Ga naar inhoud


More4 & E4 in mei definitief Free To Air


Elwin

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: jalu


ITV zelf laat inmiddels via de website weten dat ITV-HD exclusief te zien zal zijn op Freesat-goedgekeurde set-top boxen.



Welke website? Die van fr**sat of van itv zelf of digital spy?

Ik baal hier gigantisch van als dit blijkt te kloppen. ITV HD was een super mooie toevoeging geweest aan de beschkbaren FTA HD kanalen, als je het mij vraagt ten minste.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ezra
Origineel bericht van: jalu


ITV zelf laat inmiddels via de website weten dat ITV-HD exclusief te zien zal zijn op Freesat-goedgekeurde set-top boxen.



Welke website? Die van fr**sat of van itv zelf of digital spy?

Ik baal hier gigantisch van als dit blijkt te kloppen. ITV HD was een super mooie toevoeging geweest aan de beschkbaren FTA HD kanalen, als je het mij vraagt ten minste.


http://www.itv.com/Help/ITVHDQuestions/default.html

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Iemand met een Vantage 7100 HD receiver op het Engelse digital spy forum claimt er ook beeld mee te kunnen krijgen. Met de Skystar PCI is het me zelf ook gelukt, met de PIDs die jij geeft inderdaad.

Ik acht het zeker niet onmogelijk en op het moment zelfs waarschijnlijk dat de info die benodigd is om de stream naar beeld om te zetten bewust verkeerd gezet is en dat die informatie met de Freesat-metadata gaat worden meegezonden in plaats van waar het hoort, in de transportstream zelf.

ITV zelf laat inmiddels via de website weten dat ITV-HD exclusief te zien zal zijn op Freesat-goedgekeurde set-top boxen.

Gewone FTA-satontvangers zijn relatief zeldzaam in de UK. Het kan heel goed en is zelfs waarschijnlijk dat ITV hiermee alleen wil zeggen dat ze weigeren Sky te betalen voor een plek in hun zenderlijst (of hun interactieve systeem). Dan zou het nog te ontvangen zijn trouwens, maar dan moet je het handmatig toevoegen, en ze zullen er niet vanuit gaan dat iemand dat zou doen.

Het is overduidelijk nog een test, ik weet nog dat toen @home begon destijds het technisch gezien ook een complete bende was in de testperiode. Eerst maar eens rustig afwachten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Gewone FTA-satontvangers zijn relatief zeldzaam in de UK. Het kan heel goed en is zelfs waarschijnlijk dat ITV hiermee alleen wil zeggen dat ze weigeren Sky te betalen voor een plek in hun zenderlijst (of hun interactieve systeem).


Daar hoop ik dan maar op. Het lijkt op zich aannemelijk, aangezien men er op de site van freesat ook vanuit gaat dan als je al een schotel hebt en hij is gericht op astra2 je toch een andere box moet kopen (voor SD). Dus ze gaan er niet vanuit dat je ook een niet-Skybox zou kunnen hebben die voor freesat wel zou werken.

Nog een paar nachtjes slapen, dan weten we hopelijk meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Het is overduidelijk nog een test, ik weet nog dat toen @home begon destijds het technisch gezien ook een complete bende was in de testperiode. Eerst maar eens rustig afwachten.


Nou, op de Engelse forums wordt er toch wel duidelijk gespeculeerd over min of meer boze opzet van Freesat om daarmee het nieuwe, proprietary systeem van Freesat op de kaart te zetten. Heel jammer en een gemiste kans in mijn ogen, ik mag hopen dat ze Canal Digitaal niet op ideeën brengen... wink

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels lijkt het bevestigd te worden; de enkele gelukkigen die in Engeland al een Freesat settop-box op de kop hebben weten te tikken hebben wel beeld op deze promo; op FTA receivers blijft het beeld zwart.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Inmiddels lijkt het bevestigd te worden; de enkele gelukkigen die in Engeland al een Freesat settop-box op de kop hebben weten te tikken hebben wel beeld op deze promo; op FTA receivers blijft het beeld zwart.




mja, dit is volgens mij niets dat niet softwarematig via bijvoorbeeld een Dreambox opgelost kan worden


De stream die ik heb opgenomen via mijn Kathrein kan ik met behulp van H264ts cutter perfect op mijn pc afspelen

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Homecast HS8100PVRCD heb ik wel beeld maar geen geluid. Geen audio beschikbaar blijft de ontvanger aangeven.

 

Beeld is zoals je van een HD kanaal mag verwachten. Promofilmpje van London vanuit de lucht gezien.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

En al die problemen worden veroorzaakt doordat men het bij Freesat nodig blijkt te vonden een eigen, min of meer proprietary transportstream-formaat te gebruiken.

Op Freesat ontvangers werkt het wel, maar schijnbaar werkt het geluid daarop ook nog niet lekker.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

VPID 3401, APID 3402

 

Geluid is gewoon Dolby Digital 2.0. Het is de video die echt afwijkend is waardoor het op veel ontvangers niet werkend te krijgen is.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke PCR pid hoort daarbij?

 

Krijg namelijk het geluid echt niet werkend. Ook niet via de digitale uitgang. Dat zou je dan eigenlijk wel moeten denken als het DD 2.0 is. Of de Homecast kan met de huidige firmware DD 2.0 nog niet aan.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Hier dus ook ook enkel geluid via de Humax, en alleen op het rechter kanaal. Het vreemde is, op de editor heb ik echt 3401 als Video PID opgegeven, geupload naar de ontvanger en deze maakt er vervolgens weer 8192 van. De Humax herkent het videosignaal dus niet.

 

Wel jammer dat ITV HD het op zo'n manier gaat spelen. Ik hoop dat de BBC het voor zijn HD kanaal ook niet gaat manipuleren om het overige FTA ontvangers onmogelijk maken de zender nog te kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...