Ga naar inhoud


nieuwe satelliet receiver : qbox


whatyouneed

Aanbevolen berichten

Er komt een nieuwe sat ontvanger op de markt qbox

 

Qbox is the name of the set top box and it is really something of new; it is a linux based decoder powered from the chip ibm 2500 250 Mhz kernel 2.6.17- external alimentation 12 volt and with size of 6 x 23 x 15 cm(it is really very small).

 

The box own a lot of extra features comparated to the competitors like DB 500-600 Ipbox or other STB linux based:

1)wireless integrated

2)internal hd 2,5

3)Sharp tuner blind scan

4)twin tuner dtt dvb

5)diablo inside(compatible the Diablo emulator support)so you don't need anymore to update the VAR-Key with a ftp program...you will be able to update the Diablo emulator with a specific file from Stealth team using USB-Wireless-or Ethernet

7)enigma osd

8)recording with an external USB disk

9)3 usb ( one in front panel for fast connection to media usb, one on the back panel for external HD , and a mini usb for connection with a pc)

2 card readers

10)ethernet

11)streaming delayer

12)2 scart (one can be used like component)and 1 rca

13)safe boot memory (you can't damage the bootloader)

 

klik hier voor foto's

 

 

 

 

 

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die Merlin kaart gaat daar vermoedelijk weinig verandering in brengen. Kwestie van wachten tot support ingebouwd is in de EMU's. Onthoud dat ook NDS, Nagra en Irdeto een Box of Camkey gebruiken en toch gewoon te sharen zijn.

 

In de praktijk blijkt dat je met een cardsharing receiver al meer voorbereid bent op de toekomst dan met zo'n goedgekeurde seca bak. Laten we eens naar de mooie nieuwe EPG van CDS kijken. De receiver is nauwelijks meer bruikbaar (niet kunnen zappen, vastlopers) en op support van CDS hoef je niet te rekenen want die doen net of hun neus bloed. mad

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zozeer over de ontvanger, maar over de fabrikant:

als ik de naam van de fabrikant lees hoeft het voor mij al niet meer. Zelfs al zou het de mooiste ontvanger ter wereld zijn.

 

Ik heb in het verleden heel wat contact met ze gehad over problemen met hun programmers en CAS-interfaces. Ik was gevraagd om hun producten te testen en dus kreeg ik van alle producten die ze hadden wat testexemplaren.

Er viel nogal wat aan te merken op de meeste producten, maar al mijn kritiekpunten werden afgedaan met opmerkingen in de trant van:

"Waarom zou je ooit een driver willen verwijderen?..." of

"Dan moet je met een 'schone' PC beginnen of je PC eens opnieuw formatteren..." of

"Zal wel aan je USB-poort liggen..." of

"Onderdelen die los op de print liggen dat kan niet. Zul je 'm wel hebben laten vallen..." etc. etc.

 

En naarmate ik steeds meer probleempjes vond, werd de respons vanuit Italië steeds taaier, totdat het helemaal stopte.

 

Toen ik mijn opmerkingen op het support-forum begon te schrijven werden ze meteen verwijderd. Dus toen ben ik eens verder gaan lezen en bleek dat ik domweg geen echte kritiek tegenkwam. Op geen enkel product. Alleen de hele milde (onschuldige) kritiek bleef staan.

 

Een fabrikant die zo met zijn support (lees klanten) omspringt, zal aan mij nooit iets verkopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Heb ik iets over CDS gezegd ?

Weet niet waarom CDS en de EPG in deze topic terecht komen frown

Het lijkt me geenzins een gecertificeerde CDS ontvanger.


Nee je hebt CDS niet genoemd, maar je doelt daar wel op toch? Jij haalt er zelf Merlin kaarten bij.
Ik vertel alleen dat dit weinig verschil gaat maken en dat goedgekeurde receivers ook niet bepaald ideaal zijn als de support zo gebrekkig blijkt.

Kortom dan maar liever een cardsharing receiver kopen wink Ik vindt het trouwens maar een oerlelijk ding.. beetje veel pc achtig.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten gebruikt CDS (nog) geen Merlin kaart. Dus zou niet weten waar de link Merlin-CDS in mijn bijdrage naar voren zou moeten komen.

 

Maar we zitten in ieder geval bij één ding om dezelfde lijn. Het is een oerlelijk ding smile

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft aangekondigd ergens lopende dit jaar ook op de Merlin kaart over te stappen. Dit is je ongetwijfeld bekend, dus er is wel degelijk een link naar CDS, bedoeld of onbedoeld.

De claim dat cardsharing met de Merlin kaart niet meer zou werken is je ook ongetwijfeld bekend trouwens.

 

Inderdaad een foei lelijk kastje. maar eens even kijken wat het "doosje" allemaal kan, en voor welke prijs.

Blind search lijkt me zeker grappig, maar zoals Satwatcher al aangaf is na de prijs (ben en blijf Ollander) cardsharing zonder meer het allerbelangrijkst. :D

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is mij zoveel bekend maar het schijnt pas echt aan de orde te zijn op dit forum (zie de hele discussie in het Topfield hardwaremodificatie onderwerp) als je daadwerkelijk met papieren iets kan aantonen. Dus is er mij niets officieel bekend. smile

 

Het valt me gewoon op dat echt waar het maar mogelijk is al het negatieve dat CDS volgens velen in huis heeft bij onderwerpen wordt gesleept.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher

Het valt me gewoon op dat echt waar het maar mogelijk is al het negatieve dat CDS volgens velen in huis heeft bij onderwerpen wordt gesleept.

Naja laten we eerlijk zijn in de meeste gevallen blinken ze toch niet uit in vakbekwaamheid,misschien vergis ik me.

@on topic

Ziet er niet geweldig uit dit ontvangertje ondank wat ingebouwde features.
Maar je hoeveel scepsis was er niet na de eerste dream,ja toch.
Wat niet is kan nog komen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, mijn eerste indruk als ik de foto's zo bekijk.. wat een goedkoop chinees dreambox naaap apparaat..

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...