Ga naar inhoud


Transponderwissel TV Vlaanderen


Aanbevolen berichten

Via via net 'n mailtje gekregen: zou verzonden zijn naar de dealers van TV Vlaanderen. Kan iemand dit bevestigen? Gooi dit topic anders maar dicht!

 

 

-----

Belangrijke aankondiging: transponderwissel

 

Per 1 april 2008 worden alle zenders van de hoofdtransponder van TV VLAANDEREN naar een andere transponder verplaatst. Het gaat daarbij om de Vlaamse radio- en televisiezenders plus ActionNow!, die hierdoor van frequentie zullen veranderen.

 

Deze wijziging zal natuurlijk niet plotsklaps worden uitgevoerd. In plaats daarvan zullen de zenders tijdens een overgangsperiode van 1 april tot 31 mei zowel beschikbaar zijn op de oude transponder 116 en de nieuwe transponder 119. Tijdens deze periode dient men gewoon even de nieuwe frequenties in te laden, meer niet.

 

Voor klanten met een gecertificeerde ontvanger is dit trouwens helemaal geen probleem. Dankzij de ingebouwde Fastscan-functie kunnen zij immers onmiddellijk een nieuwe zenderlijst inladen met daarin alle nieuwe frequenties.

 

Om de problemen rond deze transponderwissel tot een minimum te beperken, hebben wij tevens de importeurs van ongecertificeerde toestellen gecontacteerd met het aanbod hun toestellen volledig gratis van de Fastscan-functie te voorzien. Importeert u zelf ook ongecertificeerde ontvangers en hebt u hier van ons nog geen bericht over ontvangen? Laat het ons even weten op dealers@tv-vlaanderen.be. Wij helpen u graag verder met het inbouwen van de Fastscan in uw toestellen.

 

Uiteraard zullen wij ook onze klanten hierover uitvoerig informeren via onze nieuwsbrieven, maar ook via de televisie zelf. Vanaf 4 april zal op de oude frequenties van de betrokken zenders namelijk een banner in beeld verschijnen met de nodige info. Tevens voorzien wij een extra webpagina over de transponderwissel en verhogen wij de bezetting van onze klantendienst.

-----

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan kunnen ze ook makkelijk meteen transponder 119 gebruiken voor het waalse pakket. Lijkt me geen geldigde reden dus.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Via via net 'n mailtje gekregen: zou verzonden zijn naar de dealers van TV Vlaanderen. Kan iemand dit bevestigen? Gooi dit topic anders maar dicht!

 

Als je het "via via" ontvangen hebt, kan je toch zelf wel de bron ervan nagaan en nakijken of het al dan niet van TVVlaanderen komt.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond ook nog iets in over een actie op de recreatieset, een nieuwe hypercompacte satellietontvanger (Homecast Blackbox) en MTV Base dat MTV Dance wordt.

 

Ziet er héél betrouwbaar uit en heb via dat kanaal in het verleden ook berichten ontvangen die allemaal bleken te kloppen.

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jouw kanaal in het verleden steeds bleek te kloppen, waarom zou dat dan nu niet zo zijn ?

 

Ik weet alléén niet of het wel de bedoeling is dat interne communicatie - voor zover ze al werd verzonden - tussen TVVlaanderen en haar dealers hier zomaar letterlijk wordt geplaatst.

 

Ontving je dit dan van een dealer van TVVlaanderen ?

 

Greets.

 

PS Ik ontving ondertussen een klantennieuwsbrief van TVVlaanderen waarin hierover niet wordt gesproken. Blijkbaar is de mededeling van de transponderwijziging nog niet voor communicatie naar het grote publiek bestemd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag me af WAAROM er een transponderwissel op dezelfde satelliet nodig is? Ik zie de meerwaarde hier niet van in. Enkel gedoe. Mochten de zenders nu verhuizen naar de astra23, maar dit is hier blijkbaar niet het geval.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
ik vraag me af WAAROM er een transponderwissel op dezelfde satelliet nodig is? Ik zie de meerwaarde hier niet van in. Enkel gedoe. Mochten de zenders nu verhuizen naar de astra23, maar dit is hier blijkbaar niet het geval.

Een belangrijkere astra klant heeft een verticale transponder nodig.
Die halen ze dan bij de minder belangrijke klant weg, in wederzijds overleg vermoed ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van 1G naar 1L, dan zal de ontvangst waarschijnlijk wel verbeteren. En als inderdaad een andere klant een verticale transponder wil lijkt dat me een prima ruil.

 

Télésat komt afaik op 23,5 oost dus daar zal het niet voor zijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou CDS dan met de tijd ook alles verplaatsen van de 1G naar 1H?

 

en de 1F en 1G zijn natuurlijk ook al weer meer dan 10 jaartjes aan het rond hangen daar boven wink ( Ja de 1E @ 23.5 is ouder ja!! ) mischien dat ook nog wat toevoegt?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd


Télésat komt afaik op 23,5 oost dus daar zal het niet voor zijn.


TéléSAT komt op 19,2 graden oost (Astra1). Wellicht dat aanvullende diensten als HDTV wel op 23,5 graden oost (Astra3) komen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het verhaal bevestigen.

De nieuwe gebruiker van 116 wordt Canal Sat Frankrijk. Die willen enkel Vertikale tr. gebruiken.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...