Ga naar inhoud


Ingebrande plasma of iets anders?


Big fellow

Aanbevolen berichten

Ik heb hier aan boord van mijn schip een aantal plasmas die aan het inbranden (denk ik) zijn geslagen. (Zie de foto's)

Herkent iemand dit specifieke verschijnsel?

De informatie die op deze plasmas staat is redelijk statisch, wat dit dus heeft veroorzaakt.

Het probleem doet zich voor bij Pioneer (zie de foto's), LG en Nec plasmas. (Allemaal zo'n 2.5 jaar oud) Meer verschillende merken heb ik hier niet.

Als dit dus inbranden is, dan moet ik dus op zoek gaan naar vervangers die dit minder of liever helemaal niet hebben.

Iemand suggesties?

 

Big fellow

post-1275-1318259688,2718_thumb.jpg

post-1275-1318259688,2989_thumb.jpg

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou er een mee naar huis nemen en op een goede schotel aansluiten als test.

het lijkt wel interferentie van een andere zender

Zal thuis wel niet voorkomen. Alleen op de boot

Of is de boot thuis???

dan het signaal eens nakijken

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de diverse plasma's zit vaak in het menu:

 

Pixelverschuiving: Het beeld word per tijdseenheid een aantal pixels verschoven om inbranden te voorkomen.

 

Op de foto zie je duidelijk de tekst "ship position"

Kijk of je een menuoptie hebt om middels het genereren van een beeldpatroon het inbrandeffect te verminderen is. Een soort zwarte balk die over een wit scherm loopt. Of een volledig wit scherm genereren. Laat dit een uurtje of 12 staat en kijk of het effect heeft.

 

Als ik de foto zie denk ik dat je PDP te ver heen is.

Als vervangers kun je aan een LCD gaan denken.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow

Herkent iemand dit specifieke verschijnsel?
Big fellow


Ja, in ieder geval bij de Pioneer. Gevolg van statisch beelden die op (te) lang hoog contrast hebben gestaan, zoals logo's. De Panasonic heeft daar amper last van.
Schijnt o.a. te maken te hebben met de (soort) filter die in
het scherm zit verwerkt.
Ik weet trouwens niet wat de laatste technische ontwikkelingen
bij Pioneer zijn waardoor dit probleem wellicht tot het verleden
gaat behoren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JohnO
ik zou er een mee naar huis nemen en op een goede schotel aansluiten als test.
het lijkt wel interferentie van een andere zender
Zal thuis wel niet voorkomen. Alleen op de boot
Of is de boot thuis???
dan het signaal eens nakijken


Op deze plasma's is maar een signaal aangesloten, dat van een computer. Dus interferentie is onmogelijk.
Ook is de installatie hier aan boord vele malen beter dan een gemiddelde huisinstallatie, dus aan die kwaliteit ligt het echt niet...
Origineel bericht van: Lambik61
Op de diverse plasma's zit vaak in het menu:

Pixelverschuiving: Het beeld word per tijdseenheid een aantal pixels verschoven om inbranden te voorkomen.

Op de foto zie je duidelijk de tekst "ship position"
Kijk of je een menuoptie hebt om middels het genereren van een beeldpatroon het inbrandeffect te verminderen is. Een soort zwarte balk die over een wit scherm loopt. Of een volledig wit scherm genereren. Laat dit een uurtje of 12 staat en kijk of het effect heeft.

Als ik de foto zie denk ik dat je PDP te ver heen is.
Als vervangers kun je aan een LCD gaan denken.


Ik ben ook bang dat dit display (veel te) ver heen is. Ik ga eens of dit display een anti inbrand menu optie heeft. Ik ga ook eens googlen op een programma wat hetgeen doet wat jij beschrijft..

LCD hebben trouwens ook inbrand effecten. Ik zal eens kijken of ik een foto kan nemen van een ingebrande LCD en deze ook plaatsen.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een vervelende constatering dat er een probleem in de schermen zit.

Op mijn Sharp's heb ik resp 3 en zelf 5 jaar garantie volgens de winkel tegen elk denkbaar probleem wat door de tv wordt veroorzaakt ( natuurlijk geen bewuste schade toebrengen iod)

Wellicht een optie om over na te denken bij eventuele aankoop nieuwe schermen?

 

sterkte met het uitvinden van oplosingen.

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JohnO
Op mijn Sharp's heb ik resp 3 en zelf 5 jaar garantie volgens de winkel tegen elk denkbaar probleem wat door de tv wordt veroorzaakt.


