Ga naar inhoud


welke lcd tv


Aanbevolen berichten

Het belangrijkste voor een LCD scherm is een schakelende backlight...samen met 100 Herz nodig voor snelle bewegingen.

Bij Philips heet dat CLEAR LCD net zoals in die xx32 van Sjaak

vandaar, dat hij het beeld zo mooi vindt.

 

Er zijn ook dubbele LCD schermen, waarbij een LCD laag voor zwarting en backlight switching zorgt en de andere voor het beeld zelf.

 

Het grappige is, dat in héél veel merken elkaars schermen worden gebruikt.

Panasonic heeft Samsung in de goedkope en Hitachi in de duurdere serie.

JVC gebruikt Optronics, Samsung en LG/Philips

Philips gebruikt LG in de standaard en Sharp-schermen bij de HD modellen.

 

Wel even een waarschuwing voor iedereen

Vervoer een Plasmascherm altijd staande, want voordat je het weet is het vacuum scherm gebroken !!

 

Snurker sleep

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pipokoeie
ik ben trouwens benieuwd hoe dat zit die 500 euro van Samsung,,
ik lees daar verdeelde berichten over


Gewoon de aankoopbon en de steepjescode van de doos met de folder van samsung opsturen en zij storten het geld op je rekening terug. (Bij een kennis van mij wel)

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Hier eentje voor jou.. Ze zijn niet allemaal even blij met dat scherm. Maar dank voor de tip van die pagina. Ik lees nog even door. We liggen er toch uit met de EK. Ga ik misschien binnenkort lekker NatGeo kijken cool

Die link verwijst naar Kieskeurig. Een pagina eerder hier lees ik dat je daar in ieder geval je informatie niet vandaan moet halen. Toch even gekeken en inderdaad: de opmerkingen op Kieskeurig bieden geen enkel referentiekader voor dit onderwerp.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bedoel ik maar: Iedereen heeft wel iets te mekkeren of is blij met een ander product. Ik snap ook wel dat de prijs toch vaak een belangrijke rol speelt. Het wachten is gewoon op de CRT Full HD laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Zo bedoel ik maar: Iedereen heeft wel iets te mekkeren of is blij met een ander product. Ik snap ook wel dat de prijs toch vaak een belangrijke rol speelt. Het wachten is gewoon op de CRT Full HD laugh

Dus hier niet verder rommelen, maar snel naar de winkels om zelf te kijken en te vergelijken. Jij dan, want ik heb die Sony al staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Jij zegt: Gewoon doen? smile

Nee, ik zeg ga nou gewoon kijken in de winkel. Maar wel naar het genoemde model natuurlijk. Dan kan je zelf je conclusies trekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277

en dan liefst wel eerst naar een speciaalzaak die hem even apart aan willen sluiten op verschillende bronnen.

en waar je zelf aan de instellingen mag prullen.

anders koop je straks misschien een modelletje waar ze een HD signaal aan hebben hangen en het contrast flink opgeschroeft hebben en waarvan jij op dat moment denkt: gaaf!!

maar misschien later met een analoge bron of zo denkt: shit cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hy,crt full HD? dan kun je heeeel erg lang wachten,de meeste fabrikanten zijn gestopt met het fabriceeren van beeldbuizen''CRT'' de toekomst is laser TV,dan kun je all het andere spull naar de millieu straat brengen.Ik heb zelf een 2é hands LG 42'' plasma ,mooi beeld hoor,IK zou zelf geen nieuwe lcd of plasma kopen,dit spull verouderd zeer snel,en is na ca.5jaar niets meer waard.Ik heb deze TV gekregen voor nop,moest alleen gerepareerd worden.Dus een set nieuwe printplaten bij EB..Y besteld 3st.was voor ca.100Euro klaar.Overigens mooi scherp en helder beeld zonder arte facten op mijn dreambox 7020.Overigens mijn broer heeft een Samsung Full HD LCD scherm dit geeft soms wat vreemde efekten(arte facten)ook met de 7020. O ja de meeste zaken hebben geen digitale ontvangst dus gewoon annaloog via de kabel.dit ziet er meestal niet fraai uit. Nog een kleinigheidje een Plasma TV moet altijd op een geaard stop contackt worden aangesloten,daar anders het net ingboude net filter niet( goed)werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast audiofiel
Origineel bericht van: pipokoeie
Origineel bericht van: MP4


