Ga naar inhoud


Blu-ray wint wederom van HD-DVD


Gast patje7of9

Aanbevolen berichten


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: rob kalshoven
het is een kwestie van tijd, de grootste voor vechter (Toshiba) heeft opgegeven


Hmm, dat weet ik nog zo niet. Vergeet niet dat ook Microsoft groot HD-DVD aanhanger is. Er is dus geld genoeg om nog een goeie tegenzet te verzinnen... Toch nog maar even afwacgten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Het zal nog wel even duren, voor er meer zekerheid is.

 

Wordt het Blu Ray, of HD ..Ik wacht het nog even af, anders zit je straks met een speler waar je niets aan hebt.

 

Alleen hoe lang moet je nog wachten.

 

Afwachten wat de grote jongens doen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bijna 99 procent zeker dat het Blu-ray wordt, nu dat Warner bij Blu-ray zit, bezitten ze voor 75 procent van het marktaandeel,dus ik zie niet in hoe HDDVD met de twee filmstudios die ze nog hebben dit kan overwinnen.

 

Binnen enkele maanden of vroeger zullen Universal en Paramount neutral gaan of voor Blu-ray kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Origineel bericht van: lemoi
Origineel bericht van: delto95
Citaat:
Citaat:

Technisch superieur??? Ik dacht het niet hoor!


En de opslagcapaciteit dan?

T B


Is dat dan technisch superieur? Ik vind Interactiviteit , online content tijdens de film en PiP technisch superieur (dat heeft HD-DVD dus wel en blu-ray niet); niet méér (en trouwens quasi ongebruikte) opslagcapaciteit...

Ma goed, ik heb beide formaten in huis, maar ik ben bedroefd, dat het naar mijn mening inferieure (regio blokkering, DRM a gogo, en te dure players) medium dit waarschijnlijk zal winnen....


Toch even wat recht zetten. Blu ray heeft ook PiP, interactiviteit, on line content, java interactiviteit (heeft HD-DVD niet, je moet de set uograden om nieuwe features te kunnen toevoegen. Heb je bij bluray niet nodig). Dat niet alle spelers dit ge-implementeerd hebben ligt aan de fabrikanten. En BD kan theoretisch vier lagen op een zijde aan (dus tot 100GB op een zijde). Moet technisch nog effe gedaan worden. Daarnaast heb ik in de begin fase met een filmstudio gesproken en zij hadden al problemen met de te krappe 50Gb voor de dingen die zij graag wilden doen.

En HD-DVD hardware is niet werkelijk goedkoper (doe maar eens een competition onderzoek tussen de twee speler, een HD DVD en een BD. Dan zie je dat HD DVD spelers meer gesponserd worden als BD


Okk ff precizeren misschien....
PiP en interactiviteit bij Blu-ray is enkel beschikbaar op BD-profile 1.1 spelers. Er is er GEEN ENKELE op de markt, behalve de PS3 en dat nog maar sinds 1 of 2 weken (firmware 2.10). Bij de gewone stand-alone blu-ray spelers kan zelfs een firmware update dat niet verhelpen... de consument moet een nieuwe speler kopen.
Mijn Toshiba HD-DVD XE-1 speler kon al dit moois recht uit de doos toen ik hem kocht met de allereerste firmware ongeveer een jaar geleden, en dat is zo met alle HD-DVD spelers. Iedereen weet dat HD-DVD op alle vlakken af was en Blu-ray niet. Trouwens na Profile 1.1 komt 2.0 ...
Kunnen alle blu-ray owners weer hun speler verkopen voor een prikje...

Ten tweede heb ik nog geen enkele Blu-ray disk gezien met 4 layers en 100Gb opslagcapaciteit. Da's toekomstmuziek... maar die geldt ook voor de nieuwe HD-DVD schijven... dus da's ook al geen blu-ray voordeel meer...

Ik heb zelf een PS3 en een Samsung BD-P1400 uit de V.S. dus ik ben geen HD-DVD fanboy. Maar ik ik geef toe dat die blu-ray bij mij in huis is tegen m'n zin!


