Ga naar inhoud


VTM freeze ook op nieuwe frequentie!


chukky2

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: redneck eyeball
Je roept dat het niet aan de Dreambox ligt, maar ik heb hier nog niemand gehoord die het probleem heeft op een andere box !

En dan heb ik het over die freeze.


Klopt, heb ik geen verklaring voor.
Misschien moet er iemand met een Topfield of ander merk dit eens uittesten naast de dreambox?
Ik zal proberen dit te doen, ik ken iemand met een topfield en zal vragen of ik die even mag gebruiken daarvoor.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast pierkepierlala

Ik heb gisteren een opname van VTM bekeken op mijn TOPFIELD 5000PVR CD en om de tiental minuten kreeg ik een flip van 16/9 naar 4/3 en terug. Anders nog NOOIT ergens anders gezien. Dus dit moet een VTM probleem zijn, of aan de doorsturing ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dexter01

sleep Inderdaad er is iets mis! Heb het ook gemerkt op (VTM) zelfs met een "Humax", was naar "Aspe" aan het kijken en versprong enkele malen naar 4:3 (enkel last van op new transponder)

 

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Black_64
Origineel bericht van: Brambo's
Ik weet niet of 't gelijkaardig is maar af en toe krijg ik op VTM & 2BE dat het 16/9 signaal even wegvalt waardoor het beeld tijdelijk in 4/3 (anamorf) weergegeven wordt. Na amper een sec schakelt hij terug naar 16/9. Let wel: ik bedoel dat dit gebeurt tijdens een programma dus niet met de overgang van een 4/3 uitzending naar reclame enz.


Heb exact hetzelfde voor op VTM en 2BE met een Kathrein UFS_910.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Conclusie het moet aan vtm of tv-vlaanderen liggen ..

 

Want zoals gezegd op andere zenders die 16/9 uitzenden geen last van het probleem ..op de dreambox 7020 .

 

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een relook en ook hier is hetzelfde probleem. Ik heb juist een fireDTV gekocht, ik zal ze beide in het weekend eens vergelijken.

VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin

ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nog de oude transponder en op VTM,het 19 uur nieuws,had ik er ook last van van omschakeling tss 4/3 en 16/9.

Mijn ontvanger is een dm600 PVR.

Bij de vrt had ik geluidsonderbrekingen vanavond.

Gebruik de optische uitgang naar mijn dolby surround versterker.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kreeg ik vandaag als antwoord van TVV :

 

Wij danken u voor het vertrouwen dat u in TV VLAANDEREN hebt gesteld en helpen u dan ook graag verder. Daarbij kunnen wij bevestigen dat dit een probleem is dat reeds werd vastgesteld door onze technische dienst. Ondertussen wordt er dan ook reeds gewerkt aan een oplossing hiervoor. Van zodra deze oplossing er is, zal het probleem worden opgelost zonder dat u daar nog iets voor moet ondernemen.

 

Dus we wachten verder...

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

net weer gemerkt dat het nog niet volledig gedaan is,het komt nog voor,

net zo rond 23 uur op VTM tijdens ghost whisperer.

heb die aflveringen al gezien maar wou eens kijken of het nog voorkomt dat probleem.

en zag het net 2 keer.

hoop dat dit eens opgelost wordt,is enige probleem dat al 2 jaar duurt sinds ze naar 16/9 zijn gegaan VTM.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en bij mij op de Inverto, op de Emubox en op de Echostar-AD-3000IP. Sinds kort gebeurt het regelmatig op VTM en 2BE, vroeger alleen in de buurt van de reklameblokken.

 

Het ligt dus niet aan de ontvanger of aan de CAM. Eens zal het wel een stoppen zeker... alhoewel ik het stilaan beu begin te worden, dat regelmatig geschakel tussen 4:3 en 16:9. Bij de Echostar lichten er op het TV-scherm dan ook teletext-achtige kleurtjes op, hetgeen mij doet denken dat het teletext-signaal er voor iets tussenzit.

Zijn er mensen die het verschijnsel ook hebben met een HDMI-aansluiting, want hiervan heb ik gelezen dat die het teletext-signaal niet mee sturen naar het TV-toestel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...