Ga naar inhoud


Canal Digitaal Satelliet: Nederland 1 in HD met EK Voetbal en Olympische Sp


Gast dj33333

Aanbevolen berichten

Ik heb op de Anca in Keulen 720p naast 1080i gezien (en nog andere voorbeelden). Degene die deze demonstratie gezien hadden waren het unaniem eens dat 720p een beter plaatje opleverde (bij 8 Mbit/sec en 14 Mbit/sec). Voor mij is dit geen discussie meer.

 

Voor een echt 1080 beeld moet je toch 1080p hebben. Echter 1080p kost meer dan 2x zoveel bandbreedte.

 

Bij het omzetten van 1080i naar 720p (ze hadden het orginele 1080i naast een geconverteerde 1080i naar 720p laten zien) kon niemand zeggen welk beeld beter was... (tevens bij 8 en 14 Mbit/sec).

 

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Soundwork

Het beeld van Nederland 1 HD vind ik erg goed uitzien. Beter dan ik had verwacht. Weining tot geen artefacts te zien. Wel ontzettend veel haperingen in het videosignaal. Heb 1.00.15 maar even in m'n Humax gezet en ik heb de haperingen nu (nog) niet gezien. Bij het bewegen van de camera (bijvoorbeeld als de keeper een doeltrap neemt) zie ik wel wat ghosting (heb een plasma scherm). Bij BBC HD zie ik dit wat minder. Daarentegen vind ik dat er bij BBC HD beduidend meer artefacts zichbaar zijn dan Nederland 1 HD. ORF HD kan ik helaas niet zien (geen geldige kaart). BBC HD had tijdens het WK in 2006 beduidend beter beeld.

 

Ben benieuwd hoe straks ITV HD presteert bij de wedstrijd Portugal - Turkije.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Voor een echt 1080 beeld moet je toch 1080p hebben. Echter 1080p kost meer dan 2x zoveel bandbreedte.



Nope, dat is niet per definitie waar. Een 1080p25 signaal kost niet meer bandbreedte dan een 720p50 signaal en zal ontegenzeggelijk een scherper beeld opleveren. Je kunt namelijk prima 1080p25 uitzenden via een 1080i50 signaal; als de twee interlaced frames geen temporeel verschil hebben is het resulterend beeld mits een goede de-interlacer een volwaardig 1080p25 signaal.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die happeringen ligt aan het aanvoersignaal dat CanalDigitaal krijgt van de NPO. Op UPC is dit namelijk ook het geval bij Nederland 1 HD.

 

Echt ik vind het allemaal heel erg meevallen met de beeldkwaliteit van Nederland 1 HD. Het is goed tot zeer goed te noemen. Er is natuurlijk wel beter (BBC en ORF) maar vooral de BBC daarvan test natuurlijk toch al langer met HD. En ORF heeft zo beetje het beste van het beste wat er op dit moment aan HD technologie te verkrijgen is in het land staan.

 

Voor de NPO is het natuurlijk, los van de eerste kleine stapjes 2 jaar geleden bij het WK, de eerste keer dat men echt met HD aan het spelen is.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Satwatcher
Die happeringen ligt aan het aanvoersignaal dat CanalDigitaal krijgt van de NPO. Op UPC is dit namelijk ook het geval bij Nederland 1 HD.


De klantenservice van CDS beweerde "geen fouten" waar te nemen in het signaal van Nederland 1 HD. Maar goed, dat kan zijn dat ze dit verzwijgen. Maar via UPC is dit dus ook zichtbaar? Zonet nog met Dionne in beeld met haar gast, het beeld haperde behoorlijk terwijl het geluid vrolijk doorloopt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ziggo was dit in de eerste helft ook een paar keer waarneembaar. Alleen zie ik niet zoveel verschil op m'n hdready scherm tussen Ned1 en Ned1hd. Maar gaan sparen voor een fullhd, dan kan ik de volgende wk mischien ook wel in HD kijken cry .

