Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten

Dan pakken we toch gewoon een DVD speler met een optische en coaxiale spdif.

Mijn DCD 2000 had anders gewoon een optische en een coaxiale digitale uitgang en wat ik ook gebruikte, het klonk exact hetzelfde.

En dan praten we in dit geval nog over Super Audio CD. Bij de met SACD vergeleken magere geluidskwaliteit van de radio en TV zenders via de satelliet, zal er al helemaal geen verschil hoorbaar zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus samengevat is de DVI-connector op de Dreambox-800 precies gelijk aan HDMI... Alleen de connector is anders ;-) en met deze truuk hebben ze geen HDMI licentie nodig :-D Net zoals het modem, wat onzinnig is, invoerrechten bespaard...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

En het belangrijkste van allemaal.........kan ik h'm morgen al ergens halen....?:-)

 

Wilde een 600 gaan halen maar nu de release zeer dichtbij komt stop ik er nog maar 200 eurootjes extra in.....gaat de 7025 wel naar de slaapkamer.....pfff

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Strong 6825 onze campingtuner :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze laatste vraag van ErwinB is ook voor mij een belangrijke vraag. Wie hier een antwoord op weet, meldt het aub. Want na de test van Ron gelezen te hebben weet ik een paar dingen.

 

Het eerste wat ik weet is dat ik kan zeggen Ron bedankt voor de goede berichten in de test, het is een duidelijk verhaal ook voor een simpele ziel als ik ben. Het tweede dat ik weet, is dat ik heel blij ben dat ik hem besteld heb.

 

Iets anders dat ik wil zeggen is dat ik het verrekte jammer vind om te merken dat met een top-hobby als dit, mensen elkaar plagen om eigenlijk in perspectief gezien bar weinig. Dus alsjeblieft aan een ieder stop met het elkaar vliegen afvangen. Mensen doen hier hun best om een goed en duidelijk verhaal de lucht in te krijgen, zonder dat ze daar een lintje oid ooit voor zullen krijgen al is dat hun zeker gegund. Dus stop het kissen bissen. Kijk naar buiten en zie het zonnetje schijnt, het is een mooie dag voor ons allemaal.

 

Groeten,

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ErwinB
En het belangrijkste van allemaal.........kan ik h'm morgen al ergens halen....?:-)

Wilde een 600 gaan halen maar nu de release zeer dichtbij komt stop ik er nog maar 200 eurootjes extra in.....gaat de 7025 wel naar de slaapkamer.....pfff


Seker wetuh?
Ik doe mijn 7025 er niet voor weg hoor. Het is een leuk ding die 800, maar geen twin tuner dus voor mij oninteressant. Bovendien vind ik het SDTV beeld op een 7025 net iets mooier.
Dat kan ook nog een wat knutselen aan de 800 drivers liggen, want theoretisch zou de 800HD een veel beter SD beeld moeten geven vanwege upscaling en HDMI.
De DM800HD vind ik met afstand de leukste HDTV receiver die ik tot nu toen heb zien werken, maar eigenlijk vind het het allemaal maar niets.
Het is voor mij wachten op een betaalbare Twin Tuner PVR HDTV receiver met minimaal 2 tuners die goed en vlot werkt en cardsharing + MHW EPG bied en een webinterface heeft voor streaming en timer programmering.
Meer wensen heb ik niet:-)))
Inruilen van een DM7025 op een DM800HD vind ik in ieder geval een doodzonde. De 800 mag dan wel een HDTV receivertje zijn, maar kan niet tippen aan het gebruiksgemak van de 7025 met zijn twee tuners.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe h'm ook absoluut niet weg, hij krijgt alleen een ander plekie......stel je voor zeg ;-)

 

Ik wilde alleen zeggen dat ik dan toch maar liever 200 euro meer investeer om een 800 te halen ipv een 600, ik wil nl. boven ook sattv.

 

 

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Strong 6825 onze campingtuner :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook bedankt aan OP toxic voor de test,ik heb m'n DB800S HD PVR vorige maand ongeveer al voorbesteld,ben eens benieuwd waneer die komt.

heb op een belgische satsite (alsat) gezien dat die de 3de week van april wordt verwacht wordt en verdeeld zal worden klopt dit,want de 3de week is volgende week al.

zou een leuk verjaardagscadootje zijn anders wink

 

ik wacht met spanning erop.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al diverse "test" images met toeters en bellen voor de 800. Ron heeft al met de RonaldD image gestoeid, en ik ben er al wel meer tegengekomen. Ozoon, bij Dreamboxworld, etc.

Erg lang zal het dus wel niet duren totdat de andere bekende imagebuilders zullen volgen.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

Erg lang zal het dus wel niet duren totdat de andere bekende imagebuilders zullen volgen.


Daar kun je wel op rekenen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
] ....Het is voor mij wachten op een betaalbare Twin Tuner PVR HDTV receiver met minimaal 2 tuners die goed en vlot werkt en cardsharing + MHW EPG bied en een webinterface heeft voor streaming en timer programmering.
Meer wensen heb ik niet:-)))......

Ron


JAmmer dat je 'betaalbare' hebt toegevoegd, anders zou je een Reelbox Avantgarde kunnen kopen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartbnl
Origineel bericht van: Toxic
Daarna vraagt de DM800HD naar PAL/NTSC, 50 of 60Hz, 1080i of 720p
Wordt SD altijd opgeschaald naar HD, of is dat ook uit te zetten (zodat m'n tv kan opschalen)? Ofwel is er een mode waarbij het signaal altijd in de originele resolutie uitgestuurd wordt (met als maximum resolutie degene die je ingesteld hebt)?


Ik had vanochtend een BCC in mijn mailbox van Michel, die bij de programmeurs gevraagd heeft upscaling uitschakelbaar te maken.
Volgens mij zit het er zelfs al in als ik naar de CVS updates kijk.
Zo te zien hebben ze de satfinder ook gefixed.

Ik denk dat ik me vergist heb. Bij nader inzien zijn het momenteel waarschijnlijk alleen nog grafische verbeteringen.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ron,

 

ik heb een vraagje over je rapport over DM800. Daar wordt gezegd dat Premiere HD beveiligd is met HDCP en dat werkt op DM800. Ik heb dit bericht gedeeld op een ander forum maar daar wordt beweer dat Premiere HD ook op Skystar HD werkt en dat daarop geen HDCP zit. Nu ben ik zelf in de war. Hoe kan men zien of er HDCP in het signaal aanwezig is of niet?

 

Groeten,

 

PB

 

P.S. Deze vraag is al via PM aan Ron gesteld. Ik wil hem op deze manier hier op de forum met anderen delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...