Ga naar inhoud


welke lcd tv


Aanbevolen berichten


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Pjotrb
Smaken verschillen, maar ik ben toch wel heel erg tevreden met mijn 80 cm-tv. Ik vind groottes van ver boven de meter toch wel wat overdreven voor in huis. Of je moet een grote villa bezitten met een kamer van 10 bij 10....


ja ,,dat is als je een slecht analoog signaal hebt,,
deze schermen zijn ook gemaakt voor HD ,,
dus je hebt niks te maken met afstanden want ook al zit je dichtbij is het nog gestoken scherp,,
dat je op afstand moet gaan zitten wordt gezegd om de slechte kwaliteit van het signaal van UPC of wat dan ook te verbloemen,,
ik heb een playstation3 HD dus en een dream 7000 die ook een acceptabel plaatje geeft,,

ik ben van mening dat je zo groot mogelijk moet kopen,,
de huidige panels zijn wat ik heb gezien goed te noemen,,
mvrgr

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens uitgebreid naar lcd's en plasma's(vaak naast elkaar) gekeken van z'n 6 merken en in maten van 30 tot 50" waarbij de helft een dvd via hdmi speelden van het astra hd kanaal(ook sommige met een live HD as1 signaal) en moet tog zegge dat er bijzonder weinig verschil meer te zien is tussen lcd en plasma, er valt met het afstellen nog wel wat te winnen met plasma maar das niet zoveel meer als 6 maanden gelee het geval was (toen ook gekeke en moge spele met de instellingen, vandaar dat er nu een veel betere bron opstaat :D ) Een contrast van 30.000:1(lcd typical) t.o. 1.000.000:1(plasma typical) is nagenoeg niet 'meer' te zien (critisie daargelate), het prijs verschil bij lcd 40" fullhd tussen bvb. 1900 en eentje van 1100 zie ik ook niet meer.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D een bril nodig? :D

 

zonder dollen het lijkt inderdaad op een pat stelling

 

maar dan ook enkel met de allerlaatste lcd en plasma generaties.

 

en waarom kies je dan nog de een of de ander?

enkel de prijs?

 

de lazerteevee is dus nog steeds ugh male duurder 7000$

dus het moet gewoonweg een persoonlijke keuze worden.

 

cheers

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
:D een bril nodig? :D

zonder dollen het lijkt inderdaad op een pat stelling

maar dan ook enkel met de allerlaatste lcd en plasma generaties.

Zoeen ja:
zorg_historie_300_29713h.jpg
:D
Uiteraard met de laatste generatie, ik ga geen vergelijk doen met spul ouder dan 6 maanden ook al is lcd/plasma moeilijk tegen elkaar af te strepen.
Ik zie dit meer als een 'playing field being leveled out' tov. het aanbod van 6 maanden gelee. Ik zie nu ook veel duidelijker het 'waarom' lcd het heeft gewonnen van plasma(marketing/technisch) en ook een veel beter argument dat duurder absoluut niet beter is, het prijs verschil levert alleen meer aansluitingen(extern/multimedia) op en niet meer een mooier plaatje.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
:D een bril nodig? :D

zonder dollen het lijkt inderdaad op een pat stelling

maar dan ook enkel met de allerlaatste lcd en plasma generaties.

en waarom kies je dan nog de een of de ander?
enkel de prijs?

de lazerteevee is dus nog steeds ugh male duurder 7000$
dus het moet gewoonweg een persoonlijke keuze worden.

cheers


idd ,,,
de laatste lcd panels zijn als mijn ogen niet liegen een heel stuk beter geworden,,
ik heb mijn tv naast plasma en lcd tv's gezien,,
ook pioneer kuro ,,
ik vind echt het verschil klein,, en dat zonder dollen,,
als ik dan de prijsverschil zie van een pioneer en de sony ,,
voor mij was het duidelijk,,
al was dat absoluut niet mijn insteek,,
ik ben gegaan wat hier mij is vertelt en ik was van plan om een plasma van pioneer te kopen,,
mvrgr

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Hier kan je een spreadsheet calculator vinden voor onder meer de kijkafstand etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dwarf
Let op ,dat je goed kijkt ,want Sony heeft hele mooie lcd tv,s(bravia) met ingebouwde hd kabeltuner ,maar kijk eerst of het wel werkt ,want de kabel providers ondersteunen deze tv,s met ingebouwde hd kabeltuner niet! m.a.w.ik heb zelf sinds kort een dure bravia gekocht ,en krijg geeneen kanaal tezien ,je moet namelijk een alphacrypt cam interface kopen ,die gaat achterin de bravia ,en daar stop je de smartcard van de kabelprovider in.
In mijn geval ziggo ,maar wat ik al zei ,het werkt voor geen meter!(er zijn gevallen waar het wel werkt ,of niet helemaal)
Je kan natuurlijk via een los kastje(samsung)die door ziggo geleverd wordt naar digitale tv kijken ,maar dan zit je weer met een extra afstandsbediening te werken.
En je koopt juist een dure tv omdat er al een digitale tuner in zit.
Zoek maar via google ,en je vindt genoeg onderwerpen over dit.
Dus let op!


Wat een bull, je weet toch van te voren wel dat er nog een cam in moet? dat is met een niet c+ decoder voor sat net zo.

Ik heb er ook één, met alphacryptcam, en het werkt perfect hoor, zelfs de hd kanalen(ziggo)alleen de volgorde van kanalen is een zooitje.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

grunnsat

 

Heb net een eerste review gelezen op CNET over de Samsung LN46A950 (9 serie dus met LED). De konklusie is dat opnieuw een flinke stap voorwaarts is gezet maar dat vwb de beeldhoek weer een stap terug wordt gezet bij LED backlight. Volgens mij geeft een Panasonic PZ80/85 of Pioneer veel meer waar voor je geld, maar misschien moeten we de nieuwste modellen van Sony en Philips ook nog even afwachten voor een betere tussenstand.

 

Vooral lijkt het mij interessant te zien hoe een LED LCD zich gedraagt bij moelijke beelden zoals een nacht met bewegende sterren (Starwars bijv).

 

The good: Produces the deepest level of black of any LCD available; extremely accurate color; solid video processing; extensive interactive functionality; scads of picture controls; superb connectivity with four HDMI and one PC input; attractive, understated design.

 

The bad: Very expensive; picture washes out and discolors from off-angle; some blooming effects in high-contrast scenes; screen reflects ambient light.

 

Bron: CNET

 

DeDream

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...