Ga naar inhoud


3e sat positie voor CD?!


Trulli

Aanbevolen berichten

Woensdag weer een verse T-TV in de bus gehad, en deze rustig onder het genot van een drankje in de tuin zitten lezen.

Staat een stuk in over HD-tv. In een bepaald stukje staat in een paar regels dat vanaf augustus CD naar buiten komt met nieuws over een schotel opstelling met 3 ontvangstkoppen (Astra 1,2!! en 3)en een nieuwe tv-zender.

Samenwerking met Sky ??

 

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hadden ze dat niet beter eerder kunnen doen? Nu hebben ze die DUO-LNB's uitgebreid op de markt gebracht, en dan willen ze weer een andere opstelling gaan bedenken (A1,A2,A3). Van mij mogen ze, ik heb Astra 2 al bijna een halfjaar via m'n schotel.

 

Het zou in ieder geval wel een aanwinst zijn! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenwerking met Sky lijkt me niet erg voor de hand liggend. Ik denk eerder dat Canal Digitaal gewoon de Britse zenders uit het Freesat pakket in de zenderlijsten wil opnemen. Waarbij ik me dan direct ga afvragen wat dat voor juridische consequenties gaat hebben aangezien deze zenders officieel niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn...

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Ik meende dat Astra2 een zuster positie zou krijgen zodat Engeland gebruik kon maken van de CDS Duo lnb?

Als dat idd het geval is dan kan het kloppen dat er niets van dit verhaal klopt of dat klok klepel van toepassing is.

Dan zou een multytenne zonder de hete vogel een betere oplossing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die duoLNB voor de britse markt zou zijn voor de combinatie astra28-astra32. Daar waar Astra een nieuwe positie op 32 graden oost wenst uit te bouwen omdat de capaciteit op de astra28 nu wel heel krap begint te worden.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Ik meende dat Astra2 een zuster positie zou krijgen zodat Engeland gebruik kon maken van de CDS Duo lnb?
Als dat idd het geval is dan kan het kloppen dat er niets van dit verhaal klopt of dat klok klepel van toepassing is.
Dan zou een multytenne zonder de hete vogel een betere oplossing zijn.


Het verhaal klopt wel kan ik je melden. CanalDigitaal zal voor HDTV aanbod in de directe toekomst een drie positie oplossing op de markt brengen. En wie weet is dit wel een Multytenne achtige oplossing smile

Niks klok en klepel. Gewoon door CanalDigitaal bevestigd.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is nog de HD versie van een zender waar ze reclame mee maken dat gratis is en binnenkort erbij komt op die sky uk spot,

kan zijn dat ze dat bedoelen.

of komt die zender op astra 19.2 ook in HD ??????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het dan wel een vreemd verhaal. CanalDigitaal keurt decoders goed zodat elke "idioot" nog satelliet kan kijken, maar ondertussen staat die zelfde kijker elk jaar een keer op de ladder om een kop bij te plaatsen.

 

Niet dat ik dat nou zo erg vind, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken: "moet dat nou? Daar heb ik geen zin (meer) in hoor". Helemaal als het alleen maar om HD-content is. Dan moet je ook niet gek staan te kijken dat over 5 jaar half Europa aan de HD is, behalve Nederland omdat het hier op een of andere manier geflopt blijkt..

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze dat eventueel als tweede optie doen. Dus één optie voor Astra 1+3, en eentje voor Astra 1+2+3. Mensen die graag de BBC/ITV/Channel 4 willen zien, kunnen dan de LNB pakken voor Astra 1+2+3.

 

Maar het wordt voor de simpele kijker wel steeds een nieuwe investering...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig hoor, alleen dat bedenk je dan toch meteen en niet een paar maanden nadat een hoop mensen net die DUO-LNB hebben aangeschaft. Nu jagen ze de mensen weer op kosten....

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het niet goed begrijpt. Ze gaan geen zelf geen zenders doorgeven via de Astra2. Het is alleen een extra keuzemogelijkheid. Naast de DUO LNB komt er nu ook een multisat oplossing die door CanalDigitaal ondersteund wordt.

 

Niks mis mee toch.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig eens met Satwatcher. CD laat de kijker meeliften op kanalen van andere aanbieders hetzij gecodeerd of ongecodeerd. Het gebruik van mekaars kanalen zal in de toekomst alleen maar toenemen, al was het maar alleen om zo de huur van de transponders te bekostigen en de rechten aan de buma-clubs.

Voor mezelf geen probleem, heb geinvesteerd voor de toekomst. Heb een T90 staan waar nog ruimte op zit.

 

De kijker op kosten jagen vind ik een niet terechte uitspraak.

Ieder is vrij on te investeren in zijn ontvangstaparatuur.

Maar is het zo'n probleem?

Een aantal opties op een auto waar je niets mee doet is geen probleem, een nog uitgebreidere lcd/plasma tv in de kamer is geen probeleem, cd-spelers, ipods, mp3-spelers spelcomputers en nog meer van dat spul, allemaal geen probleem, de euro's rollen. Maar een extra ontvangstkop van €9,00. O O O, wat een problemen, wat een bruten, hoe durven ze de burger zoveel geld uit de zak te kloppen.

 

We gaan zien wat er gaat gebeuren in augustus.

Maar er gaat nog wel meer veranderen de komende jaren. Niet vreemd opkijken dat in de toekomst de huidige Ku-lnb vervangen zal worden voor één met Ka-Ku band ontvangstmogelijkheid (en glasvezel).

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...