Nog even wat over de opslag capacitiet. De manier waarop HD-DVD de twee layers op disc heeft (en dit komt door de backwards compabiliteit met productie apparatuur van DVD) limiteerd hun tot 2 lagen aan een kant en niet meer. Bij BD kunnen gewoon 4 lagen omdat deze niet backward compatible moest zijn. Er is gewoon nog plaats. Effe de reflectie in order krijgen. Ja het is toekomst muziek. Maar zelfs als HD-DVD van hun backwards gedoe afstappen kunnen ze met 4 lagen maar 60 GB krijgen ipv 100GB.

En zoals je weet was de eerste HD-DVD speler meer een gesponseerde PC (door Intel en Microsoft)

En het devies is altijd.....wachten en nooit iets te snel kopen. Wat gebeurd er als HD-DVD op houd te bestaan? Zit je ook met een waardeloze HD-DVD speler. Dus er is geen betere totdat er een winnaar is. Dan is de winnaar de betere (misschien niet technisch maar who cares? we zijn ook tevreden geweest met VHS)?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
Origineel bericht van: delto95
Origineel bericht van: lemoi
Origineel bericht van: delto95
Citaat:
Citaat:

Technisch superieur??? Ik dacht het niet hoor!


En de opslagcapaciteit dan?

T B


Is dat dan technisch superieur? Ik vind Interactiviteit , online content tijdens de film en PiP technisch superieur (dat heeft HD-DVD dus wel en blu-ray niet); niet méér (en trouwens quasi ongebruikte) opslagcapaciteit...

Ma goed, ik heb beide formaten in huis, maar ik ben bedroefd, dat het naar mijn mening inferieure (regio blokkering, DRM a gogo, en te dure players) medium dit waarschijnlijk zal winnen....


Toch even wat recht zetten. Blu ray heeft ook PiP, interactiviteit, on line content, java interactiviteit (heeft HD-DVD niet, je moet de set uograden om nieuwe features te kunnen toevoegen. Heb je bij bluray niet nodig). Dat niet alle spelers dit ge-implementeerd hebben ligt aan de fabrikanten. En BD kan theoretisch vier lagen op een zijde aan (dus tot 100GB op een zijde). Moet technisch nog effe gedaan worden. Daarnaast heb ik in de begin fase met een filmstudio gesproken en zij hadden al problemen met de te krappe 50Gb voor de dingen die zij graag wilden doen.

En HD-DVD hardware is niet werkelijk goedkoper (doe maar eens een competition onderzoek tussen de twee speler, een HD DVD en een BD. Dan zie je dat HD DVD spelers meer gesponserd worden als BD


Okk ff precizeren misschien....
PiP en interactiviteit bij Blu-ray is enkel beschikbaar op BD-profile 1.1 spelers. Er is er GEEN ENKELE op de markt, behalve de PS3 en dat nog maar sinds 1 of 2 weken (firmware 2.10). Bij de gewone stand-alone blu-ray spelers kan zelfs een firmware update dat niet verhelpen... de consument moet een nieuwe speler kopen.
Mijn Toshiba HD-DVD XE-1 speler kon al dit moois recht uit de doos toen ik hem kocht met de allereerste firmware ongeveer een jaar geleden, en dat is zo met alle HD-DVD spelers. Iedereen weet dat HD-DVD op alle vlakken af was en Blu-ray niet. Trouwens na Profile 1.1 komt 2.0 ...
Kunnen alle blu-ray owners weer hun speler verkopen voor een prikje...

Ten tweede heb ik nog geen enkele Blu-ray disk gezien met 4 layers en 100Gb opslagcapaciteit. Da's toekomstmuziek... maar die geldt ook voor de nieuwe HD-DVD schijven... dus da's ook al geen blu-ray voordeel meer...

Ik heb zelf een PS3 en een Samsung BD-P1400 uit de V.S. dus ik ben geen HD-DVD fanboy. Maar ik ik geef toe dat die blu-ray bij mij in huis is tegen m'n zin!


Nog even wat over de opslag capacitiet. De manier waarop HD-DVD de twee layers op disc heeft (en dit komt door de backwards compabiliteit met productie apparatuur van DVD) limiteerd hun tot 2 lagen aan een kant en niet meer. Bij BD kunnen gewoon 4 lagen omdat deze niet backward compatible moest zijn. Er is gewoon nog plaats. Effe de reflectie in order krijgen. Ja het is toekomst muziek. Maar zelfs als HD-DVD van hun backwards gedoe afstappen kunnen ze met 4 lagen maar 60 GB krijgen ipv 100GB.

