Ga naar inhoud


andere nieuwe bedrijfsauto


gerrit B

Aanbevolen berichten

Mijn huidige bedrijfsauto Renault Laguna Van 1.9DCI uitvoering gaat al aardig richting de 300.000 en ik denk dat ik aan het eind van dit jaar al wel weer ver richting de 350.000 gevordert zal zijn (rij tussen de 60.000 en 80.000 Km per jaar), dus was ik al begonnen om eens om me heen te kijken naar een geschikte vervanger met in ieder geval een gelijkwaardig comfort. (goede stoelen, goed verstelbaar, geregelde airco enz.)en met zoveel kilometers is het gebruik toch ook wel van groot belang, met de huidige rij ik zo'n 1000 km op 1 tank van 60 liter en tank dan vaak weer zo'n 55 liter (soms 3 x per week)

 

Maar kom er eigenlijk nog niet zo uit of beter gezegd is het best moeilijk om een soortgelijke auto terug te vinden.

 

Omdat ik altijd vrij veel spullen bij me heb (zo'n 400 Kg) heb ik dus veel ruimte nodig en vaak moeten er ook electra buizen ed. van 4m mee of een kleine ladder (3 delig tot 6,5m)

Het probleem wat ik nu heb is dat ik de buizen rond moet leggen en als de ladder mee moet moet de achterruit open omdat er geen drager op het dak kan van deze uitvoering.

Dus het is wel een belangrijk iets dat dat opgelost kan worden.

Verder ben ik vrij veel in de binnensteden aan het werk, dus maak gebruik van parkeergarages, vandaar dat een busje toch minder geschikt is omdat die vaak te hoog zijn voor parkeergarages en vaak schrik je toch ook wel van het gebruik.

 

De partner en belingo heb ik al naar gekeken en die zijn afgevallen omdat je dan qua comfort er toch wel een heel eind op achteruit gaat.

 

Maar dan???

De renault megane, opel astra zijn een stuk kleiner. De Grand Senic lijkt aardig in de buurt te komen, maar met de brede zijwanden achter lever je in de breedte toch ruim 15 cm in.

 

De Grandis van mitsubischi leek me heel aardig, maar vind ik niet terug als bedrijfsauto op grijs kenteken.

 

Wie weet nog meer auto's op grijs kenteken, met het nodige comfort, op diesel met veel ruimte en toch vrij zuinig in het gebruik?

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ANWB heeft een aantal VW Touran's rijden.

Die schijnen de belasting goed aan te kunnen en comfortabel te zijn.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B

De partner en belingo heb ik al naar gekeken en die zijn afgevallen omdat je dan qua comfort er toch wel een heel eind op achteruit gaat.


Deenk er aan dat de Partner en de Berlingo dit jaar vernieuwd worden, dus de huidige modellen zijn niet representatief.

Hier een plaatje van de nieuwe Berlingo (het zal niet de goedkoopste uitvoering zijn smile )

Citaat:
De Nieuwe Berlingo is gegroeid. Hij is 24 cm langer (4,38 m), 8 cm breder (1,81 m) en de wielbasis is 3,5 cm langer (2,73 m). Hij is voortaan beschikbaar in een korte en een lange versie om maximaal aan de verwachtingen te voldoen. De lange versie heeft een overhang die 25 cm langer is dan de korte versie en is 4,63 m lang.

post-11111-1318259697,1622_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd zelf in VW Touran voldoet uitstekend dit is wel een passagier uitvoering maar rijd met een 1.9 diesel altijd wel 1op17

zelfs als ik op vakantie ga naar z.Frankrijk of Spanje met een Caravan (1500Kg)rijd hij gemiddeld nog tussen 1op10 en 11 Zou eens

kijken op de VW side

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op de site van Chrysler en Dogde gekeken en deze vallen dus echt wel af.

Als ik nu aandelen had van een aardolie maatschappij dan kon ik zo mij zelf een beetje gaan sponseren, maar met zeg maar 60.000 km verbuik ik toch snel zo'n 2000 liter brandstof extra (als ik kijk naar diesel) en met de huidige brandstofprijs toch zo'n 2300 euro extra en dat zal alleen maar meer worden.

 

Die verlengde berlingo kan wel wat zijn want die komt met zijn extra lengte dan ongeveer in de buurt van wat ik nu heb.

Alleen hoop ik dat ze het model dan ook zo hebben aangepast dat je het gevoel krijgt dat je in een auto zit en het niet meer lijkt alsof je op een stoel ergens in een lawaaierige ruimte zit.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind persoonlijke de opel combo een mooie bedrijfswagen,

veel laadvermogen, en toch redelijk kleine wagen.

Het moeten ook zeer zuinige wagens zijn (1 op 20).

 

Ik weet alleen niet of je hier installatiebuizen in kunt proppen, mischien zijn ze wel met imperiaal te krijgen,

of is dit geen optie?

 

combo%20sidebars%20en%20pushbar%20glans.

Groeten,

 

Hendrik

 

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als een Laguna je vorige auto is, dat alleen omgebouwde personenauto's qua comfort en geluidsniveau interessant zijn.

 

Dat betekent dat alle bestelwagens automatisch afvallen.

 

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je daar iets opmerkt wat toch aardig in de richting komt.

Want veel bedrijfsauto's worden ontdaan van alle comfort onder het motto van ze smijten er toch van alles in en het is een voor naar de klus en weer terug maar als je zoveel kilometers maakt dan is het na een dag hard werken van belang dat je niet ook nog eens in de auto wordt geradbraakt.

 

Ik heb ook een poos in een combo gereden, nu was de toenmalige werkgever wel zo dat ze de gratis airco die je er bij kon krijgen liever omzette naar een extra korting ipv. aan de veiligheid van het personeel te denken. Maar als je daar dan toch een ritje op en neer Achterhoek/den Haag mee moest maken dan begon je je kont na 2 uur al wel te voelen en stapte je toch wel met stramme botten uit de auto, terwijl ik met deze Laguna zo fris als een hoentje uit de auto stap.

 

Mijn broer kwam nog met de mercedes vaneo volgens hem ook een stille, comfortabele auto met verrassend veel ruimte, wie heeft daar ervaringen mee?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar in tegenstelling tot wat een hoop monteurs hebben word ik in ieder geval geacht de kilometers buiten werkuren te maken.

 

Van die reisuren zijn er dan 2 per dag voor mezelf en alle uren dat ik meer in de auto zit worden betaald.

Niet dat je daar iets aan hebt, je bent de tijd namelijk wel kwijt.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...