Ga naar inhoud


Canal Digitaal Satelliet: Nederland 1 in HD met EK Voetbal en Olympische Sp


Gast dj33333

Aanbevolen berichten

en het zeil is weg,snel weer beeld van tennissen,

nu zie je hoe slecht de kwaliteit is als het bewegend is.

kon beter volgens mij.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast satbird2002
Origineel bericht van: pollebru
Heb je ontvangst op je Humax 2000 ?


kan de Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI module wel mpeg4 aan ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002


kan zijn, maar als je bron HD is (1080i) roland garos momenteel en je stuurt het uit als HD met de bandbreedte die toegekend is Bijv:720p dan heb je er meer aan als dat je een SD576i feed upscaled > 720p.

bandbreedte blijft hetzelfde, de kwaliteit is dan wel beduidend beter, een beetje vreemd vindt ik dit wel. confused
maar wat niet is kan nog komen whistle


Ze hebben de HD uitzendrechten niet in handen. Zo simpel is dat. Om van een HD feed daadwerkelijk gebruik te mogen maken om het HD uit te zenden moet je namelijk meer aan uitzendrechten en een gedeelte van de meerkosten van de productiekosten betalen.

Dat is dus ook de reden waarom het nog niet zeker is dat men de Tour de France in HD zal gaan uitzenden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002
Origineel bericht van: pollebru
Heb je ontvangst op je Humax 2000 ?


kan de Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI module wel mpeg4 aan ??


Dat heeft met de module niks te maken, de ontvanger moet het ondersteunen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alleen geluid en geen beeld op Ned 1 HD.

 

Helaas had ik dit al verwacht.

In de gratis proefperiode had ik ook alleen beeld op de 1080i zenders en niet op de 720P zender NGC HD.

 

Het probleem schijnt de softwareversie van de Topfield te zijn.

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft wel degelijk met ci module te maken . Met bijv. de aston module 1.05 zal je geen hd beelden kunnen ontvangen. Is allen geschikt voor dvb-s. Ik heb een t-rex aangeschaft en toen wel beeld. Op het humax forum zoeken naar Humax 2000 niet geschikt voor ontvangst HD Canal digital en je hebt antwoord.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Bildstar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Heb zojuist gekeken op alle HD kanalen van Canal Digitaal en ze doen het nu allemaal. De problematiek rondom de ontvangst van deze zenders had ik al eerder opgelost door de MediaGuard/SECA CAM te vervangen voor een Aston Dual 1.07 CAM. Alles doet het nu goed.

 

Nederland 1 HD : eerste indruk is goed, heb nog geen wilde camerabewegingen waargenomen, dus kan nog niet beoordelen hoe het met de artefacts zal zijn. Is op het moment nog upscaled SD, en dat zal voor Roland Garros nog niet anders zijn.

Voom HD : qua scherpte levert bij dit het beste beeld op. Ook hier nog geen wilde bewegingen waargenomen, dus ik weet niet hoeveel artefacts hier te zien zullen zijn. Maar de kwaliteit van de opgenomen beelden is fantastisch! Nu de kwaliteit van de programmering nog wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Even een vraag aan jullie: sinds vandaag zie ik op Nederland 1 HD enige haperingen in het videosignaal. Het blokt niet, maar het beeld "hikt" eventjes. Ligt dit aan mijn apparatuur of hebben jullie dit probleem ook? Op de andere 4 HD zenders van CDS is dit verschijnsel niet te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Even een vraag aan jullie: sinds vandaag zie ik op Nederland 1 HD enige haperingen in het videosignaal. Het blokt niet, maar het beeld "hikt" eventjes. Ligt dit aan mijn apparatuur of hebben jullie dit probleem ook? Op de andere 4 HD zenders van CDS is dit verschijnsel niet te zien.


Ik heb dit nog niet opgemerkt. Maar heb alleen het journaal gezien van 20.00 uur (en gisteren ook).

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vanpoppel

op mijn C-Tech ontvang ik NL 1 HD niet.

heb begrepen dat dit "service5" moet zijn.

 

ontvang wel Premiere HD , Astra HD+ , Discovery HD(D) , ORF 1 HD,

HD 2/5 , Luxe TV HD , BBC HD , Anixe HD.

 

heeft iemand misschien een idee ? , aangezien een aantal van julie dit signaal wel blijken te ontvangen.

 

bvd. jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB
Origineel bericht van: Soundwork
Sinds vandaag zie ik op Nederland 1 HD enige haperingen in het videosignaal. Het blokt niet, maar het beeld "hikt" eventjes.

Dat is mij gisteravond ook opgemerkt. In een uur tijd is het denk ik vier of vijf keer gebeurd (tussen 22.00 en 23.00 uur).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...