Ga naar inhoud


Weg met lelijke schotels (bron Telegraaf)


rolandroland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Pacman
In de buitengebieden staat een boerderij met 1 triax wokkie.
Daar zal het artikel wel niet over gaan.
Het gaat over volgehangen flats en hoewel ik uiteraard pro schotel ben, vind ik het er ook niet uit zien.


Daar moeten we maar mee leren leven.De nederlanders die ik ken in het buitenland hebben ook allemaal een schotel,het enige verschil is die wonen niet allemaal in een flatje

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: jacobus
Vaak is het ook niet mooi, dat is een feit.
Maar aan het recht op vrije nieuwsgaring kun je niet zomaar voorbijgaan.


Zoals Ome Merde al schreef, je ziet vaak een hele flatgevel volgehangen met roestige op Hotbird gerichte schoteltjes. Dat kan net zo goed met een GSO installatie, dat lijkt mij zo klaar als een klontje. Vrije nieuwgaring moet niet gebruikt worden als excuus om dergelijk gebruik van de schotel te verdedigen. Schotels worden veelal als ontsierend beschouwd, en niet geheel ten onrechte.

Laat ik een extreem voorbeeld geven. Stel iemand wil alleen naar de Nederlands zenders kijken, maar wil dat vanwege de kosten met een schotel doen terwijl hij ook de kabel kan nemen. In zo'n situatie vind ik het terecht dat een verhuurder niet wil toestaan dat iemand een schotel aan de gevel hangt.

Het andere voorbeeld is een buurman van mij die graag naar Scandinavische zenders kijkt. Die zijn niet te vinden op de kabel, dus heeft hij een schotel opgesteld. Dat is wel vrije nieuwsgaring, immers hij kan die zenders op geen enkel andere manier ontvangen.

De weerstand tegen schotels wordt niet opgewekt door mensen als mijn buurman, wel door onnodige situaties als door Ome Merde en anderen zo treffend omschreven zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ik denk zo,n 15 tot 20 jaar geleden de grootste ruzie in de straat gehad omdat ik een schotel had,dat was wat in die tijd,een schotel was immers voor een buitenlander die immers niet in onze wijk woonde.

Wel moet ik toegeven dat een schotel vaak onsierlijk is,100 vershillende schotels op een flat is geen porum.

Maar ook in een gemiddelde straat kunnen sommige dingen niet.

Een bult roest liefst zeer groot,scheef gemonteerd en een petfles over de lnb en tegen de voorgevel zou mij ook behoorlijk storen als mijn overbuurman dit zou doen.

Gso systemen kunnen flats en ook wijken een beter aanzicht geven.

Maar een beetje investeren op uiterlijk van de schotel kan geen kwaad.

Als ik de prestaties van bijvoorbeeld een technisat zie,klein roestvrij en moeiteloos 4 satellieten ontvangt,dan is een 90 cm schotel die na 2 maanden al veroest is overbodig,al kost het misscjien iets meer.

Is de woning geen eigen bezit,is er sprake van een monumentaal object of een vereniging van eigenaren dan kun je wel eens pech hebben,al zie ik op dit forum wel eens andere meningen.

Ik heb zelf meegemaakt dat voor een monumentaal gebouw een bouwvergunning en toestemming van de monumentenzorg moest komen.

Na diverse voorschriften en een rekening van een paar honder euro mocht er een schotel op een door hun aangewezen plaats komen.

Er kan best een regel zijn dat men vrij is om allelei dingen te ontvangen die men niet op de kabel krijgt,maar een totale vrijheid om overal schotels te plaatsen is het niet.

Er zijn veel dingen die men vergeet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren ook een reactie achtergelaten op de site van de Telegraaf. Ben het niet helemaal eens met wat meneer schrijft in het artikel. Schotels zijn nou eenmaal niet supermooi aan de gevel, maar de men mag toch zelf kiezen hoe men tv kijkt? Voor veel mensen is de schotel op dit moment ook één van de goedkoopste manieren om veel zenders te kunnen ontvangen op tv, en dan nog in digitale kwaliteit!