En zoals je weet was de eerste HD-DVD speler meer een gesponseerde PC (door Intel en Microsoft)

En het devies is altijd.....wachten en nooit iets te snel kopen. Wat gebeurd er als HD-DVD op houd te bestaan? Zit je ook met een waardeloze HD-DVD speler. Dus er is geen betere totdat er een winnaar is. Dan is de winnaar de betere (misschien niet technisch maar who cares? we zijn ook tevreden geweest met VHS)?


Een waardeloze speler wordt mijn Toshiba XE-1 nooit. Het is namelijk één van de beste upscaling DVD spelers op de markt. De Reon chip is stukken beter dan gelijk welke DVD speler van dezelfde prijs....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Niet zolange geleden ook gelezen dat een merk ik weet niet meer welke, de HD DVD spelers vors in prijs gaat verlagen, om de strijd aan te gaan met Blu ray van Sony.

 

 

Het is nog niet beslist !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bollywood kiest ook voor Blu-ray

 

Bollywood, die nu gebruik maakt van het hd-vmd-formaat, zal daarnaast ook films gaan uitbrengen in het Blu-ray-formaat. Dit is een tegenslag voor het HD DVD-formaat aangezien het hier om veel films gaat.

 

Bollywood is te vergelijken met het Hollywood van Amerika. De naam is ook een combinatie van Hollywood en Bombay, waar de films gemaakt worden. Er worden in Bollywood de meeste films ter wereld geproduceerd wat dus een grote tegenslag kan betekenen voor het HD DVD-formaat.

 

Door de samenwerking met Blu-ray kunnen er nu veel films uit Bollywood wereldwijd geëxporteerd worden. Zeker nu Blu-ray een grote opmars maakt en steeds populairder wordt.

 

Vanaf volgende week is de eerste film uit Bollywood al in het Blu-ray formaat op Amazon.com te bestellen. Het gaat om de, hier nog onbekende film, "Om Shanti Om

 

 

bron:Techzine Redactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

IS er nog laatste nieuws op dit gebied.

Mijn DVD speler heeft het begeven, dus ik ben toe aan een nieuwe.

 

Maar welke Blu Ray of HD DVD speler speelt alles af, ook de huidige eigen gebrande DVD schijven

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
IS er nog laatste nieuws op dit gebied.
Mijn DVD speler heeft het begeven, dus ik ben toe aan een nieuwe.

Maar welke Blu Ray of HD DVD speler speelt alles af, ook de huidige eigen gebrande DVD schijven


Ze spelenallemaal je oude DVD's af, ook de zelf gebrande.
De keuze is niet makkelijk....

Als je heel veel oude dvd's gaat kijken moet je vooral rekening houden met de upscaling capaciteiten van de player.
Daar steekt de Toshiba XE-1 HD-DVD speler met kop en schouders boven uit want die heeft de Silicon Optix HQV Reon chip. Eén van de beste upscaling chips op de markt.
Dit gezegd zijnde, ziet het ernaar uit dat Blu-ray wel eens deze strijd zou kunnen gaan winnen... je HD-DVD speler loopt dus het risiko niet echt futureproof te zijn... maar ja... er kan nog veel gebeuren in deze strijd en het is nog niet definitief voorbij....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Eerlijk gezegd zal 't me echt worst zijn wat de standaard wordt! Die k*tschijfjes hebben bij mij afgedaan. Moet je 's kijken wat 'n rotzooi je op 'n gegeven moment in de huiskamer hebt staan! Ik heb alle oude DVD's naar zolder verhuisd (voor die hooguit 1x dat ik zo'n schijfje nog kijk) Ik heb nu gewoon 'n HD-capable mediacenter staan (HTPC) & kijk gewoon de laatste films vanaf HDD/netwerk.

 

Ik zal terzijnertijd wanneer ik hier in Nederland makkelijk muziekschijfjes op HD formaat kan krijgen 'n HD drive inbouwen in m'n HTPC. Dat zijn wat mij betreft de enige schijfjes die ik nog de moeite waard vind om te kopen, aangezien ik concerten/clips vaker bekijk dan 1x (ik iig wel...) En mischien zal er toch vrij binnenkort 'n fatsoenlijke downloaddiens komen, die voor 'n lagere prijs dan fysieke media HD content aanbied (ik droom verder...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...