Ga naar inhoud


welke lcd tv


Aanbevolen berichten

Over het algemeen verteld een verkoper jou wat je graag wilt horen zodat hij kan scoren.

 

Ik heb nu in 6 maand 1200 branduren met de plasma en kijk en geniet nog steeds zonder ingebrande logo's oid.

Ik wil er nog een plat scherm bij hebben en kan nog steeds geen goeie reden bedenken waarom dat een lcd zou moeten zijn, ook niet qua energieverbruik, en ik heb er een tijd een energiemeter aangehad.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind LCD mooier als plasma, bij plasma heb ik altijd het idee dat er een laagje water over het scherm ligt. Maar goed, dat is persoonljke smaak.

 

Wat je echter wel ziet is dat er heel hard gewerkt wordt aan LCD. De snelheid neemt toe (200Hz), de lichtopbrengst neemt toe, de kleuromvang neemt toe, het contrast neemt toe. enz. En dat niet met kleine stapjes, maar met grote stappen. Het aandeel aan plasma daarentegen vermindert, en ik ben mij ook niet bewust van grote ontwikkelingen op het gebied van plasma. De fabrikanten hebben blijkbaar op LCD ingezet, hoe spijtig dat ook is voor de plasma aanhangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plas ma bedoel je? Dat gladde waterachtige is naar mijn mening juist de charme van plasma. Niet die keiharde pixels. Maar als je veel achter een beelscherm (PC) zit zul je plasma wat te glad vinden. Het went, maar als je smaak anders is moet je vooral niet aan de plasma. Boven de 42" zul je wel moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook gekozen voor LCD, samsung le40F86.

Het beeld is voor mij perfect, zeker op HD is het super.

Ook met zonlicht blijft het goed en zwart is zwart.

Ik vond deze LCD als ik prijs/kwaliteit bekijk ideaal en heb ook veel toestellen overwogen.

Contrastwaarde is natuurlijk wel belangrijk maar die is bij veel toestellen ruim voldoende.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

even terug on-topic we dwaalde een beetje af vd vraagstelling

 

Heb zelf een Philips 42PFL9703 LCD model van 05/2008

persoonlijk vindt ik LCD mooier qua kleur schakering (perfectcolor)

zeker met bluray vindt ik dat onovertroffen.

het beeld heeft een prachtige scherpte, ghosting speelt absoluut geen rol meer en is derhalve ook voor gaming geschikt.

 

Het nieuwe model wat er nu aan gaat komen 42PFL9803 heeft de EISA award 2008/2009 en is voorzien van LED backlight met ingebouwde dimfuntie en kan zich meten met de beste plasma met zwart niveau (bijv. de kuro9 van pioneer), en een respons tijd van 2ms .en een contrast verhouding van 20000000:1 dat is een toppertje!

 

Als ik nu een nieuwe moest kopen dan zeker wel de 42PFL9803 zonder twijfel.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: MP4
Ja, want die Kuro 9 heeft namelijk ook die EISA award 2008-2009 gewonnen. En dat is plasma.


dus wil je de beste LCD type 42PFL9830, en voor de plasma liefhebbers de Pioneer Kuro 9.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Ik vind LCD mooier als plasma, bij plasma heb ik altijd het idee dat er een laagje water over het scherm ligt. Maar goed, dat is persoonljke smaak.

Wat je echter wel ziet is dat er heel hard gewerkt wordt aan LCD. De snelheid neemt toe (200Hz), de lichtopbrengst neemt toe, de kleuromvang neemt toe, het contrast neemt toe. enz. En dat niet met kleine stapjes, maar met grote stappen. Het aandeel aan plasma daarentegen vermindert, en ik ben mij ook niet bewust van grote ontwikkelingen op het gebied van plasma. De fabrikanten hebben blijkbaar op LCD ingezet, hoe spijtig dat ook is voor de plasma aanhangers.



