Ga naar inhoud


Eurosport HD via Ziggo (casema,@home,Multikabel) vanaf 25 mei


Gast passie35

Aanbevolen berichten

Ik ben het helemaal met je eens. Dat is behoorlijke grootspraak van ze geweest op die beurs. "Even mooie sier maken".

 

Maar ik bedoelde met Eurosport HD 25 mei 2008 (na Christus), zoals je wel begreep.

 

Vergeet je de Engelse Cup Final op BBC HD niet om 16.00 uur? De uitzending is al vanaf 13.40 uur bezig.

 

Groet, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Vergeet je de Engelse Cup Final op BBC HD niet om 16.00 uur? De uitzending is al vanaf 13.40 uur bezig.

Groet, Alfons


Thnx voor de tip, had er even niet aan gedacht! :D Ben nog net op tijd voor de 2e helft.

Maarre, tijd geleden dat ik weer een wedstrijd zie op BBC-HD, maar wat betreft beeldkwaliteit zijn ze er niet op vooruit gegaan. Duidelijk iets softer geworden met meer zichtbare artifacts als toendertijd. Of ligt dat aan mij?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij @home betaalde je het abonnement altijd Achteraf. Bij Ziggo betaal je het vooraf. De buren hebben daarom deze maand 2x15.90 afgetrokken gekregen. Dit is feitelijk een speudo verhoging van de abbokosten van zo'n 8%...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

BBC HD is inderdaad van mindere kwaliteit geworden. Nu weet ik dus zeker dat het dit keer niet aan mijn ontvanger ligt. (had namelijk de firmware geupgraded). Beduidend meer artefacts zichtbaar dan voorheen.

 

Dan nog even terug te komen op de prijsverhogingen bij ZIGGO. Deze gaan komen, reken maar. En dat kan best wel eens een forse worden. Dit is enige tijd geleden al in een persbericht naar buiten gekomen. Dus UPC blijft echt niet de enige als het om (in onze ogen) dure (HD-)abonnementen gaat. Wat me trouwens opviel: ik zie dat ZIGGO ook The History Channel HD doorgeeft. Is dit zo, en sinds wanneer is dit het geval?

 

Uiteraard blijft het een slechte zaak dat UPC wederom een achterstand houdt, na de vele valse aankondigingen die vanuit het bedrijf naar buiten zijn gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Wat me trouwens opviel: ik zie dat ZIGGO ook The History Channel HD doorgeeft. Is dit zo, en sinds wanneer is dit het geval?


Sinds het moment Historychannel-HD in Nederland beschikbaar kwam. Even uit m'n hoofd, een maand of 4/5 geleden.

Dat is dus wat ik bedoelde met dat het de gewoonte is geworden dat Ziggo een half jaar eerder is dan UPC met het toevoegen van nieuwe zenders. Sterker nog, Ziggo voegt toe zodra een zender beschikbaar komt op de NL markt, bij UPC is het nog maar de vraag of zo'n zender uberhaupt ooit komt.
De enige echte HDTV leider in Nederland is dus Ziggo.

(Caiw heeft ook een leuk pakket met o.a. Arte-HD, een zender die geen enkele andere provider heeft in NL, maar mist weer film1-HD/sport1-HD).





Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Ziggo gaat weer back to basics. Het AD artikel liegt er niet om.

Of het waarheid wordt, is een tweede. Maar de strategie vind ik sowieso al beter klinken dan die van UPC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
het is in 1080i wink


Het is 1080MBAFF, in dit geval allemaal progressive.
MBAFF? PAFF? http://forum.doom9.org/showthread.php?t=120317
In het kort gezegt: PAFF kan interlacing zijn van de hele frame, MBAFF kan interlacing zijn van een klein gedeelte in een frame (blok) <-- beide kunnen ook volledig progressive (1080p) zijn, maar alle broadcasters zetten de interlacing flag altijd aan voor... interlaced content.

Een kleine sample heb ik hier:
http://x264.nl/h.264.samples/force.php?file=./may.2008/05-16_00-05-54_ESP_HD_Intl_(eng)_.ts
Of de hele demo:
http://files.x264.nl/force.php?file=./Eurosport-HD.Demo.Loop.1080p.H.264.MP2.2.0-TS/05-18_12-33-29_ESP_HD_Intl_(eng)_.ts

De encoder die gebruik wordt is: thomson (grass valley) new generation (mustang) encoder.
Dit is de eerste 1920x1080MBAFF broadcast (BBC-HD is 1440x1080)
Ze hadden alleen beter Ateme kunnen gebruiken, http://www.ateme.com/, maar vanwege "politics" is het toch thomson geworden. De kwaliteit had dus nog velen malen beter gekunt!

