Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een mooie test dus.

 

mag ik nog even vragen?

Citaat:
Nu zie ik ook dat de DM800HD het beeld van de SDTV zenders netjes upscaled naar 1080i

 

is dat enkel middels die dvi<>hdmi kabel of ook op scart????

 

overigens als algemene opmerking,

je zou wel mogen aannemen dat men na zoveel tijd wachten niets aan het toeval heeft overgelaten - dus ga ik er van uit dat de receiver uit het karton zzeker zal bekoren.

 

cheers

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1080p uitzendingen bestaan nog niet... En dit zal ook nooit komen...

 

Ik heb nog een gekke vraag. Als je de DM800 aansluit op een normale TV met scart. Wordt HD dan gedownscaled naar SD? Kun je via HDMI ook upscalen/downscalen naar 720p (dus zowel van SD naar 720p als ook 1080i naar 720p).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wordt SD altijd opgeschaald naar HD, of is dat ook uit te zetten (zodat m'n tv kan opschalen)? Ofwel is er een mode waarbij het signaal altijd in de originele resolutie uitgestuurd wordt (met als maximum resolutie degene die je ingesteld hebt)?

Dat is voor zover ik kan zien (nog) niet in te stellen. Hij upscaled dus altijd.

Citaat:
Mijn vraag is ook, of er naast de DVI kijk/luister optie de andere mogelijkheden (scart/Component output/Digital-audio) gelijktijdig te gebruiken zijn.

Ja dat werkt wel. DVI en scart gaat prima. Ik heb wel alleen composiet video getest via het bijgeleverde scart blokje met een kabeltje naar de zijkant van dezelfde TV en op de TV tussen beide bronnen geschakelt.

Citaat:
Wel nog een vraag: Heb je andere emu's getest zoals Cam3 en Gbox wellicht dat die de kaart wel lust.

Op een MIPS core zoals een 7025 of deze 800HD draaien alleen mgcamd, cccam, evocamd en newcs, waarvan alleen newcs en cccam als cardserver kunnen werken. Beide werken nog niet samen met de interne reader. Ik denk dat daarvoor CCCam en Newcs aangepast moeten worden.

Citaat:
Heb je al gekeken of je beeld krijgt op de Canal Digitaal HD kanalen op 23 oost met een officiele SECA kaart?

Daar heb ik geen abo voor dus dan blijft het vast en zeker donker. Nog niet getest.

Citaat:
Is er ook een optie zoals op de HUMAX 2000 waar je het geluid synchroon kan krijgen door de MUTE toets 5 seconden ingedrukt te houden. Is wel handig bij LCD TV's

Ik heb zo'n optie niet gezien. Dat zal net als bij de 7025 wel handmatig in te stellen zijn.

Citaat:
mag ik nog even vragen?

Citaat:Nu zie ik ook dat de DM800HD het beeld van de SDTV zenders netjes upscaled naar 1080i

 

is dat enkel middels die dvi<>hdmi kabel of ook op scart????

??? SDTV beeld upscalen naar SDTV? Lees je eigen vraag nog eens:-))

Citaat:
Ben je nu bezig met een reclamecampagne of ben je gewoon overmatig enthousiast?

Ik ben natuurlijk gewoon reclame aan het maken. Ik heb tegenwoordig 49% van de aandelen van Dream Multimedia en Satellietland dus dat is mooi binnenlopen zo. Mijn testbericht moet je dan ook snel weer vergeten, want ik heb niets getest maar zit die 800 alleen maar op te hemelen zodat jullie hem gaan kopen en ik er rijk van wordt. mad

Picomatic, jij bent vandaag je laatste dag op sat4all geweest. Die klote opmerkingen van jou ben ik helemaal beu. Stemmingsmaker!

Citaat:
Ik heb nog een gekke vraag. Als je de DM800 aansluit op een normale TV met scart. Wordt HD dan gedownscaled naar SD? Kun je via HDMI ook upscalen/downscalen naar 720p (dus zowel van SD naar 720p als ook 1080i naar 720p).

Ja, er wordt dan gedownscaled en via DVI kan je zelf bepalen wat er uit moet komen. 1080i, 720p en zelfs PC resoluties zoals 1024x769, 800x600, 640x480 1280x768, 1366x768, 1366x768 multiscan, 1280x720 en 1280x720 multiscan.

---------------------------------------------------

Ik heb getest of je er "vreemde" formaten mee af kunt spelen en dat gaat (nog) niet. Geen DIVX, MKV, XVID etc.

Wel 1080i of 720P TS files uit de nieuwsgroepen. Die spelen nu al perfect.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verslag Toxic[Q],

 

Ik zou er toch best wel een willen.

 

Heb je toevallig wel eens gespeeld met een Kathrein UFS-910? Deze heb ik sinds kort, ben wel benieuwd of die zich staande houdt naast deze Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het kijken op 23 Oost. VOlgens mij heb je geen ABO nodig, alleen een officiele smartcard van Canal Digitaal. AL sje die hebt, dan zou je via de volgende link http://www.canaldigitaal.nl/hdtv/registreer.asp voor 1 maand de HDTV zender open moeten krijgen. Maar op m'n Humax 1000 niet aan de gang te krijgen. Daarom zeer beniuewd of de DM800 wel gewoon wil werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...