Er ontstaat momenteel een nieuw groot garantieprobleem !!
Hecht niet te veel aan jouw mooie aangekochte scherm LCD of Plasma...want bij defecte schermproblemen (strepen / inbranden) zijn de onderdelen meestal nu al niet meer leverbaar en wordt er een kleine korting (coulance) op een nieuw model gegeven.

Vroeger was een fabriek verplicht om minstens 8 jaar na bouw support te kunnen geven...maar tja vroeger is nu niet !!

Snurker (Media Research) frown

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad

 

daarom geeft de leverancier ook aan zo nodig het hele ding te vervangen voor een gelijkwaardige lcd tussen nu en 3 of 5 jaar

( de ene heeft 3 jaar en de andere 5 jaar garantie)

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Big Fellow,

 

Hier hoef je niet lang over te denken, dit is inbranden.

 

Vooral de oudere Pioneer schermen, maar ook andere merken waren hiervoor gevoelig.

Hier helpt geen herstel programma meer.

Maar ik denk dat wanneer je zelfs crt's zou gebruiken je dit zou zien. Ook crt's branden in, kijk maar eens op luchthavens.

Het is duidelijk, dat je gasten als favoriet of schemerlamp je boordkanaal met de ship's positie dagen achtereen aan hebben staan.

 

Hier helpt maar een oplossing.

Jullie genereren deze plaat zelf, verschuif de tekst van dit plaatje zelf op gezette tijden naar andere plaatsen in het scherm. Gebruik geen tekst met hoge helderheid in jullie huisprogramma.

 

De nieuwere generatie Plasma's zouden ongevoeliger zijn voor dit euvel, maar voor jullie "huiszender" weet ik niet of die op den duur toch geen last zouden krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus inbranden zoals ik al dacht.

Het is een van de schermen van onze informatie systemen welke in een publike ruimte hangt. Nu is het probleem dat waarschijnlijk iemand heeft liggen slapen terwijl dat informatie systeem vast was gelopen...

Een van de problemen is dat het scherm wat er naast hangt precies hetzelfde eruit ziet, maar een touch screen is... Dus om het estetisch verantwoord te maken moet ik er voor zorgen dat ik twee schermen bestel, een met touchscreen en een zonder, en dat ze hetzelfde eruit zien. Ik kan mij niet voorstellen dat Pioneer nog steeds schermen maakt die hetzelfde kassie gebruiken.

 

Kwa inbrand problemen denk ik maar dat ik ga voorstellen om bepaalde items te verplaatsen. Zo is de rederij naam altijd op dezelfde plaats gezet op elke "slide". Nu kunnen we die misschien links en rechts zetten... Zal ongetwijfeld schelen...

 

Nu maar zoeken naar vervangende schermen...

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

De nieuwere generatie Plasma's zouden ongevoeliger zijn voor dit euvel, maar voor jullie "huiszender" weet ik niet of die op den duur toch geen last zouden krijgen.

Dan is een vraag, vanaf welk bouwjaar zou dit opgelost moeten zijn?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: ceesv

De nieuwere generatie Plasma's zouden ongevoeliger zijn voor dit euvel, maar voor jullie "huiszender" weet ik niet of die op den duur toch geen last zouden krijgen.

Dan is een vraag, vanaf welk bouwjaar zou dit opgelost moeten zijn?


Ikzelf heb een Pioneer van de 6e generatie, die is nog inbrand gevoelig. De 7e generatie had problemen met "dirty screen".
de huidige 8e generatie, Kuro genaamd heeft volgens gebruikers die hun 6e en 7e generatie scherm wegens inbrand problemen omgewisseld hebben geen problemen meer.
Panasonic heeft tot zover mij bekend nauwelijks problemen met inbranden.

Zoals Big Fellow aangeeft, is het informatie kanaal een paar keer vastgelopen en staat er steeds, met hoge helderheid, dezelfde text op dezelfde plaats. Ik ga er zelfs van uit dat ze 24 uur per dag aan staan. Dan is na 2 of drie jaar (25.000 uur)het niet geheel verwonderlijk dat er nu een zwart gat zit op sommige plaatsen op het scherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit fenomeen komt echter niet alleen bij plasma voor.

Mijn buurman heeft nog een oude plaate beeldbuis waar zijn vrouw bijna altijd de klok op het scherm zichtbaar maakte. Ook deze klok kon je al na 1,5 jaar blijven zien.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...