Jump to content
Sign in to follow this  
kaelem

Casema pakt tienduizenden zwartkijkers aan

Recommended Posts

DEN HAAG - Kabelbedrijf Casema gaat schoon schip maken. Het bedrijf heeft zo'n 50.000 tot 60.000 mogelijke wanbetalers aangeschreven en biedt hen de mogelijk zich nu alsnog aan te melden als abonnee met terugwerkende kracht tot 1 september 2007.

 

Dat heeft een woordvoerder van Casema vrijdag desgevraagd gezegd.

 

 

 

Uitgaande van ongeveer 55.000 wanbetalers en abonnementskosten van 16 euro per maand, zou Casema hierdoor ruim 10 miljoen euro op jaarbasis mislopen.

 

Gesplitst

 

Tot dit jaar sloot Casema lang niet in alle gevallen de aansluiting van een woning af wanneer iemand vertrok. Ook kijken mensen mogelijk al jaren gratis televisie op gesplitste aansluitingen.

 

"In voorgaande jaren zijn om allerlei redenen aansluitingen niet losgekoppeld", aldus de woordvoerder.

 

Schoon schip

 

Sommige mensen kijken mogelijk al 20 jaar gratis televisie via een aansluiting van Casema. "De aantallen begonnen fors te worden, dus hebben we besloten schoon schip te maken."

 

Casema heeft er voor gekozen spijtoptanten met zeven maanden terugwerkende kracht te laten betalen voor hun aansluiting. "We delen het leed. Mensen hadden zich bij ons moeten melden, maar wij hadden ook consequenter moeten zijn in het afsluiten."

 

Proef

 

Een maand geleden heeft Casema bij wijze van proef al 2000 mogelijke zwartkijkers aangeschreven, daarvan heeft zo'n 10 procent zich inmiddels aangemeld als abonnee "maar we verwachten er nog meer".

 

De kabelaar denkt dat veel mensen zich pas melden als hun aansluiting daadwerkelijk wordt opgeheven. Overigens bleek de brief in het merendeel van de gevallen terecht verstuurd; een groot deel van deze mensen keek gratis.

 

Het bedrijf gaat ervan uit dat een deel van de mensen niet eens weet dat ze gratis kijken. "Mensen denken dat het abonnement in de servicekosten zit, of bij de kosten voor de vereniging van eigenaren." Casema heeft in midden en west Nederland zo'n 1,3 miljoen abonnees.

 

Bron:www.nu.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest Brains

Ik denk dat de rechter weleens anders kan oordelen. De mogelijkheid bestond dat de signaal er niet was, alhtans kon worden uitgezet. De provider heeft dit uitschakelen nagelaten, dus problemen zelf opgezocht, over zichzelf afgeroepen. Mensen die echt in de problemen denken te komen, kopen een oude schotel en dan moet casema maar met bewijzen komen, wat deze laatste niet kan. Dus een schreeuw om mensen bang te maken met dreigementen die kant nog wal raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aart44

Casema moet zelf eens zorgen dat ze hun eigen administratie in orde krijgen, sinds December 2004 ben ik er volgens hun antwoordt op mijn opzegging vanaf.

 

Wat er daarna gebeurt is wil je niet weten, ze gaan zo weer geld afschrijven en sturen brieven welkom in je nieuwe woning.

Het afschrijven en terugboeken is drie keer gebeurt rode kaart insturen helpt niet ze gaan gewoon door en steeds moet je er zelf achteraan.

 

Iedere keer krijg je telefonisch of via een brief te horen dat ze het niet meer zullen doen, nu staat er een blokkade op mijn rekening voor Casema.

Ben ook daadwerkelijk 2 jaar afgesloten geweest na het plaatsen van een nieuwe wijkkast door een extern bedrijf heb ik al weer een jaar signaal.

Mijn klantnummer bestaat ook nog krijg nog steeds brieven of ik op aanbiedingen van hun in wil gaan met het klantnummer er op.

Dus Casema inderdaad zelf orde op zaken stellen, de administratie eens in orde maken. laugh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren ook een brief ontvangen.

Heb sedert mei 2001 geen kabel abonnement meer, betreft hier indivule bekabeling. Kan me nog herinneren dat het signaal kort na de opzegging verdwenen was van de kabel, daarna nooit meer geprobeerd.

 

Casema kondigt aan dat zij op korte termijn langs komen om min aansluiting te controleren.

Op voorhand bieden zij aan om met terug werkende kracht van 1 september 2007 het abonnement weer aan te bieden.

 

Ik zie de noodzaak van de controle niet in. In het verleden toen alle aansluitingen nog in serie stonden en individuele bij beeindiging werden verzegelt was periodieke controle noodzakelijk, met een individuele aansluiting is dit niet het geval.

 

Ik vraag me af in hoevere ik mee moet werken, ben ik verplicht om een iemand van Casema toegang tot me woning te geven?

Of kan ik hem de toegang weigeren, en komt hij maar terug met een gerechtelijk bevel.

Er staat me namelijk iets bij dat je bij zogenaamde nutsbedrijven verplicht bent toegang te verlenen, weet niet of dat ook geldt voor kabel bedrijven.

