Ga naar inhoud


[800] Ben je tevreden van je dm800 aankoop ?


Gast lucdec

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hemertje

als je de HD zenders gezien hebt wil je eigenlijk niet meer naar de bagger SD zenders kijken



@hemertje,

Dat klopt, sinds ik (nu alweer een tijdje) de Kathrein UFS-910 en de AB IPBox 9000HD heb,
kijk ook ik het liefste naar HD zenders.

Niet alle SD zenders zijn echter baggerzenders.
Bijvoorbeeld de Duitse, Engelse, Zwitserse en Oostenrijkse publieke omroepen
hebben ook als SD zenders een mooi beeld.

Nederlandse SD zenders (zie ook de topics die op dit board daaraan al gewijd zijn)
en een groot aantal andere SD zenders geven vaak een minder mooi beeld.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Satellite Europe
Op zich 'n leuke ontvanger, maar momenteel nutteloos omdat ik nog steeds grote problemen heb met bepaalde transponders inlezen.


Hmm, en je weet zeker dat je de laatste drivers hebt?
Ik heb hier, met mijn eigen settings, totaal geen problemen.
Welke image ik draai kun jij wel raden, maar dat is de laatste Iolite.


Ik heb de laatste Beta drivers van Dream geprobeerd die 't probleem zouden moeten oplossen, helaas zonder succes. In 9 vd. 10 gevallen switched die niet, of heel moeizaam naar 'n andere satelliet. Dit heb ik dus met div. Images waaronder PLi, Ronaldd & Gemini.
Gisteravond heb ik de laatste CVS van Boxman in de Flash geladen, waar dus ook 'n recente driver in zit. Deze werkt iets beter & nu heb ik af & toe 't probleem dat die niet switched.

Wat mij trouwens ook opvalt is dat de box bloedheet wordt (zo heet dat je amper kunt vasthouden) Hij heeft ongeveer 20 cm. ventilatie ruimte. Ik ga 'm maar even verhuizen naar 'n vrijstaande plaats & 's kijken of dat scheelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

draai gemini met de laatste update , geen enkel probleem heb 8 satellieten met settings van jou , staat hier de hele dag aan maar veel minder warm als de 7025+

 

ben erg tevreden op dit moment met deze 800 HD , sky Uk prachtig beeld .

 

Heb de zenderlijst wat aan gepast en draait hietr als een tierelier.

 

gr ppaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satellite Europe

Ik heb ook de DM800 en heb talloze testen uitgevoerd. Thans met de huidige drivers en images loopt omzeggens alles op wieltjes.

Dat warm worden heeft niets, maar dan niets met kwaliteit of waarde van een toestel te maken, het is nu eenmaal zo.

Ofwel heb je een defect toestel en doe je die voor herstelling terug naar je dealer, ofwel stopt er mee om dit toestel in de grond te willen in boren (sorry, maar ik voel dit zo aan).

In dit laatste zal je niet slagen, het toestel is beter als wat er tot nu toe op de markt is, en dat is ook mijn eigen mening.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen DM800 maar ben wel van plan deze te kopen. Toch wacht ik tot het voor mij een volwaardige vervanger is voor de nu al 6 jaar (prima) lopende DM 7000. Ook ben ik nog niet in bezit van zo een "platte" tv en zal aan HD tv nog weinig hebben. Als ik dit alles op een rijtje zet kom ik tot de conclusie dat ik verschrikkelijk achter loop op de gemiddelde gebruiker van dit board ... blush

 

@Satelliet,

ik ben het nu niet met je eens. Als er eentje veel info over alles en nog wat over de Dreambox geeft is het wel Satellite Europe, die boort niets bewust de grond in. De ervaringen zijn persoonlijk en als het bij de een minder is als bij de ander is dat niet leuk en zal men ook als zodanig erop reageren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satelliet

Dat warm worden heeft niets, maar dan niets met kwaliteit of waarde van een toestel te maken, het is nu eenmaal zo.
Ofwel heb je een defect toestel en doe je die voor herstelling terug naar je dealer, ofwel stopt er mee om dit toestel in de grond te willen in boren (sorry, maar ik voel dit zo aan).
In dit laatste zal je niet slagen, het toestel is beter als wat er tot nu toe op de markt is, en dat is ook mijn eigen mening.


@Satelliet,

Uiteraard heeft temperatuur niet direct iets met de kwaliteit te maken.

Wel is het zo dat (uit ervaring) is gebleken dat (extreem) hoge temperaturen
over het algemeen de levensduur van elektronica verkort.
Ik weet (ook) niet de oorzaak van de problemen van Satellite Europe.
Bij ernstige problemen, zeker binnen de garantietermijn, is inderdaad
aan te bevelen de ontvanger richting handelaar te retourneren.

Dit neemt niet weg dat iedereen vrij is, zowel Satellite Europe
alsook een ieder ander, om in een forum (als dit) zijn of haar ervaringen en meningen
te ventileren, of deze ervaringen/meningen nu goed/positief of slecht/negatief zijn.

Zelf heb ik een AB IPBox 9000HD die naar mijn mening prima functioneert.
Desondanks worden er op andere boards, waar meer topics/berichten
over deze ontvanger zijn dan op dit board, vaak ook hierover ervaringen/meningen
verkondigd die je kunt omschrijven als slecht/negatief.
Ook daar zijn "afwijkende geluiden" te bespeuren en zijn eveneens toegestaan.

