Ga naar inhoud


Canal Digitaal Satelliet: Nederland 1 in HD met EK Voetbal en Olympische Sp


Gast dj33333

Aanbevolen berichten

Op mijn Pana 37PV600 (720x1024 resolutie), aangestuurd door een ClarkeTech 5000C, was het beeld van NL1 HD uitstekend te noemen, naar mijn mening zelfs een fractie beter dan BBC HD. Hierbij heb ik het dus over NL1 HD in 720p en BBC HD in 1080i.

 

Met name de beelden van de wedstrijd zelf waren loeischerp en geheel artefact-vrij. De beelden van de nabeschouwing met Cheque van Gelder waren iets minder, maar dan praat je ook over opnames in het donker en een hele andere belichting dus niet vergelijkbaar.

 

Al met al viel het me niet tegen, integendeel zelfs. Laten we hopen dat men vanaf 1 januari 2009 meteen met reguliere HD-uitzendingen begint en het aanbod van eigen HD-producties snel opvoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Soundwork
Origineel bericht van: frank2
maar soms bij upscaled sd materiaal zoals het nieuws zie ik het soms ook een kleine hick up een kleine stottering, ik weet niet waar dat aan ligt maar het zou de ontvangst kunnen zijn die is hier niet max. Gegevens van Technisat HDS2: signaal 98%, kwaliteit 5,4 tot 5,6 DB. (dit is meestal 9 a 10 DB)


Hmmm, de kwaliteit van ontvangst bij mij is ook niet super. Maar waarom zie ik deze haperingen dan niet bij Discovery HD, NGC HD, Brava HDTV en Voom HD?

Vind ik toch wel raar. Als de ontvangst zwak is, dan gaat een videosignaal niet hikken zoals ik dat nu op Ned 1 HD, maar er is meer blokvorming te zien en is er een knarsend geluid te horen.

Vooral als er wordt teruggeschakeld naar de NOS studio, gaat het beeld behoorlijk stotteren. Zodra de aanvoer vanuit het stadion komt (HD feed), dan zijn de hikjes heel af en toe te zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net met de reclame ook last van hikbeelden,och het blijft kwakkeliteit wat Anaal ons levert,keuze genoeg op andere HD zenders die ook nog eens 1080 zijn ipv 720. wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het toch aan CDS zelf liggen ? ik las net op HWI dat CDS de beelden zelf encodeert met hun eigen encoders op 8mbit en niet de feed gebruik wat technicolor levert aan de kabelaars.

 

Ik heb geen kabel, en kan dus de vergelijking niet aan, maar ik moet zeggen CDS levert toch wel een redelijk beeld met 8mbit. Kabelaars schijnen de beelden in 12mbit geleverd te krijgen, helaas kan ik deze niet vergelijken met die van CDS

<-->Exterminate..Exterminaaaaate !!<-->

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Paar minuten geleden, diverse storingen in het HD signaal waargenomen op Ned1 HD, is nu (21.29) SD signaal...........

 

En 2 minuten later op slag van rust weer HD.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG is er al weken bij het is wel de now and next, teletekst is een ander verhaal dat schijnt niet echt te werken met HDMI het kan wel moet de ontvanger een teletekst module hebben.

 

Die heeft de mijne maar nog geen teletekst. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NDS4Ever
Paar minuten geleden, diverse storingen in het HD signaal waargenomen op Ned1 HD, is nu (21.29) SD signaal...........

En 2 minuten later op slag van rust weer HD.



Storingen waren ook in SD te betreuren. Ik dacht nog even dat er weer een vogel was geland op de LNB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
EPG is er al weken bij het is wel de now and next, teletekst is een ander verhaal dat schijnt niet echt te werken met HDMI het kan wel moet de ontvanger een teletekst module hebben.

Die heeft de mijne maar nog geen teletekst. laugh



hier geen van beide via de dreambox 800...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...