Ga naar inhoud


Benzineprijs 12 cent de liter in Afrika


Han Peekel

Aanbevolen berichten

Ik was even aan de grens van Libië en Algerije de afgelopen dagen en viel bijna om van verbazing dat je daar maar 12 cent voor een liter benzine betaald .

 

De tankstations bestaan daar uit oude mannetjes die met een aantal jerrycans en een tuinslang langs de weg zitten bij 40 graad Celsius om in hun levensonderhoud te voor zien.

 

De levensomstandigheden zijn er erbarmelijk

 

 

Als je die prijs vergelijkt met hier moeten er wel een aantal mensen en regeringen heel rijk aan worden .

 

Han

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

het zou mij niet verbazen als het gestolen benzine is.

 

Hier zijn ook benden bezig die benzine en diesel uit

de tanks overhevelen en zelfs de inhoud van de olie

tank van de verwarming met een tank vrachtauto leeg

pompen.

 

pukje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
het zou mij niet verbazen als het gestolen benzine is.




Denk dat je het mis hebt, in Venezuela betaal je ongeveer 4 cent voor een liter benzine.

Rusland is met 50 cent de goedkoopste in Europa en in China betaal je 40 cent per liter.

Het goedkoopst zijn de landen met door de staat gerunde oliemaatschappijen: Saudi-Arabië betaal je 20 cent per liter en in Koeweit kost een litertje 18,5 cent.


Bron: Het parool

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ome Peter

Rusland is met 50 cent....

 

Is toch weer ff geleden dan

 

Betaalde er vorige week nog 75 cent/L

 

Maar nog steeds de moeite waard er ff te gaan tanken,Is voor mij 2 Km :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar nog steeds de moeite waard er ff te gaan tanken,Is voor mij 2 Km

Voor mij is t iets verder wat mij dat weer frappeerd is dat shell gewoon 1,3 miljard meer winst draaide eerste kwartaal 2008 tov eerste kwartaal 2007.

Daaraan kan je toch zien dat t ze geen donder intresseerd wat de mensen moeten betalen voor een liter.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

We worden voor de gek gehouden. Iemand had wat uitgerekend in de Telegraaf: Diesel koste in 2000 € 0,84 p/l, vat ruwe olie koste toen $ 60,-. Nu is een vat ca $ 110,- en de diesel is ca € 1,36.

 

Als je de US Dollar Euro verhouding doet, dan zal de diesel op ongeveer € 0.80 per liter zijn.

 

Nee we worden niet genaaid, maar we worden opgelicht door Shell en onze overheid.

madmad

Satellietontvanger: Strong SRT6850 & Nokia 9302.

Schotel: Visiosat Astra 19,2, Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gert30
We worden voor de gek gehouden. Iemand had wat uitgerekend in de Telegraaf: Diesel koste in 2000 € 0,84 p/l, vat ruwe olie koste toen $ 60,-. Nu is een vat ca $ 110,- en de diesel is ca € 1,36.

Als je de US Dollar Euro verhouding doet, dan zal de diesel op ongeveer € 0.80 per liter zijn.


Deze flauwekul heeft meerdere kranten gehaald maar alleen er klopte weinig van. Een vat ruwe olie was in 2000 ong $30. Maakt het rekensommetje toch iets ander. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Oil_Prices_Medium_Term.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier liep al een draad over .

de nieuws zenders doen ook mee met die oplichting

 

ze zeggen b.v. een barrel kost $ 110 ,maar wij wonen in een

euro land dan moeten ze ook zeggen de olie kost 65Euro/barrel.

 

Als ik in de winkel boter koopt staat daar ook niet dat een

pakje 1,65 dollar kost maar 1,00 euro.

 

Ik dacht dat het zelfs veboden is binnen de eu prijzen in een andere valuta door te geven dan in euro.

 

Pukje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

ze zeggen b.v. een barrel kost $ 110 ,maar wij wonen in een
euro land dan moeten ze ook zeggen de olie kost 65Euro/barrel.

