Ga naar inhoud


Casema pakt tienduizenden zwartkijkers aan


kaelem

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet of het nu nog zo is (ik woon al langer in belgie)

kabelaar @home is van Essent betaal je de kabel niet dan

wordt gas en/of stroom afgesloten ook al heb je geen stroom

en gas van essent maar loopt de levering via essent netwerk dat

stoppen ze de aflevering.

 

Boersma heeft de touwtjes goed in zijn hand

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik weet niet of het nu nog zo is (ik woon al langer in belgie)
kabelaar @home is van Essent betaal je de kabel niet dan
wordt gas en/of stroom afgesloten ook al heb je geen stroom
en gas van essent maar loopt de levering via essent netwerk dat
stoppen ze de aflevering.




da's een broodje aap-verhaal

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D wanbetalers <> zwartkijkers <> administratieve wanorde

 

geinig, dat pukje het broodje aap noemt want het is eigenlijk volgens de management en organisatie terminologie een duidelijk voorbeeld van MONKEY_MANEGEMENT

 

ofwel een gek aapje op iemand anders zijn schouder plaatsen en hopen dat hij (iemand anders) het voor jou regelt

 

je geeft niet weer wat je wilt dat gebruikers doen (casema, je eigen probleem)

je geeft niet aan hoe je gebruikers ertoe wilt bewegen niet meer te kijken, naar een open verbinding (casema, je eigen probleem)

je geeft niet aan wat dit op orde krijgen qua tijd en geld mag kosten (casema, je eigen probleem)

je geeft niet ruiterlijk toe dat je zelf boter op je hoofd hebt (casema, jouw probleem, nml incompetent)

je roept enkel, we gaan ze aanpakken en neemt dan onvervroren woorden in de mond van een zwartkijker.

 

het daadwerkelijk afsluiten van niet een betalende kabel gebruiker is echt je eigen probleem, daar hoeft geen enkele kabel gebruiker een bijdrage aan te leveren anders dan de toch al belachelijke financiele bijdrage voor dergelijke incompetente administraties aan dergelijke commerciele firma's als casema der een is.

 

als je niet wilt dat men gratis kan kijken naar jouw betaaldiensten, dan moet je zelf "de boel" goed regelen

(dat zou je in vergelijking met het bovenstaande heel kortbondig kunnen schrijven, echter als er eens onverhoopt een manager van casema meeleest, zal hij beseffen dat mensen echt wel door hebben dat truukjes uithalen en MONKEY-MANAGEMENT bedrijven niet op gaat, de consumenten willen adequate administratie en management)

 

cheers

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOHOHO iemand met lange tenen ,of zendamateur toestanden ?

 

Ik heb alleen gereageerd op onderstaande posting zodat zijn

oplossing bij essent @home niet werkt.

 

 

 

 

 

Re: Casema pakt tienduizenden zwartkijkers aan [Re: ilseonline]

Torchwood Torchwood

Lid

 

Geregistreerd: 01/02/08

Berichten: 36

Uit: Cardiff, UK Laat je vooral niet gek maken door kabelbedrijven. Als je niets hebt ondertekend (dus geen abonnement) en je hebt toch signaal, dan is er nog steeds niets aan de hand. Je hoeft niemand van Casema of wie dan ook binnen te laten. Af- en aansluiten wordt in de zogenaamde wijkkastjes gedaan.

 

Ook facturen hoef je niet te betalen als je geen overeenkomst hebt. Reageren op die facturen heeft ook totaal geen zin. Dat kost je vooral tijd, ergernis en frustratie. Er is geen rechter die een kabelbedrijf in het gelijk stelt als je geen overeenkomst hebt.

_________________________

Outside the government, beyond the police,

Torchwood

Dreambox 800 met 80Gb (in bestelling) & een Visiosat Big Bisat

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk net,

dat een casema wel een vordering of claim betreffende het toch kunnen kijken aan het adres van veel verhuurders kan sturen.

 

verhuurders leggen vaak het kabelnetwerk aan en behoren dus ook zelf een administratie te voeren over wie wel of wie niet ervan gebruik maakt, indien het onderdeel is van de service kosten.

 

maar ook dan is het enkel via administratie gedelegeerd en middels cai-aansluit kast te regelen.

 

cheers

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu valt mij net in zo een 8 jaar geleden ben ik verhuist

Aangezien ik een schotel heb had ik geen tv kabel nodig.

Een maand na intrekken kreeg ik een voorschot nota van essent

en tot mijn verasing stond er KABELTV erbij.

