Ga naar inhoud


Blu-ray wint wederom van HD-DVD


Gast patje7of9

Aanbevolen berichten


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Citaat:

Technisch superieur??? Ik dacht het niet hoor!


En de opslagcapaciteit dan?

T B


Is dat dan technisch superieur? Ik vind Interactiviteit , online content tijdens de film en PiP technisch superieur (dat heeft HD-DVD dus wel en blu-ray niet); niet méér (en trouwens quasi ongebruikte) opslagcapaciteit...

Ma goed, ik heb beide formaten in huis, maar ik ben bedroefd, dat het naar mijn mening inferieure (regio blokkering, DRM a gogo, en te dure players) medium dit waarschijnlijk zal winnen....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Denk dat Sony met z'n PS3 nu eindelijk wat meer
van die consoles gaat verkopen.
Want waar koop je voor 400 euro een goeie Blu-Ray speler?


Dat vraag ik me eigenlijk af. Is het beeld van een blue ray disk vanaf de ps 3 net zo goed als vanaf een dure stand alone speler? Ook b.v. bij beweging (artifacten)
Iemand die die kwaliteitsverschillen al heeft kunnen vergelijken?

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloofde het ook niet en heb er op aanraden van een kennis afgelopen zaterdag een gekocht. 2e hands, want ik wilde wel graag de "oude" 60GB versie met cardreaders.

Die PS3 is super! Ik game zelden maar moeders vind het wel leuk. Mij ging het om de blue-ray speler en die is fenominaal!

De PS3 ondersteund zelfs 24frames. Ik heb zelf een panasonic full hd plasma, die helaas geen 1080P bij 24 frames ondersteund, maar mijn kennis heeft een 52" LCD die wel 24 frames ondersteund en dan is het helemaal geweldig. Alle blue-rays zijn opgenomen met 24 plaatjes per seconde wat op een TV die dat ook ondersteund een geheel "schokvrij" beeld opleverd. Goede kleuren, alle mogelijke instelmogelijkheden en werkelijk perfect beeld!

Met de laatste firmware kun je ook zonder tussenkomst van TVersaty direct XVID en DIVX afspelen en natuurlijk kan de PS3 ook met een UpnP server verbinden voor je MP's en andere mediaformaten. de internet browser is best goed en firmware updates gaan online, zonder ook maar een centje pijn.

Het upscalen van normaal DVD materiaal is ook erg goed. Hij maakt van 576i netjes 1080p en dat ziet er retestrak uit!

De Ps3 voor 399,00 nieuw is voor sony volgens mij geld toeleggen, want de hardware die er in zit is werkelijk bloedsnel, super krachtig en super uitgebreid.

Ik wil nooit meer zonder!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik geloofde het ook niet en heb er op aanraden van een kennis afgelopen zaterdag een gekocht. 2e hands, want ik wilde wel graag de "oude" 60GB versie met cardreaders.
Die PS3 is super!

Ron,
Ik overweeg al weken om een PS3 te kopen voor het afspelen van mijn opgenomen 1080p videobeelden maar arzelde nog steeds.
Dit klinkt werkerlijk geweldig.
Kun je mij nog even aangeven of de bij de PS3 behorende cardreader zowel Memory Stick als SDHC card ondersteunt of alleen Sony MS want ik wil de opgenomen beelden via de card afspelen en voorlopig nog niet via Blu-Ray disc.
Hoef ik het niet uit te zoeken.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Toxic! Kijk hier hebben we wat aan. Ik wist niet dat de ps3 zo op de toekomst was voorbereid. De x-box 360 is met de bijbehorende apart aan te schaffen hd-speler zelfs nog duurder. Al met al toch een slimme move van Sony, want waarom zou je dus nog een stand-alone speler kopen? Ik had vroeger b.v. wel eens gehoord dat het beeld van de x-box dvd speler niet zo mooi was als van een goede dvd speler (zelf nooit kunnen vergelijken), maar Sony heeft de zaken blijkbaar goed voor elkaar!

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een goede blu-ray speler (1500 euro) maakt die herrie niet en heeft wat minder beeldruis maar voor het geld is de PS3 een super koopje


Ik heb de Sharp BD-HP20H, heeft geen herrie, perfect beeld, upscaling, 24hz enz. en kost 499 euro (er zijn goedkopere adressen). Het enige nadeel wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat het opstarten wat langer duurt, maar daar kan ik gemakkelijk mee leven.

