Ga naar inhoud


Orange stopt vroegtijdig abbo, maar incasseert wel abbo geld.


hobsat

Aanbevolen berichten

Ik ben overgegaan van orange naar speedxs en heb mn abbo bij orange op tijd opgezegt.

Ik heb een brief van orange gehadd waarin staat dat mn abbonement tot en met 30-6 verloopt.

 

allemaal prima maar opeens had ik op 19-5 geen internet meer, althans niet meer van orange, want wat ik niet wist (want ze hadden een mail gestuurd terwijl ik dat niet meer lezen kon) heeft mn nieuwe provider mn nieuwe lijn geactiveerd.

 

maar nu komt 't, orange wil wel geld voot juni maar leverd geen diensten meer, ik heb t bedrag intussen laten storneren.

 

orange beweert dat de nieuwe provider de lijn bij orange weggekaapt heeft maar dat geloof ik niet want was dat niet wettelijk verboden?

 

wie kan me hier antwoord opgeven en wat verder te doen? op incassoburo wachten?

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wanderer

ben bang dat orange in zijn recht staat....

je nieuwe provider dien je pas te betalen vanaf 1 juli...

alles heel simpel en rechtlijnig...

dus stornering subiet ongdaan maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar t mij nu omgaat of ik er goed heb gedaan om het te laten storneren, en dat ik daarmee in mn recht sta.

 

orange moet ervan geweten hebben dat mn lijn eruit gaat bij hun, en moeten toch hun goedkeuring ervoor gegeven hebben.

 

dus ik zeg: orange geen diensten meer leveren dan ik niet meer betalen.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobsat
Waar t mij nu omgaat of ik er goed heb gedaan om het te laten storneren, en dat ik daarmee in mn recht sta.

orange moet ervan geweten hebben dat mn lijn eruit gaat bij hun, en moeten toch hun goedkeuring ervoor gegeven hebben.

dus ik zeg: orange geen diensten meer leveren dan ik niet meer betalen.


tot 19 mei moet je natuurlijk wel betalen... je hoeft niet dubbel te betalen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy

tot 19 mei moet je natuurlijk wel betalen... je hoeft niet dubbel te betalen.



Ik heb hele maand mei gewoon betaald dus een kleine deel dubbel, maar das verder boeie, juni dus niet..

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

je hebt een wettelijk contract met orange tot 30 juni, dus tot die tijd moet je gewoon betalen....

dat daarna een andere provider eerder dan afgesproken je aansluiting actief maakt, is niet jouw schuld....

die nieuwe provider hoef je dus pas te betalen vanaf de datum dat je afgesproken hebt dat je abbo ingaat...

theoretisch heb je dus geen overlap en geen dubbele kosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik zou het er dus NIET op aan laten komen en gewoon mijn verplichtingen jegens Orange nakomen. Anders heb je strakkies gewoon een deurwaarder/incasso bureau aan je broek en dat is het allemaal niet waard.

 

Wat zegt de klantenservice van Orange van dit alles ? Daar heb ik je nog niet over gehoord....?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt is dat speedxs niet die lijn kon afpakken maar waarschijnlijk BBnet (waar zei op hun beurt de lijnen van krijgen), die heeft dan de kpn een verzoek ingedient tot overgave van die lijn.

 

kpn boeit t verder niet hoe de abbo's lopen bij de providers.

 

feit is dat vanaf 19-5 mn nieuwe abbo is ingegaan en service verleend word aan mij, dus ik ben vanf dat moment dat abbo geld schuldig.

 

 

Orange wist ervan dat de lijn vroegtijdig over ging naar een ander, moeten zei dan ook maar verhaal gaan halen bij die partij want ik kan daar verder niets aandoen.

 

1 ding is wel zeker in mijn optiek, een contract is in dit geval voor 2 partijen, bijde partijen moeten er zich aanhouden, als er diensten verleend word dan moet ik mij ook eraan houden om te betalen, maar er word geen diensten meer afgeleverd dus is er contract breuk want zei houden zich niet aan de eind datum.

dat er andere partijen meespelen is wel duidelijk maar daar moet orange maar zich tot hun wenden.

