Ga naar inhoud


Eurosport HD via Ziggo (casema,@home,Multikabel) vanaf 25 mei


Gast passie35

Aanbevolen berichten

Gast thomas999

Voor HD sportkanalen altijd 720p op de kabel, voor zover ik het heb begrepen. 1080p is qua bandbreedte niet efficient en zal wel nooit komen, behalve dan bij Blue Ray spelers.

1080i geeft bij snelle bewegingen een minder mooi beeld dan 720p.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast PieterB

Ik zie op vier satellietposities Eurosport HD opduiken.

We moeten toch teleurgesteld zijn als we vanaf volgende week ook niet gewoon kunnen kijken in HD??!!

 

9 Oost; 13 Oost (nu nog FTA); 1 West; 30 West.

Ik mis 19 Oost of 23 Oost nog.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er op 19.2 oost eentje komt hoeven we ons weinig zorgen te maken. Zeker als het multi-language wordt. Maar wat me wel opvalt is dat er geen enkele Astra positie bij zit. En als 19.2 gaat dan zal 28.2 ook moeten.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: bob0r
Ik zie dat Europort HD op satelliet nu Live programma's uitzendt.
Alleen is het een SD signaal als input, ben benieuwd wanneer er echte HD wordt uitgezonden smirk

De doorgifte via Ziggo is wat uitgesteld, omdat de (goedgekeurde) Samsung HD decoder moeite heeft met het aangeboden Eurosport HD signaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: bob0r
Ik zie dat Europort HD op satelliet nu Live programma's uitzendt.
Alleen is het een SD signaal als input, ben benieuwd wanneer er echte HD wordt uitgezonden smirk



Vanaf zondag zal je HD signal zien met opening van Roland Garos in Parijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9
Hopelijk zendt Eurosport SD vanaf zondag uit in breedbeeld.


Niet dus, porsche supercup race wat in breedbeeld word opgenomen was nog gewoon 4:3. Dus geen 16/9 op de SD eurosport, is het dan afgeschaft of uitgesteld? Of klopte dit nieuws gewoon niet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie
Origineel bericht van: patje7of9
Hopelijk zendt Eurosport SD vanaf zondag uit in breedbeeld.


Niet dus, porsche supercup race wat in breedbeeld word opgenomen was nog gewoon 4:3. Dus geen 16/9 op de SD eurosport, is het dan afgeschaft of uitgesteld? Of klopte dit nieuws gewoon niet?


Dat viel mij dus ook tegen. Ik heb die Porsche Supercup gezien in breedbeeld via de Hotbird bij Eurosport HD. Die is nog gewoon te zien. Momenteel is Roland Garros bezig en die wordt in HD uitgezonden.

Dat is een mooi beeld, maar die Porsche Supercup was ook al een veel mooier beeld dat de standaard versie.

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Is Eurosport HD op de Hotbird nog steeds FTA dan?

Het is inderaad tegenvallend om te zien dat Eurosport SD nog in 4:3 formaat uitzendt.

 

Het is ook op geen enkel ander FTA HD kanaal te volgen. Het is jammer dat Sky Digital in de UK de rechten hebben, anders hadden we nog kunnen terugvallen op ITV HD.

 

En wat ik me afvraag: ik zie dat Roland Garros op Nederland 1 door de NOS in breedbeeld wordt uitgezonden. Op 1 of 2 juni gaat Nederland 1 HD live. Gaan ze dan het laatste gedeelte van Roland Garros dan ook nog in HD uitzenden? De NOS heeft immers de rechten, of moeten de HD rechten apart bijgekocht worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: bob0r
Roland Garros is inderdaad HD.
Alleen lekker hoor! Laatste stukje van Nalbandian-Berlocq gemist vanwege reclame!!!

WAAR-DE-LOOS frown


Ik neem aan dat je via Eurosport HD kijkt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Jammer dat ik de Hotbird niet correct kan ontvangen, dat is zo ontzettend balen!!! Ik weet nog steeds niet of de "bug" in m'n ontvanger zit, of dat de LNB naar de gallemiesen is. Op de transponders waar alleen SD kanalen op uitzenden heb ik ook al een heel slecht signaal (niet boven de 40 a 50 procent kwaliteit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel grappig, dat de Intl Eurosport HD wel te onvangen is, maar de NL versie is gecodeerd. Ach, het gaat om het beeld. Vooral niets meer aan doen. Trouwens, geluid is ook nog in AC3 5.1. Tennis was zeker de moeite waard om te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...