Wat is er beter aan een "goede blu-ray speler" van 1500 euro?

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik geloofde het ook niet en heb er op aanraden van een kennis afgelopen zaterdag een gekocht. 2e hands, want ik wilde wel graag de "oude" 60GB versie met cardreaders.
Die PS3 is super! Ik game zelden maar moeders vind het wel leuk. Mij ging het om de blue-ray speler en die is fenominaal!
De PS3 ondersteund zelfs 24frames. Ik heb zelf een panasonic full hd plasma, die helaas geen 1080P bij 24 frames ondersteund, maar mijn kennis heeft een 52" LCD die wel 24 frames ondersteund en dan is het helemaal geweldig. Alle blue-rays zijn opgenomen met 24 plaatjes per seconde wat op een TV die dat ook ondersteund een geheel "schokvrij" beeld opleverd. Goede kleuren, alle mogelijke instelmogelijkheden en werkelijk perfect beeld!
Met de laatste firmware kun je ook zonder tussenkomst van TVersaty direct XVID en DIVX afspelen en natuurlijk kan de PS3 ook met een UpnP server verbinden voor je MP's en andere mediaformaten. de internet browser is best goed en firmware updates gaan online, zonder ook maar een centje pijn.
Het upscalen van normaal DVD materiaal is ook erg goed. Hij maakt van 576i netjes 1080p en dat ziet er retestrak uit!
De Ps3 voor 399,00 nieuw is voor sony volgens mij geld toeleggen, want de hardware die er in zit is werkelijk bloedsnel, super krachtig en super uitgebreid.
Ik wil nooit meer zonder!

Ron


Ik sluit mij hier volledig bij aan. Ook ik ben een zeer enthousiaste PS3 gebruiker! De Bluray is geweldig (op 720p beamer) en de spellen zijn adembenemend. Ook kun je met die PS3 browsen op Internet. Een beetje wennen aan de sixaxis controller, maar het gaat wel. Je zou eventueel ook een logitech keyboard kunnen kopen en dan is het ook gewoon een PC!
Ik vind de PS3 echt een van de grootste uitvindingen op mediagebied van de laatste jaren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een nadeel aan de PS3 als Blueray speler, hij maakt een pokkeherrie (ventilator) als je Blu-ray afspeeld of een DVD upscaled.

Een goede blu-ray speler (1500 euro) maakt die herrie niet en heeft wat minder beeldruis maar voor het geld is de PS3 een super koopje


herrie? Waar heb je het over? Zeker als je een beetje surroundsysteem hebt aangesloten op je PS3 kun je door het adembenemende geluid echt die stille ventilator niet meer horen....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die herrie heb ik dus ook nog niet ervaren. Hij maakt volgens mij alleen herrie als je hem niet voldoende "lucht" geeft (in een half afgesloten kastje of zo) want dan gaat de fan harder draaien.

De fan is bij normaal BD of DVD gebruik nauwelijks te horen.

Ik ben erg kritisch qua beeld, maar heb nog geen beeldruis gezien. Ik heb de PS3 ook vergeken met een Sony BDPS500B Blue-Ray en een Toshiba HD-EX1 HD-DVD speler en kon geen enkel verschil in audio of videokwaliteit vaststellen.

HD materiaal afspelen via een "sticky" gaat volgens mij nooit lukken. Daar is zo'n sticky volgens mij veel te traag voor.

Ik betwijfel ook ten zeerste dat de PS3 alle codecs af kan spelen. Kunnen zal wel, maar ondersteunen nog niet. In ieder geval speelt hij MKV niet direct af. Dat is via een PC met tversaty wel prima te streamen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

...HD materiaal afspelen via een "sticky" gaat volgens mij nooit lukken. Daar is zo'n sticky volgens mij veel te traag voor.
Ron

Ron,
Ik denk dat het afspelen via een Memory Stick of SCHC card nog wel meevalt.
Immers schrijven de nieuwe Full HD videocamera`s van o.a. Sony en Canon de Full HD opnames ook op een Memory Stick of SCHC card weg.
Dus waarom zou de PS3 niet van deze kaarten afspelen. Snelheid is naar mijn mening met de huidige class 6 kaarten geen issue meer.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Citaat:
Citaat:

Technisch superieur??? Ik dacht het niet hoor!