 

En al die klachten vallen ook wel mee hoor. Ik heb hier nu zo'n vijf jaar een schotel hangen, en nog nooit klachten gehad van de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat we HIER al enige zinnige uitspraken hebben kunnen formuleren betreffende dit nieuwsbericht

 

maar nu nog specifieker even eens een sneer (trap onder z'n hol) aan het adres van die journalist en de telegraaf.

 

wat is beste telegraaf redactie en journalisten nu de nieuwswaarde van artikel?

 

het is niet nieuw dat mensen schotels lelijk vinden

het is ook een blijk geven van absolute stemmingmakerij

en bovendien onkunde aangaande de vrije nieuwsvergaring waar te pas en te onpas journalisten O zo prat op gaan WANT:

nieuws vergaren is rechtevenredig aan vrijheid nieuws te beschrijven

dus als je journalistieke vrijheid je lief is, moest je wel 100 keer achter oren krabben om een dergelijk medium (dvb-s) op een dergelijke manier af te schieten c.q. aan te vallen.

 

het getuigd van een totaal onbegrip en is enkel een mening van een ongeciviliseerde journalist die mening en geldend recht niet weet te scheiden.

 

de stelling:

dat de dagbladen waaronder de telegraaf eigenlijk al jaren lang problemen scheppen in plaats van hun taak; problemen te beschrijven en gezichtspunten weer te geven waardoor problemen opgelost kunnen worden

moest eens door die dikke schedelpan in de journalisten opleiding worden gehamerd.

 

of is er een vervolg op dat artikel, met voorbeelden hoe het probleem kan worden opgelost

 

heeft zo'n redactie dan geen enkele mogelijkheid om een voorbeeld aan te dragen waarmee men kan aantonen dat het probleem schotel en schoonheid tot ieders tevredenheid zou opgelost zijn?

blijkbaar hebben dergelijke journalisten geen enkele verplichting om vooronderzoek te doen.

 

extreem vreemd dat je halve waarheden en enkel meningen de wereld in kunt lanceren.

 

vooral omdat een dergelijke macht van de nieuwsmakers voor heel wat professionele woningbouwers een voorbeeld zou kunnen zijn het correct en bevredigend aan te pakken.

 

cheers

Tonskidutch

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Men moet niet zo zeuren, een schotel is een kunstopject.

 

inderdaad zeuren

wat hou je over van aanhoudend zeuren?

complete stress en wanorde

 

dus liever liever oplossingen of draag bij aan oplossingen.

 

eh ilseonline, je "opject" is ook kunst

:D

 

cheers

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik een extreem voorbeeld geven. Stel iemand wil alleen naar de Nederlands zenders kijken, maar wil dat vanwege de kosten met een schotel doen terwijl hij ook de kabel kan nemen. In zo'n situatie vind ik het terecht dat een verhuurder niet wil toestaan dat iemand een schotel aan de gevel hangt

 

 

als de verhuurder dan ook de kosten voor het abonnement voor z'n rekening neemt, of i.i.g het verschil met CDS, dan deel ik die mening, anders niet ...

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Laat ik een extreem voorbeeld geven. Stel iemand wil alleen naar de Nederlands zenders kijken, maar wil dat vanwege de kosten met een schotel doen terwijl hij ook de kabel kan nemen. In zo'n situatie vind ik het terecht dat een verhuurder niet wil toestaan dat iemand een schotel aan de gevel hangt.

 

Nou laat ik dan ook extreem doen.

 

Stel je wilt stroom in jouw huis om 's avonds een boek te lezen, maar wil dit vanwege de kosten bij Nuon afnemen terwijl dat ook bij Essent kan. In zo'n situatie vindt ik het terecht dat de verhuurder dat niet toestaat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach zoals altijd zit het venijn in de staart, de laatste regels van het bericht geeft het aan.

