Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Code:
En zit er een externe voeding bij of intern ? 

voeding is extern, net als bij de 500, 500plus en 600.

Aansluitconnector, zit net onder de modemconnector (volgens de foto's).

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wordt wel warm, maar gewoon handwarm net als iedere andere receiver.

Wat mij heel erg opviel is dat de ingebouwde 120GB samsung SATA HDD niet of nauwelijks warm werd, terwijl de 80GB IDE schijf die in mijn DM600PVR zit wel flink warm wordt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Ron

 

ik heb toch een vraag betreft audio.

Ik heb jou test gelezen.

Op een andere forum heb ik gelezen dat geen audio

komt uit DVI>HDMI kabel,kan dat zo zijn dat in BOX

van DM verschillende DVI>HDMI kabels zitten ?

(gelijke diskusie heb ik nog op paar forums gezien)

 

Bedankt voor interessante testrapporten.

 

Gr Miro

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij kwam er zowel met de bijgeleverde kabel als met mijn eigen hoogwaardige Monster 3mtr DVI-HDMI kabel perfect geluid uit.

Ik had wel problemen met een image waarbij het geluid overstuurt (te hard) was, maar geen geluid heb ik met geen enkele recente image gehad en ik heb er een stuk of 3-4 getest:

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pch
Origineel bericht van: Mic

- wordt het geluid gelijktijdig over de DVI en optische interface verstuurd, of moet je een keuze maken?



Ook jammer dat deze box geen HDMI heeft i.p.v. de DVI die hij nu heeft, mis je toch heel wat kleurdiepte en bits straks voor echte goede HDTV-uitzendingen.
Mijn conclusie: leuk hobby-HDTV ding maar zeker geen HDTV-referentie lijkt mij...

Gr. Paul.


Que ? Je mag mij dan eens uitleggen waarom HDMI heel wat meer "kleurdiepte" zou hebben dan een DVI aansluiting. Ik ben benieuwd. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik ben natuurlijk gewoon reclame aan het maken. Ik heb tegenwoordig 49% van de aandelen van Dream Multimedia en Satellietland dus dat is mooi binnenlopen zo. Mijn testbericht moet je dan ook snel weer vergeten, want ik heb niets getest maar zit die 800 alleen maar op te hemelen zodat jullie hem gaan kopen en ik er rijk van wordt. mad
Picomatic, jij bent vandaag je laatste dag op sat4all geweest. Die klote opmerkingen van jou ben ik helemaal beu. Stemmingsmaker!

Zo, zo. Doe mij ook maar meteen een bannetje. Net zoals al die andere mensen die het aandurfden om kritiek te hebben en het zat waren dat andere merken (concurrenten van Dream) in dit z.g. objectieve forum niet aan bod (mogen) komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gullie
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik ben natuurlijk gewoon reclame aan het maken. Ik heb tegenwoordig 49% van de aandelen van Dream Multimedia en Satellietland dus dat is mooi binnenlopen zo. Mijn testbericht moet je dan ook snel weer vergeten, want ik heb niets getest maar zit die 800 alleen maar op te hemelen zodat jullie hem gaan kopen en ik er rijk van wordt. mad
Picomatic, jij bent vandaag je laatste dag op sat4all geweest. Die klote opmerkingen van jou ben ik helemaal beu. Stemmingsmaker!

Zo, zo. Doe mij ook maar meteen een bannetje. Net zoals al die andere mensen die het aandurfden om kritiek te hebben en het zat waren dat andere merken (concurrenten van Dream) in dit z.g. objectieve forum niet aan bod (mogen) komen.


Als je goed leest, dan zal je zien dat Gullie niet gebanned is, die de opmerking maakte over reklame.
Pic-o-matic is gebanned vanwege zijn flauwe opmerking over bannen. Dus, leest het eerst nog maar even goed door voor je iets roept wat niet klopt...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever
Origineel bericht van: Gullie
Zo, zo. Doe mij ook maar meteen een bannetje. Net zoals al die andere mensen die het aandurfden om kritiek te hebben en het zat waren dat andere merken (concurrenten van Dream) in dit z.g. objectieve forum niet aan bod (mogen) komen.


!HOEST! B...Sh.T !HOEST!
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Citaat:
Zo, zo. Doe mij ook maar meteen een bannetje. Net zoals al die andere mensen die het aandurfden om kritiek te hebben en het zat waren dat andere merken (concurrenten van Dream) in dit z.g. objectieve forum niet aan bod (mogen) komen.

 

Jaren terug, toen de 7000 moest/ging uitkomen en die ook heel lang op zich liet wachten, zij mijn satelliet verkoper dat het een droomdoos was (want hij was nog steeds niet te krijgen) en dat het een droomdoos zou blijven.

Er werd veel belooft maar er zou niets van komen.

 

Hij heeft me toen een andere ontvanger aangepraat.

Ik heb na een klein jaartje toch maar een dreambox gekocht (bij een andere leverancier, want mijn vorige verkocht ze nog steeds niet), en wat was dat voor een belevenis.

 

Ik had al heel wat ontvangers versleten, en bij mijn weten kan er nog geen enkele tegen de ontvangers van Dream op.

Kwa kwaliteit komt alleen de Nokia mediamaster in de buurt.

 

Er zullen wel meer goede merken zijn, maar in zijn totaal gezien kunnen er toch niet veel (zoniet geen) tippen aan die van Dream.

 

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast harrytasker

Als je de interen foto's ziet van deze 800 dan zou je toch denken dat er voor nog geen 50 euro aan onderdelen in zit smile

Ik begrijp natuurlijk ook wel dat de ontwikkeling eruit gehaald moet worden, maar als je zit wat er tegenwoordig in zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ron

 

weet jij of deze box wel vbi puls mee stuurt voor teletekst?

 

Mocht je trouwens een box over hebben geef hem daan maar af bij je achter buurvrouw daar wonen m'n ouders.

 

Groeten Dennis laugh

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...