Ga naar inhoud


Waar is mijn e-mail ?


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Volgend probleem :

via de website van een bedrijf ( contact-formulier ) stuur ik een e-mail . Nergens kan ik echter het e-mail adres zien .

In mijn map " Verzonden Items " van OE-express komt dit bericht niet voor , evenmin enig adres in mijn adressenboek. Het bedrijf vermeldt ook nergens anders zijn e-mailadres.

En nu blijkt dat ik dit bericht op tafel moet kunnen leggen .

Iemand een idee ? crazy

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Gene 1225,

 

 

Wanneer deze Email niet verzonden is vanuit OE-express, zou je hem volgens mij ook niet terug kunnen vinden in verzonder item's.

 

Wanneer je een mailbox bij een provider hebt waarop je inlogd om bij je mail te kunnen en vanaf daar gaat werken zal je ook niets terug vinden in OE-expres. Hoe e.e.a. op de site is opgebouwd van de site waar jij het over hebt weet ik niet, maar volgens mij zouden zei dus wel iets terug moeten kunnen vinden op hun server, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via een contact formulier van een bedrijf een e-mail verstuurd moet je ook jouw e-mail adres invullen en normaal gesproken krijg je dan een ontvangst bevestiging, met de mededeling dat je binnen twee dagen of zo antwoord krijg.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact formulieren zijn over het algemeen zodanig gemaakt dat er op de server een bericht wordt verstuurd naar een email adres. Op jouw computer is nooit een email gemaakt en gestuurd, dat is allemaal gebeurt op de server van de website.

In de logs van de website kan je terugvinden dat er een email is verzonden, maar je kan niet de inhoud van de email (dus ook afzender etc) zien.

Dus er is geen hoop dat jij het kan terugvinden.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een contactformulier invult, gebeurt het versturen van mail op de internet (meestal de server die de pagina met het contactformulier presenteert). Het enige wat van jouw computer verstuurd wordt zijn toetsaanslagen. Waar dit bericht verder naartoe gestuurd wordt hoef je niet te zien te krijgen (en is ook vaak een middel voor een bedrijf om niet interessante e-mail adressen vrij te geven ivm spam etc).

Het is dan ook een beetje flauwekul van zo'n bedrijf om te eisen dat jij nu ineens dat mailtje moet kunnen overleggen: dat kún je nl. niet!

Inderdaad zorgen nette contactformulieren ervoor dat ze tenminste jouw e-mail adres vragen, en sturen een kopietje van het ingevulde naar jouw eigen adres - al is het alleen maar om zichzelf in te dekken (meestal staat er ook zoiets al: op <dd> werd het volgende ingevuld: etc etc).

Succes!

 

Edit: Bigfellow was me net voor, tenminste, niet qua tijd maar dat mijn browser zichzelf niet update ;(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...