En voor de video techneuten hier nog wat extra info:
dgavcdec log:
Stream Type: AVC Elementary
Profile: High
Level: 4
Frame Size: 1920x1080
SAR: 1:1
Display Size: 1920x1080
Frame Rate: 25.000000 fps
Colorimetry: BT.709 [1]
Frame Structure: MBAFF
Frame Type: B
Coded Number: 3020
Playback Number: 3020
Frame Repeats: 0
Field Repeats: 0
Bitrate: 7.896
Bitrate (Avg): 10.462
Bitrate (Max): 18.031

The video is MBAFF-Progressive:
mb_adaptive_frame_field_flag: 1
frame_mbs_only_flag: 0
field_pic_flag: 0
field_pic_flag: 1 <-- not found

The Luma range is: TV (16-235) (vui: video_signal_type_present_flag: 0, full_range_flag: absent, defaults to 0)
Colorimentry (YUV Colorspace matrix): BT.709

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: julius
Ziet er goed uit, alleen stom dat ze er full hd bij zetten terwijl het helemaal geen full hd kan zijn. 25 mei kan ik hem ook bezichtigen. zouden ze hetzelfde programma uitzenden als eurosport (SD) of hebben ze een eigen programmering?


Op satellite dus 1920x1080MBAFF(lees 1080p) is wel degelijk FULL HD

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


...

Maarre, tijd geleden dat ik weer een wedstrijd zie op BBC-HD, maar wat betreft beeldkwaliteit zijn ze er niet op vooruit gegaan. Duidelijk iets softer geworden met meer zichtbare artifacts als toendertijd. Of ligt dat aan mij?


BBC-HD heeft uhm, april vorig jaar ofzo inderdaad een encoder verandering gedaan, en is van 18.88 Mbps naar 16.00 Mbps gegaan. Ook BBC-HD gebruik de Thomson (grass valley) encoder, de eerste generatie. Beide (BBC-HD/Eurosport-HD) hebben dus veel bits nodig voor voldoende kwaliteit.
De nieuwe encoder is al weer wat beter, maar op 10-11mbit nog steeds niet voldoende. Echt zonde dat Ateme de broadcasting voor die zenders niet doet, kwaliteit velen maken beter!
(Ateme staat gelijk aan x264, developers van beide kanten werken ook samen)

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Digiviewer
Origineel bericht van: Apple740


Punt blijft dat HDTV gewoon goedkoop te noemen is bij Ziggo, en dat de komst van Eurosport-HD daar nog even geen verandering inbrengt.
Ik denk dan ook dat we té zwaar tillen aan de prijs van HD-doorgave (zie Polen, waar het abonnement met slechts 1,44 omhoog gaat sinds de komst van Eurosport-HD).





Goed nieuws (voor Ziggo klanten)!!

EUROSPORT HD komt bij ZIGGO in het gratis digitale tv pakket, wat ze nu Ziggo Televisie Z1 noemen.

Je hoeft dus om Eurosport HD te zien niet lid te zijn van het HD pakket van 3,95. EurosportHD is dus Gratis, ook BRAVA HDTV blijft bij Ziggo tot Oktober gratis. Ook Nederland1HD (van Juni t/m eind Augustus) met het voetbal en de olympische spelen komt gratis. Volgend jaar komt bij Ziggo ook ned 1,2 en 3 in HD (dus alle 3 zenders) ook gratis.

Ik heb deze info van een kennis die dealer is van o.a. Ziggo.
Das goed nieuws en denk dat ik nu ook de kabel maar hou en de schotel erbij voor FTA.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk jij soms voor Ziggo ?

 

Ik heb ook nog een advies (Ook Gratis :D) : Neem vooral geen kabel !

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Werk jij soms voor Ziggo ?

Ik heb ook nog een advies (Ook Gratis :D) : Neem vooral geen kabel !




Tenzij je echt voor kwaliteit gaat: Dan hou je de kabel er gewoon lekker bij om de normale Nederlandse zenders in 8mbit op het scherm te kunnen toveren. Kan CD echt niet aan tippen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Digiviewer
Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: Noordzee
Werk jij soms voor Ziggo ?

Ik heb ook nog een advies (Ook Gratis :D) : Neem vooral geen kabel !




Tenzij je echt voor kwaliteit gaat: Dan hou je de kabel er gewoon lekker bij om de normale Nederlandse zenders in 8mbit op het scherm te kunnen toveren. Kan CD echt niet aan tippen.


Ha ha nee, werk niet voor Ziggo.

Heb nu analoge kabel(keuken en slaapkamer) en een satellietschotel(met CDS abbo) voor de LCD.
Wil nu HD en daarom aan het rondkijken wat dan de beste keus is, CDS, kabel(in mijn geval Ziggo) of wat anders.

Heb ook bij kennissen digitale kabel gezien van @Home (nu dus Ziggoo) en daar zagen de publieke en RTL zenders er ook echt super uit, totaal geen artifact zoals ikzelf heb op CDS. Dit in combinatie met het HD aanbod heb ik op dit moment Ziggo liever dan CDS, helaas voor "Noordzee" en sommige anderen hier.

Het grote voordeel van CDS is wel de ruime eigen keus van ontvangers dat heeft de kabel helaas niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...