 

 

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: klaas
Bij Ziggo was dit in de eerste helft ook een paar keer waarneembaar. Alleen zie ik niet zoveel verschil op m'n hdready scherm tussen Ned1 en Ned1hd. Maar gaan sparen voor een fullhd, dan kan ik de volgende wk mischien ook wel in HD kijken cry .


Ik zie wel groot verschil tussen Nederland 1 en Nederland 1 HD op de satelliet. En ik heb niet eens een FullHD toestel, maar een HD ready exemplaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik Ned1 via de Dreambox 7020 met signaal via de sat. vergelijk met de HDbox welke is aangesloten op het Ziggo netwerk (met hdmi kabel), dan zie ik ook een heel groot verschil maar wanneer ik met diezelfde hd ontvanger Ned1 en Ned1HD vergelijk (allebei via Ziggo), zie ik alleen verschil in het logo.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook dan nog maar even een dubbele reactie:

 

Ned1HD is veel te lelijk op satelliet, redenen:

1: Slechte encoder, Tandberg levert niet echt de beste encoders.

2: 1080i source naar 720p50 omzetten is een vak apart, de encoder doet het zonder preprocessing.

3: Veel te lage bitrate, 720p50 is 50 frames per seconde, en heeft minimaal 10mbit nodig!!

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Satwatcher
Dione happerde niet hier. Weet alleen niet meer waar ik bij zat te kijken smile

Dione heeft alleen plotseling rimpels in haar gezicht smile


Er zijn sowieso maar weining mensen die haperingen zien op Nederland 1 HD. Dus de kans is groot dat dit aan mijn ontvanger ligt. Er zit kennelijk "iets" in het videosignaal waardoor mijn Humax in de war raakt, want op de andere HD kanalen (zowel van CDS, zoals Discovery HD of NGC HD en de FTA HD zenders) doen het zonder enige haperingen. Zojuist even een andere smartcard geprobeerd, maar helaas... hetzelfde probleem. Erg jammer dat ik nou net op Nederland 1 HD hier last van heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: bob0r
Hier ook dan nog maar even een dubbele reactie


Zeker weten dat je niet een overbodige reaktie bedoelt?

Origineel bericht van: bob0r

Ned1HD is veel te lelijk op satelliet, redenen:
1: Slechte encoder, Tandberg levert niet echt de beste encoders.
2: 1080i source naar 720p50 omzetten is een vak apart, de encoder doet het zonder preprocessing.
3: Veel te lage bitrate, 720p50 is 50 frames per seconde, en heeft minimaal 10mbit nodig!!


pfffff, wat een azijnpisserij.
ik moet zeggen dat ik het beeld prima vind (en zeer duidelijk veel mooier, helderder, scherper en duidelijker dan het NL1 SD signaal.
Oftewel: tevreden gebruiker hier en sommige mensen zullen blijkbaar altijd blijven zeuren en bashen.
sorry, maar puur mijn mening cool!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niets met zeuren te maken, puur met jaren testen en veel ervaring met de encoders.

Het feit is gewoon dat op een 50+inch scherm het beeld dramatisch slecht is, en velen malen beter zou kunnen.

 

Maar inderdaad, voor Joe Average is het beeld prima.... Joe Average maakt gelukkig ook geen ruimte voertuigen smile

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: bob0r

Maar inderdaad, voor Joe Average is het beeld prima.... Joe Average maakt gelukkig ook geen ruimte voertuigen smile


Zeker geen Joe Average hier aan deze kant (en die rare vergelijking met ruimte-voertuigen ga ik maar helemaal niet op in).

Hier op mijn 42 inch Pioneer Kuro levert het (icm mijn Technisat HD S2 satellietreceiver) een heel mooi plaatje op!

Maar uit ervaring weet ik dat hier op het forum (door sommigen en jezelf nu niet meteen aangesproken voelen) doorlopend gezeurd wordt wink.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me zeker niet aangesproken.

Ik geniet ook van NED1HD hoor!! laughlaugh

 

Alleen als ik mijn zaken-gezicht opzet komen de harde feiten altijd hard aan smile

 

Maar we gaan weer genieten van de volgende wedstrijd... enjoy!!

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...