Ik meteen bellen en hun antwoord was "het is normaal dat de kabel niet afgesloten wordt als iemand uit trekt U had kunnen

kijken dus moet u betalen".

Ik direct de kabel opgezegd (ik weet onnodig maar voor die

maar euro wilde ik geen gezijk aan mijn kop)

Ze zouden mij een opzegbrief sturen ,6 weken later geen brief

ontvangen ,ik opnieuw bellen toen had ik binnen een paar dagen

de brief,de brief direkt terug gestuurd.

Einde van die maand kwam de 3de voorschot nota met de kabeltv erop.

Ik weer bellen antwoord "Wij hebben niets ontvangen".

Maar toen hebben ze wel telefonisch de opzegging geaccepteerd.

 

Uiteindelijk heb ik 3 maanden onnodig de kabel betaald.

Maar omdat het geen grote bedragen waren had ik geen bok om

daar tijd in te steken.

 

Hier uit belgie ook een kabeltv story ,kan komt evt een volgende keer.

 

Pukje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat het ernst is, ik zag hier een paar straten verder een monteur bezig aan een wijkkast en het thuis ook even geprobeerd door de coax er in te steken.

 

En inderdaad geen signaal meer. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach... Dat ze het signaal er af halen is hun goed recht, al hadden ze dat natuurlijk al veel eerder moeten doen.

Met terugwerkende kracht factureren vind ik not done: Het is namelijk vooral Casema's eigen fout.

 

Nou ja, mij maakt het niet uit. Ik heb kabelinternet & telefonie van Casema dus "krijg" de TV er bij, of ik wil of niet wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch van de zotte dat als je iets ongevraagd krijgt

dat ze dan daarvoor betaald willen worden.

 

Zo wil ik ook wel zaken doen overal mijn spullen dumpen

en dat 1 jaar later de faktuur sturen.

 

De kern van het probleem is dat de oude nutsbedrijven/nutsvoorzieningen uit

gemeentelijke/provinciale ambtenaren bestaan.

Die ambtenaren zitten nu nog aan de touwtjes van

de nieuwe ondernemingen (nuon essent delta athome enz enz enz)

 

Zo hebben nu eenmaal ambtenaren hele rare inzichten op handel drijven.

 

Rechters zijn ook ambtenaren zouden die ook van die rare

inzichten hebben ? (een nadenkertje)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij snappen de meesten er hier niks van.

Het is toch zo simpel als het maar kan.

 

Ze hebben door hun eigen fout de administratie niet op orde ( dit geven ze ook aan ). Ze gaan inventariseren wie er niet betaald en wie wel aangesloten is. Deze adressen krijgen een brief of ze abbonee willen worden. Willen ze dat niet of wordt er niet gereageerd dan worden ze afgesloten. En dat is hun goed recht. De mensen hebben al een tijd gratis kunnen kijken en dat is mooi voor hun, maar helaas houdt dat nu op.

 

Ik ben het wel eens dat achteraf factureren echt NOT DONE is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag ontving ik ook de bewuste brief (gericht aan de bewoners van......)

 

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als sommigen vermoeden. In de brief staat namelijk NIET dat de monteur in ons huis moet zijn. Er staat alleen dat iemand de aansluiting komt controleren.

 

Bovendien stelt Casema dat bij een door Casema geschreven schriftelijke bevesting van het beeindigen van het abonnement de brief als niet verzonden moet worden beschouwd.

Nu heb ik dus inderdaad nog zo'n brief liggen, maar Casema heeft kennelijk geen toegang tot de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) en kan dus niet weten of er wellicht nieuwe mensen zijn ingetrokken op ons adres. En anders is hun administratie niet op orde.

 

Via de (reeds verscheurde) antwoordkaart kon je je aanmelden als abonnee met terugwerkende kracht vanaf 1-9-2007.

Inclusief 30 Euro administratiekosten ben je dan in 1 keer een flink bedrag kwijt.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Het lijkt er op dat het ernst is, ik zag hier een paar straten verder een monteur bezig aan een wijkkast en het thuis ook even geprobeerd door de coax er in te steken.

En inderdaad geen signaal meer. confused


het is dus echt ernst, iedereen die "zwart"kijkt word afgesloten,
en kan zich aanmelden als nieuwe klant middels de kaart die in de bus word gedeponeerd. heb casema ruim 6 maanden geleden de deur uitgedaan en herhaaldelijk gezegd dat ze de boel moesten afsluiten tot vorige week nog steeds cai signaal dus heb ik em zelf maar afgesloten scheelft de monteur weer werk zal de kast toch niet kunnen vinden smile

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...