Ga naar inhoud


More4 & E4 in mei definitief Free To Air


Elwin

Aanbevolen berichten


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jean-Claude
tja, wie maakte er reklame met een pakket van 200 zenders ?


Geen idee, de website van Freesat is nog maar van deze week 'in de lucht' en spreekt over meer dan 80 digitale tv- en radiozenders. Die belofte maakt men dus al waar.

Origineel bericht van: Jean-Claude
Ik had nu wél niet gedacht dat ze alle regionale versies, religieuzen, koopkanalen, buitenlandse zenders en de telefoonsexkanalen op één hoopje gingen smijten. Zo komt ge inderdaad snel aan 200 kanalen, maar die heb ik NU ook allemaal al.


Ik weet niet waar je bijvoorbeeld die telefoonsexkanalen ziet? In elk geval NIET op de EPG van Freesat. Daar zijn denk ik 3 of 4 shoppingzenders te vinden en geen enkel 'adult' kanaal.

Origineel bericht van: Jean-Claude
Ik had gedacht dat ze ook de uktv zenders en misschien de Virgin kanalen zouden FTA maken, met nog wat narrowcasters zoals discovery, NGC en zo, maar hier blijkt uiteindelijk niets van waar te zijn.


Uiteindelijk? Dat is gewoon nooit beloofd, nooit gesuggereerd en nooit een deel van de filosofie geweest. Nogmaals: Freesat is een technisch alternatief voor wie geen Freeview kan ontvangen en een alternatief voor wie niet met Sky in zee wil gaan en toch de basiskanalen via de satelliet wil ontvangen.

Er ontbreken inderdaad wel kanalen ten opzichte van Freeview, maar dat heeft met name te maken met exclusieve contracten tussen die kanalen en Sky. Jammer, maar bepaald niet de schuld van Freesat die zijn kijkers in de kou laat.

Origineel bericht van: Jean-Claude

het enige wat er lijkt te veranderen is het FTA maken van de Channel 4 en Five kanalen, zij het op langere termijn. Dat zijn 6 zenders die erbij komen, ok, maar die heb ik nu ook al. Dus voor mij gaat er niet veel veranderen, nee. En ik zal wel niet de enige zijn in die situatie.


Nee, de enige niet, maar ik durf te stellen dat de overgrote meerderheid van de Belgische en Nederlandse schotelkijkers geen Sky-ontvanger en kaart hebben en er voor hen dus wel zes interessante zenders bijkomen. Niet veel, maar toch wel een mooi aanbod.

Ik heb zelf een Sky FTV-kaart, maar dan nog betekent het 2 nieuwe zenders én de mogelijkheid om die kanalen ook met m'n gewone ontvanger en zonder smartcard te bekijken en digitaal op te nemen. Dat vind ik eigenlijk ook niet niks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
ITV HD : (test - 10510)
Eurobird 1, 28,5 oost
11.428 Ghz. Hor. SR 27500


Krijg jij beeld op deze transponder/dit kanaal? Geluid lukt wel (in tegenstelling tot wat op de de link hierboven wordt beweerd, het is gewoon Dolby Digital 2.0 audio) maar de transportstream van de H.264 video voldoet aan geen enkele MPEG norm en is zelfs op de PC alleen met grote moeite zichtbaar te krijgen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo digitaal kijker,

 

Met mijn Topfield 7700HD PVR krijg ik helemaal niets te pakken!

Heb je misschien wat meer info over b.v. de pidcodes?

Op deze transponder ziet mijn ontvanger alleen Brit Shorts.

Of is het signaal weer uit de lucht?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Hallo digitaal kijker,

Met mijn Topfield 7700HD PVR krijg ik helemaal niets te pakken!
Heb je misschien wat meer info over b.v. de pidcodes?
Op deze transponder ziet mijn ontvanger alleen Brit Shorts.
Of is het signaal weer uit de lucht?


Hallo AEO,

Ik heb precies hetzelfde hoor. Mogelijk zijn de Topfields uit Almere uitgesloten van ontvangst? :D

Als het vanaf de 6e maar goed gaat.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bramj
ITV HD heeft als service-type "data" en zal handmatig op "TV"
gezet moeten worden



Dat gaat niet helpen. De testuitzending gebruikt een verminkte transportstream waardoor hij door normale ontvangers niet herkend wordt als MPEG4/H.264 videostream, wat weer als gevolg heeft dat er geen beeld komt.

Alleen met een DVB-S kaart in een PC is er beeld uit te krijgen door handmatig aan te geven dat de transportstream een H.264 stream is.

In Engeland draait de geruchtenmolen op volle toeren: het zou zo maar eens kunnen dat die een bewuste keuze is van ITV om gebruikers van FTA én Sky (!) HD ontvangers de toegang tot ITV's HD uitzendingen te ontzeggen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe digitale kijker dan wel beeld op zijn pc krijgt.

En wat de geruchtenstroom betreft, wat heeft het dan voor zin om een HD kanaal te starten met een totaal afwijkende norm. Zou nu in Engeland iedereen meteen een andere ontvanger (moeten) gaan kopen?

Groetjes aan iedereen....

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Ik vraag me af hoe digitale kijker dan wel beeld op zijn pc krijgt.
En wat de geruchtenstroom betreft, wat heeft het dan voor zin om een HD kanaal te starten met een totaal afwijkende norm. Zou nu in Engeland iedereen meteen een andere ontvanger (moeten) gaan kopen?



Dat lijkt wel een beetje het idee te zijn: de geruchten zeggen dat ITV in HD alleen te zien zal zijn op Freesat ontvangers.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid is goed, video is 10mbit/s 1440*1080 (16:9 AR). Zover kon ik komen door de h264es demuxer te forceren, maar daarmee was het geluid juist weer weg. Ik zie eigenlijk alleen een paar blokken, maar daar is wel in te zien dat het geen "ruis" is. Er is echter niets te herkennen. Ik ga nog wel kijken of ik er meer uit kan halen.

 

Stukje audio in de bijlage. Weet iemand wie/wat dat is? Klinkt wel lekker. grin.gif

ITV HD_20080503-153903.ts.zip

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt, ik heb het beeld eruit gekregen. Eerst de video gedumpt en die weer met h264es geforceerd af kunnen spelen, nu wel zichtbaar beeld. Ik gok toch dat ze uiteindelijk wel de video correct zullen laten identificeren als h.264 in plaats van als MPEG2 want zo kan denk ik zelfs een officiële freesat bak er geen bal mee. Lijkt me gewoon te komen doordat het nog een test is.

 

Screenshot in de bijlage.

post-27974-1318259742,0787_thumb.jpg

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewerkingstijd weer verstreken, ik was vergeten de settings te geven:

 

Frequentie: 11428

Polarisatie: Horizontaal

Symbolrate: 27500

Videopid: 3401

Audiopid: 3402 (AC3)

ServiceID: 10510

Transportstream ID: 2315

FEC: 2/3

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand met een Vantage 7100 HD receiver op het Engelse digital spy forum claimt er ook beeld mee te kunnen krijgen. Met de Skystar PCI is het me zelf ook gelukt, met de PIDs die jij geeft inderdaad.

 

Ik acht het zeker niet onmogelijk en op het moment zelfs waarschijnlijk dat de info die benodigd is om de stream naar beeld om te zetten bewust verkeerd gezet is en dat die informatie met de Freesat-metadata gaat worden meegezonden in plaats van waar het hoort, in de transportstream zelf.

 

ITV zelf laat inmiddels via de website weten dat ITV-HD exclusief te zien zal zijn op Freesat-goedgekeurde set-top boxen.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...