Ga naar inhoud


welke lcd tv


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: audiofiel



En dat inbranden is alleen de eerste 200 uur uitkijken.




Dit hoor ik veel mensen zeggen, maar waarom staan er dan nog steeds waarschuwingen tegen inbranden, ook na 200 uur, in de handleidingen van Pioneer plasma en andere fabrikanten?
(Ook bij de nieuwste modellen)
( bij LCD's staat die waarschuwing niet)
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: columbo
de toekomst is laser TV,dan kun je all het andere spull naar de millieu straat brengen.Ik heb zelf een 2é hands LG 42'' plasma ,mooi beeld hoor,IK zou zelf geen nieuwe lcd of plasma kopen,dit spull verouderd zeer snel,en is na ca.5jaar niets meer waard.


Dit is hoe ik er ook over denk, wat je nu koopt is al weer oude techniek, het gaat zo snel dat ik niet meer weet waar naar te kijken. Lijkt als of ze alles snel willen verkopen voordat de laser-tv op de markt komt.

Al moet ik zeggen de 4000 serie van sony en de 6 serie van samsung zien er goed uit, maar het is het toch nog net niet. Sony response time is nog steeds 8 ms al is het contrast van 33.000 : 1 aardig, samsungs 6 serie met 50.000 en een response time van 5 ms.

Ik wacht met de aankoop voor mijn woonkamer maar kijk rond voor een goedkoop en aardig lcd'tje voor de slaapkamer 32'' sony of de Samsung LE32A656 ( zag deze voor onder de 700 al weer en binnenkort moen er over al aan biedingen ) wil iets van rond de 500 uitgeven voor deze.

Woonkamer wacht ik mee af tot ik zie wat er volgend jaar gebeurt wanneer de laser-tv op de markt komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Lijkt als of ze alles snel willen verkopen voordat de laser-tv op de markt komt.

<snip>

Woonkamer wacht ik mee af tot ik zie wat er volgend jaar gebeurt wanneer de laser-tv op de markt komt.


De aangekondigde laser TV's zijn erg groot, en mogelijk alleen voor de Amerikaanse markt bestemd. Naast plasma en LCD heb je daar ook projectie TV's die je hier vrijwel niet tegenkomt.

Op de IFA in Berlijn staan nu de eerste pre productie exemplaren van een nieuwe generatie LCD toestellen met variabele LED backlighting, die qua contrast en kleuromvang alles in de schaduw stellen wat we nu kennen. Op dit moment heeft LCD de beste papieren voor top kwaliteit weergave voor de komende jaren. Vanaf deze herfst komen dit soort toestellen op de markt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: hagar
Lijkt als of ze alles snel willen verkopen voordat de laser-tv op de markt komt.

<snip>

Woonkamer wacht ik mee af tot ik zie wat er volgend jaar gebeurt wanneer de laser-tv op de markt komt.


De aangekondigde laser TV's zijn erg groot, en mogelijk alleen voor de Amerikaanse markt bestemd. Naast plasma en LCD heb je daar ook projectie TV's die je hier vrijwel niet tegenkomt.

Op de IFA in Berlijn staan nu de eerste pre productie exemplaren van een nieuwe generatie LCD toestellen met variabele LED backlighting, die qua contrast en kleuromvang alles in de schaduw stellen wat we nu kennen. Op dit moment heeft LCD de beste papieren voor top kwaliteit weergave voor de komende jaren. Vanaf deze herfst komen dit soort toestellen op de markt.


precies, de philips en andere bekenden hebben dit nu. http://www.hdtvnieuws.nl/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
met variabele LED backlighting, die qua contrast en kleuromvang alles in de schaduw stellen wat we nu kennen.


nee nee neen
alles wat er op gebied van LCD display nu op de markt staat!
niet alles wat we nu kennen (weten dus wat nog komen zal)

en ook niet eens ten opzichte van alles wat aan "andere" display's NU op de markt staat

pure black dus variabele led backlighting verbetert de LCD extreem tov zijn voorgangers
maar gegarandeerd niet in vergelijk met de huidige plasma generatie.