 

Zijn er nog meer leden die een brief hebben ontvangen?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maandje geleden ook een brief gehad. Heb ze maar even gebeld en doorgegeven dat ik eind 2004 opgezegd had. Heb hier ook nog een schriftelijke bevestiging van. Was geen probleem kreeg ik als antwoordt en er werd een notitie van gemaakt. Terloops ook aangegeven dat de z.g.n. monteur niet binnenkwam. Was ook geen probleem. Zoals hievoor al aangegeven, ze zoeken het maar lekker uit, moeten ze de administratie maar op orde houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ik vraag me af in hoevere ik mee moet werken, ben ik verplicht om een iemand van Casema toegang tot me woning te geven?

 

 

nee.

 

Het betreft ook geen wanbetalers. Het betreft ook geen zwartkijkers.

 

Deze mensen hebben allen geen abonnement bij Casema, als casema daar toch signaal levert is dat d'r eigen probleem. En dan nog het lef hebben om daar met terugwerkende kracht geld voor te vragen!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Andre_ede

Wat een onzin dit zeg, zij laten het signaal op de draad staan en vervolgens moet jij gaan bewijzen dat je niet gekeken hebt.

 

Is dit soms een verlate 1 April grap ofzo ?

 

Kan toch veel makelijker gewoon alle adressen waar geen abbo op zit afsluiten, lijkt me een eenvoudige manier dan wat ze nu willen gaan doen.

 

Dacht dat UPC de leuktste was in kabel land.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit de leuk bedoelde reclame van Canal Digitaal opeens heel dicht bij de werkelijkheid.

 

UPC is daar overigens net zo slecht in, daar krijg je ook nog jaren dreigbrieven van dat ze je nu toch echt gaan afsluiten.

(Ik zou niet eens weten of er nog signaal op de kabel staat bij mij, waarom zou ik naar hun rotzooi kijken)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Origineel bericht van: Rob Thonus
(Ik zou niet eens weten of er nog signaal op de kabel staat bij mij, waarom zou ik naar hun rotzooi kijken)


Omdat het GRATIS!!! is??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest satster

Toen ik 4 jaar geleden @home belde voor mijn kabel abbo te annuleren zei de vriendelijke vriend aan de andere kant letterlijk na adres controle: Meneer de vorige bewoner was een wanbetaler iets wat u niet heeft kunt u niet opzeggen.

 

Toen bill later in de gang was gaan liggen heb ik hem uitgelezen en verhipt ik heb idd nooit voor tv betaald smile

Heb direct een smartcard op me vader ze naam geregt (die analoog kijkt) en op marktplaats een dvb-c prulletje gehaalt, me hd recorder word ook netjes geborstvoedt door guide+.

 

Als ze erachter komen mag je nog 3 maanden gratis kijken en dan word je de keuze gesteld betalen of "echt" afsluiten in dit gebied.

 

Je kan jezelf ook weer heraansluiten met een schroevendraaier in het grijze kastje s'nachts is ook best populair hier.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn moeder ging verhuizen en bij de huurovereenkomst vertelde de woningcorperatie dat ze alles op haar naam moest zetten. Mijn moeder vertelde dat ze Digitenne had en de kabel in de oude woning al had opgezegd. Zegt die medewerkster dat ze opnieuw moet opzeggen.

 

Ik heb mijn moeder verteld maar niet te reageren, want dan heeft ze een opzegtermijn, nu is en gewoon geen contract.

 

Of er signaar op die wanddoos zit weet ik niet, maar Multikabel is er tegenwoordig met een maand er toch best snel bij.

 

Ik weet dat mijn oma 2 jaar na haar verhuizng een brief aan de bewoners van dit pand binnen kreeg en als ze wilde blijven kijken of ze even wilde opgeven hoe lang ze al keek voor de rekening. Ik heb maar een maand daarvoor ingevuld, het was best lullig iemand die tergoedetrouw alles doorgeeft met slechts een AOW een dikke rekening te sturen. Dit is al wat langer geleden, maar Multikabel had wel wat eerder aan de bel mogen trekken.

 

Als je bij een huurwoning de huur niet betaald, dan kan je met 3 maanden op straat staan, waarom zijn kabelbedrijven dan zo laks? Wel drijgbrieven sturen, maar je administratie niet op orde hebben is veel fouter.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Torchwood

Laat je vooral niet gek maken door kabelbedrijven. Als je niets hebt ondertekend (dus geen abonnement) en je hebt toch signaal, dan is er nog steeds niets aan de hand. Je hoeft niemand van Casema of wie dan ook binnen te laten. Af- en aansluiten wordt in de zogenaamde wijkkastjes gedaan.

 

Ook facturen hoef je niet te betalen als je geen overeenkomst hebt. Reageren op die facturen heeft ook totaal geen zin. Dat kost je vooral tijd, ergernis en frustratie. Er is geen rechter die een kabelbedrijf in het gelijk stelt als je geen overeenkomst hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Brains

Daar komt nog bij, als je wel reageert op die brieven geeft zoiets aan dat iemand zich bewust is van het signaal. Wat Torchwood al zegt, gewoon niet op reageren en binnen laten behoeft ook niet en voor de rechter moet casema het allemaal nog bewijzen, dat u naar hun signaal kijkt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy