Ga naar inhoud


Eurosport HD via Ziggo (casema,@home,Multikabel) vanaf 25 mei


Gast passie35

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik denk, dat voor velen hier de kabel alweer enkele jaren achter ons ligt.

Ik heb altijd nog de kwaliteit van de kabel in gedachte van ongeveer 15 jaar terug. mad

 

Het is een kwestie van voor jezelf een verlanglijstje maken en dan zal voor ieder die uitkomst anders uitvallen.

 

Echter bedenk dat juist door de keuze in ontvangers bij de schotel ook de weergave kwaliteit verschil maakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: bob0r

BBC-HD heeft uhm, april vorig jaar ofzo inderdaad een encoder verandering gedaan, en is van 18.88 Mbps naar 16.00 Mbps gegaan.


Ja klopt, maar dat staat even los van mijn waarnemening. De laatste wedstrijd die ik op BBC-HD gezien had, Engeland-Kroatië, stamt namelijk ook al uit de tijd van de lagere bitrate, maar was toch aanzienlijk beter dan wat ik afgelopen weekend zag.

Een paar weken geleden was er trouwens ook nog een wedstrijd te zien op BBC-HD, en volgens de verhalen op Engelse forums was deze echt bagger wat betreft beeldkwaliteit.

Eigenlijk triest, dat BBC-HD momenteel (wat betreft voetbal) een slechtere beeldkwaliteit laat zien dan één á twee jaar geleden, dat zou toch eigenlijk niet mogen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dj33333

wat heeft dit te maken met eurosporthd de bbchd is heel andere zender dusje kunt niet vergelijken, plus eurosport is nog niet inde lucht . groeten dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dj33333
wat heeft dit te maken met eurosporthd de bbchd is heel andere zender dusje kunt niet vergelijken, plus eurosport is nog niet inde lucht . groeten dj


Zelfde type encoder, daarom dus, en voetbal is sport (en wat zendt euroSPORT uit??) JUIST..........

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo kan makkelijk Eurosport-HD aanbieden.... Zeker met die 13e maand die ze zich deze maand hebben weten te creeeren (nu vooraf betalen ipv achteraf(!)). Dat is dus dit jaar voor alle abonnees een verhoging van 8% van de abonnementskosten. Zeer goed voor de resultaten en aandeelhouders. En wat schets mijn verbasing. Doet CDS een tarief verhogen dan staat hier een heel topic over. Doet een kabelprovider iets gekst dan lees je niets.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ziggo kan makkelijk Eurosport-HD aanbieden.... Zeker met die 13e maand die ze zich deze maand hebben weten te creeeren (nu vooraf betalen ipv achteraf(!)). Dat is dus dit jaar voor alle abonnees een verhoging van 8% van de abonnementskosten. Zeer goed voor de resultaten en aandeelhouders. En wat schets mijn verbasing. Doet CDS een tarief verhogen dan staat hier een heel topic over. Doet een kabelprovider iets gekst dan lees je niets.


is alleen voor gebruikers in voormalig @home gebied... bij casema werd al vooraf betaald, dus voor alle abonnees geldt het zeker niet.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Littlesat
Ziggo kan makkelijk Eurosport-HD aanbieden.... Zeker met die 13e maand die ze zich deze maand hebben weten te creeeren (nu vooraf betalen ipv achteraf(!)). Dat is dus dit jaar voor alle abonnees een verhoging van 8% van de abonnementskosten.

Niet voor *alle* Ziggo abonnees. Bij Casema betalen we al jaren - net zoals bij CanalDigtaal en praktisch alle andere bedrijven, een maand vooraf!
Nogal logisch als je als bedrijf 1 administratie wil voeren, dat de aut. incasso gelijk wordt getrokken. Ze waren alleen wat laat met het te melden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit echt belachelijk. Alle @home abonnees zitten deze maand met dubbele kosten.... En wat scheelt dat nu aan administratie???? Gewoon eens per maand innen of het nu vooraf of achteraf is. Tja uiteraard bij afmelding moeten ze wat in de gaten houden en dat vind ik niet het probleem van de abonnees zoals het nu zit, maar eentje van Ziggo. Die hebben nu bij veel abonnees dubbel kassa met als rede gelijktrekken, administratie???? Belachelijk gewoon.

 

Maar tja... het is wel offtopic. Het ging hier om Eurosport-HD... die momenteel NU ook al op de satelliet ziet via een creative methode.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Littlesat
Ik vind dit echt belachelijk. Alle @home abonnees zitten deze maand met dubbele kosten.... En wat scheelt dat nu aan administratie???? Gewoon eens per maand innen of het nu vooraf of achteraf is.

Bedrijven zijn door de vele wanbetalers wijs geworden en er zijn bijna geen bedrijven meer die diensten leveren en achteraf geld (proberen te) innen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Ze hebben het erg laat kenbaar gemaakt, maar je mag het, op verzoek, in drieen betalen als je in financieele problemen komt.

Ze hadden het, net zo als destijds bij Casema, beter gespreid kunnen innen op bv. 25 mei - 10 juni - 25 juni. Toen heeft niemand geklaagd, voor zover ik weet.

Je zal toch begrijpen dat een bedrijf met 1 administratie niet voor een deel van de abonnees vooraf en een ander deel achteraf geld kan gaan innen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem van vooraf en achteraf innen is simpelweg op te lossen. Iedereen betaald toch per maand niet???. Het enige wat ze bij moeten houden indien iemand zich afmeld of hij voorheen bij @home zat. Indien bij @home dan moet je nog een maand nabetalen en zo niet hoef je niets meer te betalen. Doordat ze dit simpel record niet bij willen houden betalen de abonnees gewoon simpelweg dubbel(!). Zonder enige regeling dan ook. Daar gaat je vakantie geld. Erg knaltvriendelijk van een Ziggo die zelf reclame maakt dat ze naar de klant luisteren.

