Ga naar inhoud


Storing KPN legt (zakelijk) ADSL plat -- 13-05-2008


Aanbevolen berichten

voor degenen die het nog niet wisten:

 

Storing KPN legt zakelijk ADSL plat

 

 

AMSTERDAM - Een storing in het transportnetwerk van KPN is er de oorzaak van dat zakelijk ADSL-internet van het bedrijf sinds vannacht plat ligt.

 

Het bedrijf is momenteel bezig met een analyse van het probleem en waar deze zich precies voordoet. Op moment van schrijven was dit nog niet bekend, maar men verwacht er snel achter te zijn. Mocht er zich een structureel probleem voordoen, dan zal KPN een bericht aan haar klanten versturen.

 

Door de storing liggen de internetverbindingen van veel bedrijven plat, waardoor onder meer het pinverkeer niet werkt. Zowel het vaste als het mobiele telefoonnetwerk is gewoon operationeel.

 

Het landelijke storingsnummer (0800-0403) is momenteel ook niet bereikbaar. Volgens een woordvoerder van KPN is dit waarschijnlijk te wijten aan overbelasting van het nummer.

 

 

bron

---------

 

ook diverse particuliere klanten zijn hierdoor de dupe. zo had ik vanmiddag iemand die er ook uit ligt en is aangesloten bij Telfort (annex B). de helpdesk-knakker vertelde me dat sommige particuliere klanten hier dan ook hinder van ondervinden.

geldt dus voor alle KPN klanten !

 

 

merDe

 

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Ome Merde
ook diverse particuliere klanten zijn hierdoor de dupe. zo had ik vanmiddag iemand die er ook uit ligt en is aangesloten bij Telfort


Yep, ik was er ook 1 van (zowel van het eruitliggen als van Telfort) frown

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kevbin 7
hoi

ik heb vanaf vanmorgen geen internet meer van telfort.
zijn er nog meer mensen met het zelfde probleem?


Nee, alles werkt hier nog.
"Ik post, dus ik besta" laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had woensdagmorgen nog steeds geen internet van xs4all-only, zit nu weer te tikken vanaf het werk.

Het woord prutsers is wel erg zachtaardig.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henksat;

 

Misschien wil het niet helemaal doordringen bij je, maar het is niet een storing bij XS4ALL, maar bij KPN.

http://www.nu.nl/news/1564967/50/Grote_storing_treft_internet_KPN.html

Dus iedere provider die gebruik maakt van het KPN netwerk kan problemen ondervinden.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je bent niet de enige, ik heb ook nog steeds geen internet thuis.

Ik heb ook xs4all only, maar ik denk niet dat xs4all er veel aan kan doen. Het is wel een hardnekkige storing. Ben benieuwd wat nu precies het probleem is en of ze dat ook nog gaan vertellen.

En nog belangrijker, wat gaan ze er in de toekomst aan doen om dit te verkomen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
@Henksat;

Misschien wil het niet helemaal doordringen bij je, maar het is niet een storing bij XS4ALL, maar bij KPN.


Ik heb een abonnement bij xs4all, xs4all heeft dus een leververplichting naar mij toe, xs4all is dus in gebreke, lijkt me simpel toch?
Dat xs4all afhankelijk is van KPN heb ik contractueel geen boodschap aan.
En dat een internetstoring nu al meer dan 24 duurt vindt ik absurd.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een reactie van xs4all:

 

[update 14-05-2008 08:21]

 

Enkele klanten hebben weer een werkende verbinding. Helaas is het probleem nog niet overal verholpen waardoor het meerendeel van onze klanten nog steeds een verbrekende XS4ALL Only en/of Business DSL verbinding ervaren. KPN/Bitstream stelt alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

 

Onze excuses voor het ongemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 10:45: KPN-woordvoerder Bram Oudshoorn laat in een reactie aan Tweakers.net weten dat het data- en telefoonverkeer weer langzaam op gang lijkt te komen. Het telecombedrijf hoopt dat de problemen in de loop van de ochtend verder oplossen. Oudshoorn geeft toe dat met name Xs4all-klanten relatief veel last hebben van de netwerkproblemen. Het is nog steeds onduidelijk wat precies de oorzaak is van de storing.

 

Ondanks dat met name kleinere bedrijven zich en masse beklagen over de duur van de storing, heeft KPN vooralsnog geen plannen om klanten te compenseren voor opgelopen schade, behalve de contractuele verplichtingen die in het leveringscontract staan.

 

bron: tweakers

 

 

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...