Ga naar inhoud


Canal Digitaal Satelliet: Nederland 1 in HD met EK Voetbal en Olympische Sp


Gast dj33333

Aanbevolen berichten

Iedereen kijkt toch uit z'n eigen ervaring naar de kwaliteit van een beeld.

Iemand die beroepshalve in dergelijke zaken zit zal veel kritischer zijn en alle fouten direct herkennen.

Het moet frustrerend zijn als je zelf weet hoe het zou kunnen zijn en moet vaststellen dat voor economische redenen de kwaliteit veel minder is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast mouse1277
Origineel bericht van: bob0r

Maar we gaan weer genieten van de volgende wedstrijd... enjoy!!

I will en nu maar hopen dat de kwaliteit van deze wedstrijd beter is dan de 1e smilesmile!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Ik vind Nederland 1 HD er via de sat prachtig uitzien.

 

Graag wil ik weten wie er nog meer last heeft van haperingen in het videosignaal van de zender. Beeld staat gedurende een halve seconde even stil en gaat dan weer verder. Soms is het meerdere malen per minuut te zien en daar weer even een paar minuten niet. Geluid blijft doorlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: Soundwork

Graag wil ik weten wie er nog meer last heeft van haperingen in het videosignaal van de zender. Beeld staat gedurende een halve seconde even stil en gaat dan weer verder. Soms is het meerdere malen per minuut te zien en daar weer even een paar minuten niet. Geluid blijft doorlopen.

Nergens last van met onderstaande configuratie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Even wat anders: het programma NOS Studio Sportzomer zou toch ook in HD worden uitgezonden? Of ben ik nu in de war met een ander programma? Sportzomer is nu in upscaled SD te zien op Nederland 1 HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Aha, oké.

Dan zal dit voor ITV ook wel te prijzig zijn. De nabeschouwing aldaar was ook al in SD te zien.

Bij de BBC is het al wel volledig HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pippen2
Nou, hier wint de 720p uitzending van Nederland 1 duidelijk t.o.v. de uitzending van BBC HD. Nederland 1 komt veel mooier over. Op BBC HD is de compressie duidelijk te zien op het gras. Bij NL1 niet.


daar begrijp ik niets van: ik vind het beeld op nl1-HD tegenvallen. vooral bij de meer close-up beelden is de kwaliteit stukken minder.
mijn cijfers: ORF:8 BBC/ITV:7 NL1:5

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Die happeringen ligt aan het aanvoersignaal dat CanalDigitaal krijgt van de NPO. Op UPC is dit namelijk ook het geval bij Nederland 1 HD.


Lijkt me onzin. Ik heb sinds dag 1 van NED 1 HD nog geen hapering gezien hier op mijn Dreambox 800 en Pana Full HD scherm.
Heb de beeldkwalteit vergeleken met ORF en HD Suisse, en ik vindt NED 1 HD helemaal niet slecht.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld wat ik gisteren zag van NL1 HD was gewoon goed, en in vergelijk met BBC HD niet beter of slechter. Nu heb ik wel een HD ready scherm dus output is max. 720p.

Over de haperingen die soms waargenomen worden; de wedstrijd was goed, maar soms bij upscaled sd materiaal zoals het nieuws zie ik het soms ook een kleine hick up een kleine stottering, ik weet niet waar dat aan ligt maar het zou de ontvangst kunnen zijn die is hier niet max. Gegevens van Technisat HDS2: signaal 98%, kwaliteit 5,4 tot 5,6 DB. (dit is meestal 9 a 10 DB)

 

Kortom: van mij mag nl1 hd blijven als ze tenminste in hd uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Satwatcher
Die happeringen ligt aan het aanvoersignaal dat CanalDigitaal krijgt van de NPO. Op UPC is dit namelijk ook het geval bij Nederland 1 HD.


Lijkt me onzin. Ik heb sinds dag 1 van NED 1 HD nog geen hapering gezien hier op mijn Dreambox 800 en Pana Full HD scherm.
Heb de beeldkwalteit vergeleken met ORF en HD Suisse, en ik vindt NED 1 HD helemaal niet slecht.


De happeringen gisteren tijdens de voetbalwedstrijd lag wel degelijk aan het aanvoersignaal van de NPO naar de distributeurs. Deze happeringen waren namelijk gelijktijdig waar te nemen bij zowel CanalDigitaal als UPC.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Satwatcher
Die happeringen ligt aan het aanvoersignaal dat CanalDigitaal krijgt van de NPO. Op UPC is dit namelijk ook het geval bij Nederland 1 HD.


Lijkt me onzin. Ik heb sinds dag 1 van NED 1 HD nog geen hapering gezien hier op mijn Dreambox 800 en Pana Full HD scherm.
Heb de beeldkwalteit vergeleken met ORF en HD Suisse, en ik vindt NED 1 HD helemaal niet slecht.


De happeringen gisteren tijdens de voetbalwedstrijd lag wel degelijk aan het aanvoersignaal van de NPO naar de distributeurs. Deze happeringen waren namelijk gelijktijdig waar te nemen bij zowel CanalDigitaal als UPC.


Haperingen waren ook op ORF-HD.

Mvrgr
Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel jammer dat het signaal op 23.5 ca 4 seconden achter loopt. Dus straks met het NL elftal hoor je elders (mogelijk) al juichen terwijl er op NL1 HD nog niets gebeurd is. Daarom ben je haast gedwongen om de NL-elftal wedstrijden op SD te kijken.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je zet een hoofdtelefoon op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mister HaCk
Zowel op de pace als ook op de Maxdigital 225 strak beeld en goed geluid.
Nou is het toch allemaal goed gekomen met die pace.
Ik had vanmiddag al via de maxdigital orf HD, dat is prachtig beeld, net even vergleken tussen orf HD en ned1 HD, zelfde kwaliteit

Mazzl


Tijdens de openingwedstrijd van EK voetbal ook even de kwaliteit vergeleken tussen Ned1HD en ORFHD maar dan heeft ORF toch scherper beeld op de DM800HD
*** Sat Equipment: Dreambox DM800HD & DM7000S * LCD TV Samsung LE-32R72B * Dish 80cm on Astra19.2ºE , Hotbird13ºE , Astra23.5ºE & Astra28.2ºE ***
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...