 

Als ik dit allemaal mis heb dan mag iemand mij dat gaan uitleggen hoe t wettelijk wel inelkaar zit.

 

@ozzo, ik heb contact gehad met orange en die zegt natuurlijk dat ik moet betalen.

 

speedxs daarentegen zegt dat ik dat niet hoef.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

je hebt toch aangegeven bij je nieuwe provider op welk moment je oude abbo afloopt en je het nieuwe abbo in wilde laten gaan?

als je per 30 juni opzegt lijkt het me logisch dat je per die datum pas het nieuwe abbo in laat gaan, hebt je andere data geprikt, tja dan heb je dubbele kosten...lijkt me logisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@hobsat Wanneer ik je goed begrijp is het volgende aan de hand:

 

Citaat:

Ik ben overgegaan van orange naar speedxs en heb mn abbo bij orange op tijd opgezegt.

Ik heb een brief van orange gehadd waarin staat dat mn abbonement tot en met 30-6 verloopt.

Citaat:

feit is dat vanaf 19-5 mn nieuwe abbo is ingegaan en service verleend word aan mij, dus ik ben vanf dat moment dat abbo geld schuldig.

 

Alhoewel je wist dat je oude verdrag tot 30.6 liep, heb je zelf een nieuw verdrag afgesloten met de nieuwe provider en geaccepteerd, dat dit per 19.05 inging. Op dat moment had je nog een contract met de oude provider.

 

Ik denk dat je hierdoor voor de rechter geen argument tot niet betalen hebt aan je oude provider.

Je hebt er tenslotte zelf voor gekozen om een nieuw verdrag in te laten gaan per 19.05 en daardoor de dienstverlening door de oude provider onmogelijk te maken. Dit is niet de oude provider aan te rekenen.

 

Wat had je precies met de nieuwe provider afgesproken omtrend de ingangsdatum van het nieuwe verdrag? Wanneer dit per 1.7 was, ben je aan hun nog geen betaling verplicht.

 

blush

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ceesv, bij het aanvragen van een nieuwe abbo had ik zover ik weet geen mogelijkheid om aan te geven wanneer die abbo in moest gaan.

 

ik ging er vanuit omdat mn oude abbo tot 30-6 liep dat hij dan ook niet eerder opgegeven werd door orange(contract) en dus automatich na die datum naar de nieuwe provider kon overgaan.

 

ik heb er trouwens dus niet voor gekozen dat het inging op 19-5 daar ben ik mee opgezadeld.

 

maar ik ben bang dat het weer een welles nietus spel wordt en dat de consument mss wel gelijk heeft maar het krijgen is weer een 2e....

 

zal t maar weer overmaken want dit zal wel een gebed zonder end worden frownmad

 

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hobsat, je bent typisch een consument, die tussen de wal en het schip is gevallen.

En inderdaad, uiteindelijk trek je aan het kortste eind en moet je ook nog allerlei incassokosten betalen.

 

Ik kan me je frustratie voorstellen.

 

Misschien kan een net briefje naar de afdeling klanten service van beide bedrijven, waar je het probleem nog eens uitlegt, je nog wat opleveren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je vooral de nieuwe club moet vragen om coulance, zodat ze je nieuwe abbo later in laten gaan. Per slot van rekening gaan zij de komende jaren aan je verdienen. Weet je meteen wat je aan ze hebt. Is nu alleen wel een beetje laat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me dat als je bij het aangaan van het nieuwe contrakt met Speedxs niet hebt aangegeven het pas op of na 30-6 aan te sluiten dat je zelf ook een beetje schuld hebt.

 

Nu heeft Speedxs zijn best gedaan de lijn laten overnemen en je waarschijnlijk zo vlug als mogelijk is aangesloten, en ja dat komt je nu niet goed uit omdat je nog niet van Orange af bent.

 

Nu heb ik ongeveer hetzelfde gehad en aangegeven aan de nieuwe provider Telfort wanneer aan te sluiten en dat klopte ik was toen ook nog niet van Planet af maar kreeg een paar euro terug omdat ze niet meer konden leveren.

Als Orange daar niet aan wil en je het contract laat uitdienen kun je er weinig aan doen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...