Ook ik heb me even flink ingelezen hierover. LCD laat ik even staan. Ik wil meer dan of 43". Het zwart wordt bovendien grijs bij LCD, overdag valt dat niet op, en inbranden schijnt voorbij te zijn. Je moet je scherm ook niet de hele dag op Ned1 laten staan natuurlijk. smile


nou ik heb me ook ff flink ingelezen,,
volgens reviews zouden de nieuwe lcd panels toch plasma zeer dicht benaderen,,
en bij de samsung 6 crystal zou zwart dus echt zwart zijn,, smile
ik weet niet of iemand dat hier kan bevestigen??
gtss pipokoeie


Een Pioneer plasma is de enige platte TV die echt zwart kan. Panasonic plasma is niet slecht. Je geeft het zelf al aan, 'de nieuwste lcd's benaderen de plasma kwa kwaliteit'. Waarom niet gewoon plasma kopen dan als het beter is?

Is sneller (geen strepen), mooiere kleuren (zelfde fosfors als een gewone tv), mooier zwart en ze zijn nog goedkoper ook. Hoeveel argumenten heb je nodig? En ze zijn van glas gemaakt, niet van plastic. Vind ik ook een voordeel.

En ik vind de Pioneer plasma het mooiste design van alle platte tv's. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Dat van het hogere verbruik is gewoon NIET WAAR. Marketeers liegen wat af tegenwoordig. Alleen bij een puur wit scherm en dat gebeurt nooit. (Er is zelfs een thread hierover op dit forum, iemand heeft beide op een meter gezet)
En dat inbranden is alleen de eerste 200 uur uitkijken.

Een LCD is alleen zinvol bij kleine maten (kleine plasma's bestaan niet).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het contrast bij een plasma

de eerste 200 a 300 uur niet over de helft zetten.

standaard stond de mijne iets onder de helft

heb 'm later iets hoger gezet,rond 55 %.

meer dan genoeg contrast.

het verbruik wordt bij plasma als een gemiddelde gegeven.

hoe lichter 't beeld,hoe meer ie verbruikt.

bij een LCD is het een vast verbruik.

een plasma gebruikt,bij een gelijkwaardige LCD qua grootte,

en als het beiden ready of full hd's zijn,

slechts heel iets meer stroom,niet de moeite waard.

 

tussen hd ready of full hd zit trouwens wel een flink verschil in verbruik.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als je toch voor LCD kiest voor een Loewe gaan, die zijn er mét geïntegreerde DVB-S2 HDTV twin-tuner én een geïntegreerde HD recorder (die je HDTV signaal ook als HDTV registreert).

Bijv. de Loewe Individual 46 Compose Full-HD+ 100 of de 52" uitvoering...

 

Hier vindt je de techn. specs...

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat zou ik sowieso nooit doen. Eerst maar eens kijken naar die mooie Loewe, en vooral naar het beeld. En wil je perse een DVB-S erin? Je geluid staat er toch ook naast?

 

*Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

hoi

ik heb vandaag een Sony lcd de 46V4000 besteld,,

waarom,,

ik ben gaan kijken en vergelijken en ik kwam tot de conclusie dat plasma het voor mij niet is,,

verder vind ik deze Sony het meest aan mijn verwachtingen voldoen,,

goed het gaat 3 tot 7 werkdagen duren voordat ik hem heb,,

heb hem via een internetwinkel besteld hier in de buurt,,

ik laat mijn bevindingen wel weer weten als ik hem heb,,

er wordt overigens een playstation 3 als bron aangehangen en als die er is een dreambox 8000,,

mvrgr pipokoeie

 

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

loewe vind ik echt over priced...

 

daat heb je gewoon 2 sony's voor in de zelfde maat....

 

losse componenten zijn altijd beter en BETROUWBAARDER... en goedkoper

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...