 

Citaat:
Sommige zeggen zelfs dat de woningen in straten met veel schotels dalen in waarde.

 

Toch vraag ik me af wie daar reageren op dat bericht in de Telegraaf veel berichten gaan over de antenne's die van het dak af moesten toen de kabel kwam.

Nou dat is al even geleden zouden er alleen mensen van 70-80 jaar reageren?? smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is een land,waar alles mag,zeggen ze,behalve de ingewikkende burocratie,regels en onduidlijke wetten,maak de overheid geen wetten,dan maken de gemeenten wel weer andere wetten,dan huurstichting,ook weer andere wetten,ze maken het de burger wel zo moeilijk mogelijk!!!!!!!!!

 

10 jaar alles gedogen,schotels,drugs noem,maar op,dan mag er in een keer niets meer,ik ben het met vele eens dat de schotels op flats,niet een mooi gezicht is,maar kom wel met redelijke oplossingen!!

 

Duidelijke wetgeving,maar dan voor heel nederland!!

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
Nou laat ik dan ook extreem doen.

Stel je wilt stroom in jouw huis om 's avonds een boek te lezen, maar wil dit vanwege de kosten bij Nuon afnemen terwijl dat ook bij Essent kan. In zo'n situatie vindt ik het terecht dat de verhuurder dat niet toestaat.


Dat is kolder natuurlijk, en dat weet je zelf ook wel. Het gaat hier om het aanzicht van een flat. Een verhuurder heeft er belang bij dat zijn eigendom er goed uit ziet, en een schotel aan de gevel is nu eenmaal geen sieraad. Ik kan niet bedenken wel belang een verhuurder zou kunnen hebben bij jouw keuze van stroom leverancier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Toch vraag ik me af wie daar reageren op dat bericht in de Telegraaf veel berichten gaan over de antenne's die van het dak af moesten toen de kabel kwam.
Nou dat is al even geleden zouden er alleen mensen van 70-80 jaar reageren?? smile


Zolang is dat niet geleden, de grote CAI projecten zullen begin 80'er jaren zijn uitgevoerd, dus zo'n 25 jaar geleden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Grunnsat
Dat is kolder natuurlijk, en dat weet je zelf ook wel.

Ik zal er niet raar van opkijken als dit binnenkort geen kolder meer is.

Omdat de energieboer afspraken maakt met de verhuurder en daarvoor betaald.

Dan heeft de verhuurder een heel groot belang welke energieboer jij kiest.

De kabelmaffia zal voor de verhuurder ook wel leuke dingen doen.

En jij krijgt dan het ex schotelbezitterspakket het eerste jaar voor half geld.

 

Leo

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
Ik vind het wel een opmerkelijk artikel, temeer daar de Telegraaf voor zover ik weet de enige krant is met landelijke dekking.


Ik hoop dat je meer verstand hebt van schotels, want deze opmerking raakt echt kant noch wal. Er zijn vele landelijke dagbladen - waarvan de meeste ook stukken intelligenter dan de Televaag: NRC, NRC Next, Volkskrant, Trouw, AD en nog vier gratis kranten. Keuze genoeg dus.

Origineel bericht van: mietde
Juist in de buitengebieden met een geheid hogere Telegraaf dekking is vaak geen kabel aanwezig en heeft men doorgaans weinig keuze hoe de televisiebeelden binnen te halen.

Daar wordt ook veel Digitenne gebruikt; de hark hadden ze vanouds al.

Origineel bericht van: mietde
Buiten dat ook ik heel wat minder fraaie dingen zie dan de gemiddelde schotelinstallatie vraag ik me af wat voor soort mensen anderen zo in hun doen en laten willen beperken.
Naar mijn mening zijn het best enge mensen als ze anderen van hun vrijheden willen beroven terwijl ze daar niemand kwaad mee doen.

Gelukkig is er het Verdrag van Rome. Precies hierom.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...