Ga naar inhoud


Benzine schaars in Spanje


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Wilde vanochtend tanken, maar dat koste nog wel wat moeite want de stations van Shell en BP hadden niets meer. Maar bij Repsol was nog een druppeltje te krijgen dus aansluiten in de lange file. Ook de supermarkten krijgen last van de vrachtwagen staking die worden niet meer bevoorraad en de schappen beginnen al leeg te raken. Verse vis is al helemaal niet meer te krijgen. zijn er andere Spaanse Sat4allers die hetzelfde probleem hebben ??? Goed dat we deze week niet naar Nederland gaan rijden, anders zou ik niet veel verder komen dan Madrid.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: naitsirhc
Dat moeten we in alle Europese staten doen....kijken of de accijns omlaag kan......


Ik doe mee ( ik kan makkelijk lullen want ik heb toch geen auto voor mijn werk nodig)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Mijn ouders wonen in Zuid-Frankrijk, en die hebben twee weken lang geen benzine gehad.

Ik heb ze aangeraden de stookolie van hun verwarming (=rode diesel!) in de tank van hun auto te gooien, en dit werkte uitstekend.

Mag natuurlijk wel niet, maar als je naar het ziekenhuis moet, is het wel te rechtvaardigen.

Hoorde trouwens vanochtend op de radio, dat vrachtrijdend Nederland massaal aan de rode diesel gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer
Origineel bericht van: m.boretti
Mijn ouders wonen in Zuid-Frankrijk, en die hebben twee weken lang geen benzine gehad.
Ik heb ze aangeraden de stookolie van hun verwarming (=rode diesel!) in de tank van hun auto te gooien, en dit werkte uitstekend.

Geen benzine?
En dan diesel gebruiken?
En de auto loopt nog probleemloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: m.boretti

Ik heb ze aangeraden de stookolie van hun verwarming (=rode diesel!) in de tank van hun auto te gooien, en dit werkte uitstekend.


Hij geeft zelf het antwoord. blush

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die auto zal dan ook wel op (weliswaar witte) diesel rijden. Want een benzinewagen die op diesel rijdt, dat kan echt niet. Diesel moet eerst opgewarmd worden anders ontbrandt hij niet, uiteraard doet een benzinewagen dit niet.

 

Benzine in een dieselwagen kan - dacht ik - wel voor een paar kilometer of zo. Maar zowiezo komen er problemen van.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond gewoon de tank vol gegooid met euro 95 bij Eroski center in Velez-Malaga....prijs € 1,19 per liter.

 

Wel was de diesel op....dus

 

Bij de grote Duitse supermarkt in deze zelfde plaats waren wel wat schappen waar normaal groente en fruit liggen leeg...geen aanvoer.

 

 

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, Henny was het, was maar als grap bedoelt. smile

 

Maar vorig jaar in Marokko...

 

We zaten ergens in nowhere-land, op de boerderij. Onze tank was bijna op, dus gingen we de steden in om brandstof te tanken, Euro 95 bij ons, of Super Sans Plomb in Marokko/Frankrijk. Er wa gewoon NERGENS Sans plomb meer verkrijgbaar... Dan ga je denken hoe belangrijk brandstof wel niet is. Dit ging maar om 2 dagen, laat staan een staking van een week van de Brandstof-Vrachtwagen-chauffeurs. shocked

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Nou, bij ons rijden de bussen niet hoor!


vanaf morgen hier wel weer in de spits smirk

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu al verschillende mensen gesproken die zonder brandstof zitten. Het is wel raar dat dit niet op de Nederlandse tv wordt vermeld. Omdat er geen vrachtverkeer meer is, worden de supermarkten steeds leger, maar ook de boeren die normaal hun oogst kwijt moeten blijven ermee zitten ook vanwegen het vervoer, en b.v. slachterijen liggen ook stil ook vanwegen de aanvoer van varkens of kippen. Al met al loopt de schade in de miljoenen euro's hier in Spanje.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...