Dat vind ik het grote voordeel van een "open forum".
Iedereen kan en mag schrijven (uiteraard met inachtneming van zeg maar gewone fatsoensnormen)
wat hij of zij wil zeggen zonder dat er sprake is van censuur.

Of de DM800 HD beter is dan elk ander toestel dat op de markt is kan ik niet zeggen.
Net zo min als ik kan zeggen dat de AB IPBox 9000HD het beste toestel is.
Daartoe zou ik alle HD ontvangers gehad/getest moeten hebben die er momenteel
op de markt beschikbaar zijn (en zelfs dan zou het nog steeds mijn eigen mening betreffen).

Dat is bij mij niet het geval en naar ik aanneem eveneens bij de meeste mensen niet.
Hooguit zou ik kunnen zeggen dat naar mijn gevoel/mening de AB IPBox 9000HD
(of welke andere HD ontvanger dan ook) het beste functioneert.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satelliet

Dat warm worden heeft niets, maar dan niets met kwaliteit of waarde van een toestel te maken, het is nu eenmaal zo.


Hey Satelliet,

Met bovenstaande ben ik het niet helemaal eens.
Warm worden heeft wel degelijk met kwaliteit te maken, afvoer van warmte hoort nu eenmaal bij het concept! Hiermee moet men al van bij het design rekening houden.

Dit doet men ook hé versta me niet verkeerd maar zoals jij het schrijft kwam het me over alsof dat geen zorg is voor een ontwikkelaar.

Hoe heet hij is enz. weet ik zelf niet, ik ben nog in blijde verwachting .... besteld en betaald :P

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch begrijp ik niet dat er geen standaard fan is ingebouwd, ik had naast de DB een Panasonic harddiskrecorder staan met een fan ingebouwd, als beide apparaten draaiden werd de een behoorlijk warm, de ander totaal niet, lijkt met toch beter.

 

(NB: de Pana is overigens wel kapot gegaan! LOL)

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Toch begrijp ik niet dat er geen standaard fan is ingebouwd


@Neptunus,

Dream Multimedia heeft er kennelijk, om de een of andere reden,
voor gekozen om een zo klein mogelijke HD ontvanger te bouwen.

Die is zo klein dat er in feite geen voeding en ventilator meer in passen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat op als het gaat om de 800 en de 600, de 7000 serie heeft echter ruimte genoeg en die worden ook warm, zodanig zelfs dat ik de IDE Harddis buiten de box heb hangen door gebruik te maken van een IDE verlengkabel.

 

Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn 7025 in een deels afgesloten kast zit, de 7020 staat op de slaapkamer en daar zit de disk in de box, geen probleem.

 

Overigens werd de Topfield ook zo heet, ik had daar een fan ingebouwd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: Satelliet
@Satellite Europe
Ik heb ook de DM800 en heb talloze testen uitgevoerd. Thans met de huidige drivers en images loopt omzeggens alles op wieltjes.
Dat warm worden heeft niets, maar dan niets met kwaliteit of waarde van een toestel te maken, het is nu eenmaal zo.
Ofwel heb je een defect toestel en doe je die voor herstelling terug naar je dealer, ofwel stopt er mee om dit toestel in de grond te willen in boren (sorry, maar ik voel dit zo aan).
In dit laatste zal je niet slagen, het toestel is beter als wat er tot nu toe op de markt is, en dat is ook mijn eigen mening.


Ik wil de DM800 absoluut niet de grond inboren, maar dit zijn gewoon mijn bevindingen & ja helaas niet helemaal positief. Ik snap heel goed dat er in 't begin veel bugs aan 't licht komen bij 'n nieuwe ontvanger.
De DM800 heeft relatief weinig iritante bugs vergeleken met andere nieuwe ontvangers die net op de markt kwamen, maar voor mij is dit gewoon 'n zeer vervelende bug. Kijk dat emu's, plugins ed. niet goed zouden werken vind ik helemaal geen ramp, maar zoiets elementairs als 'n tuner hoort gewoon gelijk goed te werken. Ik heb al veel vershillende modellen Dreamboxen gekocht, toen ze net op de markt kwamen & daarbij werkte de tuner wel gelijk goed.

Wat de hitteproblemen betreft zou ik me wel degelijk zorgen moeten maken, aangezien dat aanzienlijk de levensduur verkort & ook voor spontane haperingen kan zorgen. Maar goed, dat kijk ik nog even aan, het is nu mischien nog niet eerlijk van me om me daar zorgen over te maken, aangezien die nu nog niet helemaal vrij staat...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


In 9 vd. 10 gevallen switched die niet


Ben er 99% zeker van dat de switch niet goed werkt i.c.m. de "camping ontvangers".

Heb het hier zelf ook 7000/7020/7025 allemaal ok getest

500/500plus met de zelfde switches = niet ok

Zal me niet verbazen dat de 800 een identiek probleem heeft.

Op de 500 en 500plus werken hier alleen de spaun en triax switches maar goed.

Probeer eens een andere switch als je die hebt liggen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 800 voelt veel warmer aan.

Onder het motto van meten is weten heb ik met een professioneel digitaal apparaatje met thermokoppel gemeten op de 500 en de 800.

De 800 is slechts 4-5 graden warmer, gemeten op de warmste plekken.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...