Ga naar inhoud


VTM freeze ook op nieuwe frequentie!


chukky2

Aanbevolen berichten

Ik heb hier met mijn setup (zie signature) exact hetzelfde probleem en dit ook alleen op VTM en BE2 zowel via SCART(S-Video) als via HDMI.

 

Ik zie echter wel geen teletext info verschijnen ofzo, gewoon dat verspringen tussen 4:3 en 16:9. Héél vervelend.

 

Hopelijk wordt er snel naar een oplossing gewerkt.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, via m'n post hier eerder (#1492978) had ik 't ook al gemeld. Ik heb wel de indruk dat 't probleem ten opzichte van vroeger heel wat verslechterd is. Oorzaak: transponderwissel? We zullen wel zien als einde mei alles wordt afgezet op de oude frequentie.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's
We zullen wel zien als einde mei alles wordt afgezet op de oude frequentie.


Denk je dat dit er iets mee te maken heeft ?
Op de oude TP was het fenomeen te zien, eerst rond de reclameblokken en later veel regematiger. Op de nieuwe TP is er niets veranderd. Eigenaardig dat het alleen te maken heeft met VTM en 2BE.
Hopelijk heb je gelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het al eerder gezegd,ligt aan het signaal die van de VMMA komt naar de sat.

daar loopt er ergens iets fout,

ik zie dit fenomeen al van in het begin,

heeft een tijd verdwenen geweest,maar het is er terug.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merk alleszins quasi dagelijk tijdens het VTM-Nieuws tussen 19u00 en 19u30 regelmatig héél kleine freezes van een nanoseconde ofzo. Maar je merkt het wel als je kijkt... Is inderdaad enkel bij VTM en 2BE, dus wellicht ook bij JIM. Op andere vlaamse zenders heb ik het nog niet gemerkt.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ervaar deze problemen.

En dan heb ik het over beide...

 

Tussen 19u en 23u heb ik erg veel last van freezes (gedurende max 10 sec) en dit zo'n 20 keer per uur.

Ook het verschalen is een groot probleem, maar wel 100 keer minder irritant dan het vastlopen.

Het betreft volgende zenders: VTM, VT4, 2BE, ...

 

Ik had al herhaaldelijks geïnformeerd naar dit probleem bij de winkel van aanschaf, maar die beweerden dat dit helemaal niet kon. Er zouden namelijk meer mensen met problemen afkomen dan.

Er werd aangeraden te veranderen van internet provider (wat ik bijna gedaan had). Ben ik blij dat ik deze bevindingen hier lees. Enkel spijtig dat er geen oplossing is...

 

Owja, ik zit met een Dreambox 600PVR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee waar het aan kan liggen, maar ik heb een topfield 7700hdpvr (met laatste firmware) met een powercam kaartlezer en ik heb helemaal geen problemen met freezes op het tvvlaanderen pakket. Occassioneel kan ik er eentje vangen op een Engels shopping kanaal maar verder niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op m'n triple dragon heb ik bij vtm het verspringen van de zoom van het beeld op breedbeeld dan naar 4:3 en naar 16:9 en ik geloof dat dat de oorzaak is van de freezes op de dreamboxen ....

 

Oorzaak zit 100 % bij het signaal die de vmm kanalen uitzenden zoals je al in het begin van deze thread kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat dit de oorzaak is van de freezes op mijn dreambox. Wanneer je zowel op je tv als op laptop kijkt, dan merk ik dat hij op de laptop verspringt van formaat en freezes geeft op mijn tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op VT4 heb ik dit nog nooit gemerkt,rare is dat VT4 en 5tv van dezelfde stal is en op 5TV heb ik nog nooit iets gezien,heb er gisterenavond nog naar gekeken na 00.00 uur.

ik weet enkel van de VMMA groep dat er problemen zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...