Iets wat bijna perfekt is (plasma) is moeilijk en in kleine stapjes te verbeteren.

bij iets wat nog veel verbetering te behalen is (lcd)kan dat makkelijker en in grotere stappen, je krijgt dan steeds nieuwere sterk verbeterde modellen waar je elke keer de hoofdprijs voor mag betalen.
En elke keer wordt dan gezegd dat het de kwaliteit van plasma of beeldbuis benaderd of gelijkwaardig wordt.
Voor mij ook een reden om gelijk maar plasma te nemen.

mijn vorige tv een 81 cm Phillips 100 hz breedbeeld koste 10 jaar terug 2000 gulden, nu heb ik een plasma met minstens zo mooi beeld met sprankelende kleur/diepte/contrast/ en 0 ms vertraging, hoop daar weer veel jaren naar te kunnen kijken zonder elke keer de behoefte te hebben een nieuw type lcd aan te schaffen dat qua kleur/diepte/contrast en vertraging de beeldbuis of plasma zou benaderen of evenaren.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was gisteren even naar cartegena gereden om bij een spaans bekende winkel even naar lcd en plasmas te gaan kijken.

 

Op een foto op internet ziet alles er mooi uit en all de specs zeggen minder dan die schermen nast elkaar te zien werken.

 

Plasma.. ik vind dat nu helemaal niks, ik heb twee 40'' schermen naast elkaar de zelfde film zien afspelen en de lcd is veel rustiger om te zien. Als je echt dichtbij kijkt zie je bij de plasma alles flikkeren en bij de lcd is het net een foto, stil en haar scherp. Het was een panasonic plasma en een serie 6 van samsung. Het inbranden bij plasmas is nog steeds een probleem ook al word door menig beweerd dat dit tot het verleden behoort.

 

Heb naar de laatste modellen van philips gekeken, beeld kwaliteit is goed maar ik vind die plastic lijst erom heen echt afschuwelijk.

Ik vond de 6 serie van samsung van beeld kwaliteit het best en het beetje rood om de lijst ziet er ook goed uit. de enige twijfel om een samsung te kopen is dat er erg veel klachten zijn over de technische dienst hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je eigen ogen bedriegen niet

of wel?

 

stond die plasma ook op 100hZ?

 

je weet het allemaal niet tot er een appel tov een appel wordt vergelijken.

 

het is en blijft een leuk topic

en komt ook elke drie maanden weer terug.

alsook dat er liefhebbers zijn van lcd en van plasma.

 

laten we hopen dat de zogenaamde laaserTV eindelijk de opponenten tot elkaar kan brengen.

 

cheers

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
je eigen ogen bedriegen niet
of wel?

stond die plasma ook op 100hZ?

je weet het allemaal niet tot er een appel tov een appel wordt vergelijken.

het is en blijft een leuk topic
en komt ook elke drie maanden weer terug.
alsook dat er liefhebbers zijn van lcd en van plasma.

laten we hopen dat de zogenaamde laaserTV eindelijk de opponenten tot elkaar kan brengen.

cheers


Of het op 100hz stond kan ik niet zeggen, ik vroeg de verkoper wat hij mij aanrade en hij vroeg wat ik wilde, films en/of games en ik zij ook games en toen rade hij direct the plasmas af.

Lcd heeft nog steeds lat van motion blur of ghosting, hoe het nu ook het, ook al worden de namen steeds mooier van de toeters en bellen die dit tegen moet gaan.

Ik hoop ook dat laser-tv zelf of de lcd's eindelijk eens echt goed worden want het is het op het moment toch nog net niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Over het algemeen verteld een verkoper jou wat je graag wilt horen zodat hij kan scoren.

daarom vragen ze vaak ook eerst wat jij wil

heb je die verkoper nog wel gevraagd of hij zelf wel eens games speeld?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik vroeg de verkoper wat hij mij aanrade en hij vroeg wat ik wilde, films en/of games en ik zij ook games en toen rade hij direct the plasmas af.

 

dus dat is een heel specifieke toepassing van het display dat anderen moeten beseffen

is het "video" of is het PC' data

 

cheers

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hang my ps3 eraan maar het is ook goed mogelijk dat ik my pc aansluit.

De verkoper zei dat in veel games bv een hud aanwezig is, en die is constant op dezelfde plaats en dit brand in.

 

Nu lees ik net over de nieuwe 32'' plasma van lg dat hier het beeld elke 2 minuten verplaatst om zo dit inbranden tegen te gaan ( Orbiter ). Vraag me af of dit stoort of niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...