Als ik in de winkel boter koopt staat daar ook niet dat een
pakje 1,65 dollar kost maar 1,00 euro.

Ik dacht dat het zelfs veboden is binnen de eu prijzen in een andere valuta door te geven dan in euro.


Klopt niet helemaal. Ruwe olie wordt verhandeld in US Dollar en niet in euro's. De nieuwszenders geven gewoon door, wat de markt ervoor betaalt. Ze hoeven dus niet om te rekenen naar de Euro.

Satellietontvanger: Strong SRT6850 & Nokia 9302.

Schotel: Visiosat Astra 19,2, Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verleden week betaalde ik in Kaapstad ongeveer 8 Rand voor een liter super, datg was in december j.l. nog 7 rand.

Er gaan 12 Rands in een Euro, dus omgerekend betaal je in S.A. op dit moment nog geen 70 Eurocent voor een liter super.

Diesel is duurder met ruim 9 Rand voor een liter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jullie voor het gemak even vergeten is dat in ale landen waar brandstof zo goedkoop is de salarissen ook nogal wat lager liggen dan in NL.

Rusland als voorbeeld.

Mijn Russische collega's krijgen ongeveer US$ 500.-- (Dollars, dus niet eens Euro's) per maand betaald. Dat is voor Rusland echt niet slecht, Moskou uitgezonderd, daar liggen de salarissen veel hoger.

Brandstofprijzen liggen lager, maar als je US$ 0.90...1.00 voor een liter benzine betaald kost het dus voor een Rus net zo veel als voor ons.

 

Ook landen binnen Europa kan je vaak aardig zo vergelijken. Kijk voor de grap eens naar Spanje. Die hebben voor ons ook nog "vriendelijke" brandstofprijzen. Maar kijk ook eens naar het salaris van de gemiddelde Spanjool. Daar zou ik nou weer niet echt vrolijk van worden.

 

Het rucksichtlos vergelijken van brandstofprijzen zegt mij dus helemaal niets. Leuk voor de statistieken, meer niet. Zet het eerst maar eens af tegen het modale inkomen, dan kan je vergelijken en beginnen te roepen dat wij het hier o zo verschrikkelijk slecht hebben.

 

Trouwens, als je echt vind dat je te veel betaald dan zijn er in NL prima alternatieven die de kosten behoorlijk kunnen drukken. Heb je een auto op benzine dan zou ik al lang op LPG rijden, rijd je zoals ik een Diesel dan ga je lekker op PPO rijden. Ik rijd lachend elke pomp voorbij en betaal €0.70 voor een liter PPO. Goedkoper kan echt niet en ik rij CO2 neutraal :D

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon dus 4 km van de duitse grens, en mij valt op dat de prijzen niet gelijk aanstijgen. De laatste weken komt er in nederland elke week 1 cent bij. Dat is 0,75% per week. Mijn salaris echter niet. In duisland daartegen stijgt het ook wel maar lang niet zo erg. Het verschil in de diesel ligt bij ons aan de grens nu nog maar al naar gelang welk tankstation bij ca 6 cent Begin van het jaar was dat nog 13 cent. Meerkosten voor langere transportwegen kan niet zijn want het duurste tankstation is nog steeds het shellstation direkt voor de hoofdpoort in pernis. Vreemde situatie dus.Ik denk er toch maar weer over na over te stappen op gas.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Ik denk er toch maar weer over na over te stappen op gas.


Geloof me,als half Nederland overstapt op gas
dan wordt de prijs van gas binnen een paar jaar extreem verhoogd.

Wat denk je waarom de dieselaccijns verhoudingsgewijs meer wordt verhoogd dan de benzineprijs?

Omdat steeds meer mensen op diesel gaan rijden.

Dit zal dus ook gebeuren als iedereen op gas gaat rijden.

Het is zo simpel,'t is makkelijker om van een grote groep iets te plukken
dan van een kleine groep evenveel te plukken.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...