En de opslagcapaciteit dan?

T B


Is dat dan technisch superieur? Ik vind Interactiviteit , online content tijdens de film en PiP technisch superieur (dat heeft HD-DVD dus wel en blu-ray niet); niet méér (en trouwens quasi ongebruikte) opslagcapaciteit...

Ma goed, ik heb beide formaten in huis, maar ik ben bedroefd, dat het naar mijn mening inferieure (regio blokkering, DRM a gogo, en te dure players) medium dit waarschijnlijk zal winnen....


Toch even wat recht zetten. Blu ray heeft ook PiP, interactiviteit, on line content, java interactiviteit (heeft HD-DVD niet, je moet de set uograden om nieuwe features te kunnen toevoegen. Heb je bij bluray niet nodig). Dat niet alle spelers dit ge-implementeerd hebben ligt aan de fabrikanten. En BD kan theoretisch vier lagen op een zijde aan (dus tot 100GB op een zijde). Moet technisch nog effe gedaan worden. Daarnaast heb ik in de begin fase met een filmstudio gesproken en zij hadden al problemen met de te krappe 50Gb voor de dingen die zij graag wilden doen.

En HD-DVD hardware is niet werkelijk goedkoper (doe maar eens een competition onderzoek tussen de twee speler, een HD DVD en een BD. Dan zie je dat HD DVD spelers meer gesponserd worden als BD

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
Origineel bericht van: delto95
Citaat:
Citaat:

Technisch superieur??? Ik dacht het niet hoor!


En de opslagcapaciteit dan?

T B


Is dat dan technisch superieur? Ik vind Interactiviteit , online content tijdens de film en PiP technisch superieur (dat heeft HD-DVD dus wel en blu-ray niet); niet méér (en trouwens quasi ongebruikte) opslagcapaciteit...

Ma goed, ik heb beide formaten in huis, maar ik ben bedroefd, dat het naar mijn mening inferieure (regio blokkering, DRM a gogo, en te dure players) medium dit waarschijnlijk zal winnen....


Toch even wat recht zetten. Blu ray heeft ook PiP, interactiviteit, on line content, java interactiviteit (heeft HD-DVD niet, je moet de set uograden om nieuwe features te kunnen toevoegen. Heb je bij bluray niet nodig). Dat niet alle spelers dit ge-implementeerd hebben ligt aan de fabrikanten. En BD kan theoretisch vier lagen op een zijde aan (dus tot 100GB op een zijde). Moet technisch nog effe gedaan worden. Daarnaast heb ik in de begin fase met een filmstudio gesproken en zij hadden al problemen met de te krappe 50Gb voor de dingen die zij graag wilden doen.

En HD-DVD hardware is niet werkelijk goedkoper (doe maar eens een competition onderzoek tussen de twee speler, een HD DVD en een BD. Dan zie je dat HD DVD spelers meer gesponserd worden als BD


Okk ff precizeren misschien....
PiP en interactiviteit bij Blu-ray is enkel beschikbaar op BD-profile 1.1 spelers. Er is er GEEN ENKELE op de markt, behalve de PS3 en dat nog maar sinds 1 of 2 weken (firmware 2.10). Bij de gewone stand-alone blu-ray spelers kan zelfs een firmware update dat niet verhelpen... de consument moet een nieuwe speler kopen.
Mijn Toshiba HD-DVD XE-1 speler kon al dit moois recht uit de doos toen ik hem kocht met de allereerste firmware ongeveer een jaar geleden, en dat is zo met alle HD-DVD spelers. Iedereen weet dat HD-DVD op alle vlakken af was en Blu-ray niet. Trouwens na Profile 1.1 komt 2.0 ...
Kunnen alle blu-ray owners weer hun speler verkopen voor een prikje...

Ten tweede heb ik nog geen enkele Blu-ray disk gezien met 4 layers en 100Gb opslagcapaciteit. Da's toekomstmuziek... maar die geldt ook voor de nieuwe HD-DVD schijven... dus da's ook al geen blu-ray voordeel meer...

Ik heb zelf een PS3 en een Samsung BD-P1400 uit de V.S. dus ik ben geen HD-DVD fanboy. Maar ik ik geef toe dat die blu-ray bij mij in huis is tegen m'n zin!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...