Ga naar inhoud


[600] disecq configuratie lukt niet


Gast s1014870

Aanbevolen berichten

Gast s1014870

na ontelbare pogingen de boel werkend te krijgen zie ik geen andere optie dan om de medesatgebruikers om hulp te vragen.

Dit is de situatie:

Ik heb een dreambox 600, met meest recente gemini image.

ik heb een triax 88cm , 3 lnb's (interstar en inverto)

LNB 1 astra 19,2 O

LNB 2 Hotbird 13 O

LNB 3 Eutel 7 O

 

een maxdigital switch 4/1

 

Het probleem is dat ik maximaal 2 lnb's tegelijk werkend krijg als ik de disecq configuratie instel op de dreambox. De posities zijn goed, als ik de lnbs rechtsstreeks aansluit geen enkel probleem. Ik heb ook een andere lnb gebrobeerd en een andere switch (maximum).

 

in de dreambox heb ik staan [4 satellieten via DISEqC optie A/B)

Ik heb alle kabels al bij langs gelopen en vervangen, ook de volgorde van LNBs is goed. Ik heb alle variaties al geprobeerd en heb ze dubbel bij langs gelopen. Ik krijg ze ook wel werkend, maar dan maximaal 2 tegelijk.

Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is toch niet toevallig een high iso switch hoop ik.

Zo ja, weggeven aan een ander en zelf een niet high iso switch aanschaffen. De dreambox en een serie andere ontvangers hebben een hekel aan die dingen en produceren dan precies de problemen die je schetst.

 

Sukses,

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van 4/1 kun je ook afwijkende configuratie kiezen en hier alles handmatig instellen (LNB 0, 1 en 2) en dan de repeat op 2 of 3 zetten. Was bij mij de oplossing.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast s1014870

dank voor de reacties. Ik heb gisteren uiteindelijk de configuratie aan de praat gekregen. Door eerst de twee satellieten te scannen en te installeren en vervolgens de derde.

 

Gisteravond kon ik zonder problemen astra, eutel en hotbird kijken en zappen. Na een paar uur ging het echter mis. Toen ik van hotbird terugzapte naar BVN op astra, gaf de dreambox aan server niet gevonden. Hij lijkt de switch niet te kunnen maken.

 

Ik gebruik deMaxDigital DiSEqC switch 4/1. Deze zou juist bij uitstek geschikt moeten zijn voor de DB. Ik heb ook al een switch van maximum geprobeerd.

 

Over die alternatieve configuratie. Hoe die in te stellen? Je moet allerlei zaken invullen. Ondermeer over voltage en frequentie etc.

 

Iemand goede ervaringen met een andere switch in combinatie met een DB 600?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste kun je gewoon standaardwaarde laten, enkel de repeats verhogen.

Begin met je eerste LNB op 0, niet op 1.

Eerste scherm niets wijzigen.

Ga op LNB 0 staat en klik op OK,

een volgend scherm opent,

ga direct door naar blauw,

volgende pagina, hier moet je invullen, meeste spreekt voor zich, achtereenvolgens,

1. geen,

2. version 1.1

3. A/A (voor de eersteLNB),

4.dan de repeats op bijv. 2,

5. geen

6 en 7 niet aanvinken,

8 kun je aanvinken.

Werkt het niet kun je gaan experimenteren.

Ook bijv. met voltage, kan helpen bij lange kabels.

Je LNB's hebben dezelfde aanduiding als nu op je switch, dus A/A, A/B, B/A en B/B.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast s1014870

ook alternatieve configuratie geprobeerd. Werkt niet. Ik krijg maximaal twee LNB's werkend. Ook geprobeerd te spelen met de andere instellingen etc.

 

De DB gereset en opnieuw geprobeerd. Steeds zonder resultaat.

 

Ik heb inmiddels al 2 verschillende merken switches geprobeerd, LNB's vervangen, kabels vervangen. Alleen de DB600 is de constante in het geheel.

 

Ik ga vanavond proberen een ander image er op te gooien. Eens zien of dat uitmaakt. Anders misschien toch een triax switch oid proberen.

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast s1014870

inmiddels een spaun switch geprobeerd, en .... nope werkt nog steeds niet.

Krijg alleen de eutelsat werkend via de spaun. Ga nu de LNB's vervangen en de kabels. Indien dat niets oplevert, kan het misschien toch de tuner zijn ofwel de voeding van de dreambox.

 

Ik gebruik overigens golden interstar single LNB's. Weet iemand of deze mer energie trekken dan andere LNB's?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast s1014870

inmiddels ook andere firmware geprobeerd, inclusief originele zonder resultaat. morgen ga ik de kabels vervangen, eens zien wat dat oplevert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gooi em dr nog maar een keer in :

 

TIP OM JE DISEQC-SWITCH TE TESTEN VOOR DAT IE HET DAK OP GAAT (en of je instellingen goed staan)

 

Om een switch te testen , diseqc of 12 volt, heb ik 4 ledjes en 4 weerstanden van 2k2 genomen.

Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F-coaxsplitters zitten .

Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 centraal , de andere langs de binnenwand , het korte pootje van de led tot 5mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen , dan het lange pootje van de led in 't middelste gat (van buiten naar binnen) en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom .

Zo heb ik er dus 4.

 

 

Switch op tafel , de ledjes in de uitgangen , coaxkabel van ontvanger naar ingang switch .

De lnb's hoeven / kunnen niet aangesloten te zijn .

Dan kun je kontroleren als je een bepaalde zender kiest , of er de juiste satelliet bij gekozen word , de led in de betreffende poort licht dan op .

 

Als dit allemaal werkt hoef je alleen nog maar met je lnb's te stoeien. Natuurlijk kun je ook maar één zo'n test-led maken en steeds omsteken.

 

Edit : De meeste satfinders geven ook signaal-uitslag zonder aangesloten lnb mits je ze ver open draait . Deze kun je ook voor dit doel gebruiken .

post-368-1318259825,2605_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...