde zoals de PS3. Dat heeft HD-DVD de das om gedaan. MS wist verdraaid goed wat er zou gebeuren... De VC-1 Codec is van hen, heeft bewezen heel efficient te zijn (even goede kwaliteit op kleinere capaciateit discs), en nu kunnen ze dus de pijlen op downloads richten. Je ziet al wat gebeurt met Video on Demand: XBOX Live, Itunes beginnen allemaal films aan te bieden. Kleine stap om binnenkort oook HD aan te beiden...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9
Origineel bericht van: delto95
Tja! Proficiat Blu-ray fanboys, nu verdwijnt de enige reden waarom het privacy invasie en DRM-geile Sony met gammele niet backwards compatible profielen (1.0,1.1,2.0) er werk moesten van maken de consument een goedkoop en werkend product te bieden....
Nu ze voorlopig geen concurrentie meer hebben kunnen ze ons allen rustig verder in de k**t naaien.
Good luck met de profile 1.0 en 1.1 speler om de nieuwe 2.0 discs te spelen... what a joke!

Maar wat er ook van is... HD op schijven zal maar een kort leven beschoren zijn. De toekomst ligt bij Download en andere opslagmedia zoals SSD.....



Dat geloof ik niet dat de toekomst bij downloads ligt,de meeste mensen hebben toch iets liever in hun handen dat een bestand die op je pc staat.





We zien wel... het gaat niet alleen over PC's. Het gaat om de PS3, TV's met ingebouwde HD en internet aansluiting, Mediaplayers die in de saloon staan enz....
Ik hoop maar dat nu ik mijn HD-DVD speler maar matig meer zal kunnen gebruiken, mijn 2 Blu-ray spelers ook niet de schroothoop op mogen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

'Microsoft stapt over op blu-ray voor Xbox 360'

 

 

Microsoft werkt aan een externe blu-ray-speler voor de Xbox 360 die in mei op de markt zou moeten komen. De spelcomputerfabrikant lijkt daarmee de nederlaag van hd-dvd, dat eerder het standaard hd-formaat voor de 360 was, te erkennen.

 

Dit hebben medewerkers van Microsoft in Amerika tegenover Smarthouse bevestigd.

 

De overstap moet ervoor zorgen dat de Xbox 360 kan blijven concurreren met de Playstation 3, die al vanaf de lancering over een ingebouwde blu-ray-speler beschikt. Daardoor is er wereldwijd een behoorlijke afzetmarkt voor blu-ray ontstaan, wat naar verluidt de voornaamste reden zou zijn dat filmstudio's en retailers massaal voor blu-ray hebben gekozen.

 

Microsoft lijkt nu eieren voor zijn geld te kiezen nu hd-dvd uit de schappen lijkt te verdwijnen. Bovendien heeft Peter Moore, destijds vice-president van Xbox, al op de CES in 2006 gezegd dat er ooit een blu-ray-speler voor de Xbox 360 zou kunnen komen, mocht de noodzaak er komen. Overigens is de kans dat er een Xbox 360-model met een ingebouwde blu-ray-speler komt, klein: Microsoft ziet daar volgens Smarthouse geen brood in, aangezien de fabrikant verwacht dat downloads een grote rol gaan spelen in de hd-markt.

 

 

bron:tweakers

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de kogel is door de kerk. Toshiba heeft officieel afstand genomen van HD-DVD. Vandaag bekent gemaakt. Sterker nog ze komen binnen een maand of 2 zelf met een bluray speler op de markt. Ook Microsoft heeft de designs al klaar voor een Xbox met ingebouwde blu-ray speler.

 

Tja de HD-DVD speler van mij is nu niets meer dan een hele goede DVD speler met fantastische upscaler. Oh oh wat ben ik blij.

 

Toch jammer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...