 

Wat dan ook nog stoort (bij mij) is dat als CDS zo iets zou doen (noem een verhoging van 10 Euro per maand voor het TopPakket) dan staat hier op het forum dat het een schandaal is. Deze verhoging van minimaal 15.90 per maand (want netto onder de streep is dat ook het geval voor een kabelabonnee en het is bewezen dat het ook extra inkomsten zijn voor Ziggo) daar wordt hier op dit forum over gedaan alsof het normaal is.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

we gaan off topic, om maar weer even on topic te gaan:

 

Eurosport sluit overeenkomst met Ziggo

mei 22, 2008 09:05 Categorie: hdtv nieuws

 

Eurosport sluit overeenkomst met ZiggoEurosport heeft vandaag een grote distributie-overeenkomst gesloten met kabelexploitant Ziggo.

 

De huishoudens in het kabelgebied van Ziggo zijn ook de komende jaren verzekerd van doorgifte van de sportzenders Eurosport en Eurosport 2. Eurosport is zowel analoog als digitaal beschikbaar en Eurosport 2 digitaal. Daarnaast zijn Eurosport en Ziggo overeengekomen dat de Eurosport HD zender wordt gedistribueerd.

 

Eurosport, de grootste pan-Europese sportzender*, is vanaf 25 mei 2008 beschikbaar in High Definition (HD); de lancering valt samen met de start van Roland Garros, de tweede tennis Grand Slam van het jaar. De Eurosport HD zender is een simultane uitzending van Eurosport. Dit betekent dat dezelfde evenementen tegelijkertijd in zowel standaard als HD kwaliteit worden uitgezonden.

 

Voor de Eurosport Groep is de lancering van Eurosport in HD één van de belangrijkste prioriteiten in 2008.

In een mooi sportjaar op Eurosport met onder andere Roland Garros, UEFA Euro 2008, Tour de France, Olympische Spelen Beijing 2008 en de US Open tennis op de kalender is het een uitgelezen kans een HD zender in de markt te zetten. Eurosport HD heeft van alle Europese sportzenders het grootste in HD geproduceerde sportaanbod. De ruim 3.3 miljoen klanten van Ziggo komen vanaf 25 mei royaal aan hun trekken met een fantastische sportzomer in het vooruitzicht.

 

“Ik ben ontzettend blij dat we in Ziggo, de grootste kabelexploitant in Nederland, dé partner hebben gevonden om Eurosport HD in Nederland te lanceren. Deze deal onderstreept verder het grote vertrouwen in onze organisatie en de hoge kwaliteit waar wij om bekend staan”, aldus Danny Menken, Managing Director Eurosport Benelux.

 

Jean Thierry Augustin, General Manager, Distribution & Development, Eurosport Groep, zegt: “Sport, vooral LIVE**, is heel spectaculair in High Definition waardoor het kijken van sport op televisie nog meer een belevenis wordt. Als grootste sportzender in Europa is het een logische stap ons sportaanbod nu ook in HD kwaliteit aan te bieden. Met Eurosport, Eurosport 2 en Eurosport HD zijn we in staat om alle Ziggo abonnees een versterkt televisie aanbod aan te bieden.”

 

“Onze klanten willen nog beter beeld en geluid en dan ligt het voor de hand om naar HD content te kijken. Om die reden zijn wij hartstikke blij dat wij tot overeenkomst zijn gekomen met Eurosport over de doorgifte van haar HD-kanaal. Want het zijn met name ook de sportliefhebbers die hoge eisen stellen aan de beeld- en geluidskwaliteit”, aldus Marcel Nijhoff, CCO van Ziggo.

 

Bron: hdtvnieuws

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dat probleem van vooraf en achteraf innen is simpelweg op te lossen. Iedereen betaald toch per maand niet???. Het enige wat ze bij moeten houden indien iemand zich afmeld of hij voorheen bij @home zat. Indien bij @home dan moet je nog een maand nabetalen en zo niet hoef je niets meer te betalen. Doordat ze dit simpel record niet bij willen houden betalen de abonnees gewoon simpelweg dubbel(!). Zonder enige regeling dan ook. Daar gaat je vakantie geld. Erg knaltvriendelijk van een Ziggo die zelf reclame maakt dat ze naar de klant luisteren.

Wat dan ook nog stoort (bij mij) is dat als CDS zo iets zou doen (noem een verhoging van 10 Euro per maand voor het TopPakket) dan staat hier op het forum dat het een schandaal is. Deze verhoging van minimaal 15.90 per maand (want netto onder de streep is dat ook het geval voor een kabelabonnee en het is bewezen dat het ook extra inkomsten zijn voor Ziggo) daar wordt hier op dit forum over gedaan alsof het normaal is.


Dit lijkt wel de reincarnatie van "bordewolf" op het Ziggo forum die over alles en nog wat zit te zeuren sinds de fusie. Ik weet het: off-topic.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor Encoder? MPEG2/H.264

Wat voor Resolutie? 1080/720 (1280x1080/1440x1080/1920x1080)

Interlacing of Progressive?

 

Wordt er eigenlijk op de Nederlandse kabel gebruikt?

(UPC en/of Ziggo)

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...