hetgeen daar op IFA staat (pre-productie) neemt zelfs al een voorschot op het beter zijn dan de laser-tv als je die tekst van jou zou volgen in algemene zin

maar in detail en heel specifiek staat daar niets anders dan : >>
we hebben de LCD verbeterd. :D

cheers

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

nee nee neen
alles wat er op gebied van LCD display nu op de markt staat!
niet alles wat we nu kennen (weten dus wat nog komen zal)

en ook niet eens ten opzichte van alles wat aan "andere" display's NU op de markt staat

pure black dus variabele led backlighting verbetert de LCD extreem tov zijn voorgangers
maar gegarandeerd niet in vergelijk met de huidige plasma generatie.

hetgeen daar op IFA staat (pre-productie) neemt zelfs al een voorschot op het beter zijn dan de laser-tv als je die tekst van jou zou volgen in algemene zin

maar in detail en heel specifiek staat daar niets anders dan : >>
we hebben de LCD verbeterd. :D

cheers


Ik bedoelde toch echt wel wat ik schreef. Met name Sharp claimt dat hun nieuwe LCD techniek een betere kleurweergave heeft als enige andere techniek inclusief beeldbuis. Zoals je weet gebruikt laser TV ook fosfor (net zo als de beeldbuis), dus verwacht ik dat de kleurweergave gelijk zal zijn aan de beeldbuis.

Sharp gebruikt gekleurde LED's voor de backlighting, en dat zal die kleurweergave zo groot maken. Philips gebruikt witte LED's. Pre-productie is niet hetzelfde als prototype. Prototypes stonden vorig jaar al op de IFA. Pre-productie wil zeggen dat de getoonde toestellen in principe in die vorm over een paar maanden op de markt komen. Overigens zullen die nieuwe Sharp toestellen zeker twee à drie keer zo duur zijn als vergelijkbare 'normale' LCD toestellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft gewoon een kwestie van smaak.

Familie van me vindt het beeld van mijn Pana

mooier en kleurrijker dan zijn flips LCD

die ook nog es 600 euri duurder was.

maar dan zeg ik hem dat zijn tv ook bij veel licht in de kamer

nog steeds goed te bekijken is,bij mijn plasma is dat dan wel anders,

dan zie je een heel stuk minder omdat de zon er vol op staat...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het donker is mijn Panasonic plasma veel mooier dan om het even welke LCD. (Mijn mening!)

Ik kan niet anders dan toegeven dat ik overdag het rolluik t.o.v. de TV moet sluiten om geen last te hebben van reflecties.

Dit was bekend toen ik hem kocht en veel last heb ik er niet van omdat ik heel graag film kijk in het donker.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog zo iemand.

Ik heb een panasonic plasma (th42py70).

Mijn schoonzoon wilde perse een lcd (37er panasonic).

Daar is niks mis mee totdat mijn dochter tegen mij zegt dat ze het beeld wat brobbelig mistig en wazig bij haar vond en niet bij mijn plasma.

Op een onbewaakt moment heb ik gekeken of alle ruisonderdrukkers van de lcd uit waren(want ik dacht dat het daar aan lag) maar die waren uitgeschakeld.

Ttjjaaaah.

 

Mvrgr

Flodder11

 

 

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er zijn ook mensen die het beeld van een LCD

gewoon mooier vinden dan een plasma.

Laatst stond ik bij de MM te koekeloeren.

Ik hoorde een stelletje praten over een TV die daar hing...

Die had zo'n mooi beeld zei hij.

Toen zij zag dat't een plasma was,wilde ze niet meer...

Dus kwaliteit speelt niet alleen een rol.

Ik denk dat plasma een slechte naam heeft

onder het gros van de bevolking.

Misschien door het zgn. inbranden wat vroeger gebeurde

of dat ze meer stroom verbruiken zouden...

( wat in de praktijk reuze meevalt )

Hierdoor haken mensen alleen bij de naam plasma al af.

Zelfs op de site van de NUON staat bij de energie bespaartips

de vraag of je een Plasma hebt of niet... shocked

 

Zo zie je maar dat mensen ook hier verkeerd geïnformeerd worden.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de hele week al naar al winkels bezocht , tv"s vergeleken en raad gevraagd over lcd of plasma .

Wat betreft het inbranden zeiden ze dat dit nog steeds het geval is . Ik heb persoonlijk gezien dat een hele dure en zogeheten kwalitatieve plasma na 2 uur reeds de duidelijke sporen van inbranden vertoonde .

Maar hij verzekerde mij dat dit na 2 weken op andere zenders gekeken te hebben , dit zou verdwenen zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...