Ga naar inhoud


Wat heeft jou het "nieuwe rijden" opgeleverd?


sretlow

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: leo1949

Aceton is Irriterend en licht ontvlambaar dus een waarschuwing is wel op zijn plaats.


Tsja, licht ontvlambaar lijkt mij ook wel handig als brandstof.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: maja
Wat ook een hoop scheelt is de bandenspanning verhogen. Je kunt zonder problemen de bandenspanning met 0,3 atm. verhogen. Dit kan in de praktijk 10% uitmaken. De bandenspanning regelmatig controleren goed op druk houden van de banden verminderd de weerstand met het wegdek.


Nee, dat is geen advies inderdaad.. Zonder problemen ook zeg je zelfs. blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie echt brandstof wil besparen laat zoveel als mogelijk de auto staan.

Meer bespaart door 10 ritjes niet te doen dan als een "halfgare, niet remmende,uitrollende slak" het overige verkeer te treitteren.

Gebruik je auto waarvoor die is of gebruik hem niet!

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

U mag niet door naar de volgende ronde. Laten staan is geweldig, met name een V8 cool maar mensen die normaal rijden, zo min mogelijk remmen zijn in mijn ogen geen treiteraars. Het gaat een beetje over de mentaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat MP4

Nee, dat is geen advies inderdaad.. Zonder problemen ook zeg je zelfs.

 

MP4 Ik weet niet of je het goed begrepen of gelezen hebt. Ik bedoel als de bandenspanning normaal 2,2 atm moet zijn mag je er gerust 0,3 atm. bijpompen. Zodat het 2.5 atm. wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ongegronde boventallige info. Dit is naar mijn mening een dom advies. Hou daar mee op. De fabrikanten van autobanden en automerken weten het beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Ik vind het ongegronde boventallige info. Dit is naar mijn mening een dom advies. Hou daar mee op. De fabrikanten van autobanden en automerken weten het beter.


Ik mag dan wel niet deskundig zijn maar dit advies wordt ook door deskundige mensen gegeven. En bovendien iedereen mag toch een mening hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die Duitse zender werd hierover uitvoerig gediscussiëerd door deskundige mensen. Je kunt in ieder geval een aardig geldbedrag besparen als je daardoor 10% minder aan brandstof nodig hebt. Voor mij is de discussie hierover nu gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elke handleiding van een auto zul je kunnen lezen dat met een extra belasting, met name de achterbanden wat meer spanning verdienen. Meer is het niet. Dus standaard +0,3 atm erbij lijkt me kul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: MP4
@ceesv: Was dat niet 2000t/min oftewel 80 km/h bij de meeste auto's? Ik dacht dat je dan superzuinig draait zonder motorschade.


2.000 t/min. is bij mijn wagen ongeveer 130 km/h.
Verbruik dan ongeveer 6,9 l/100 km.

Dat bedoel ik dus met dat er geen algemene zuinige snelheid is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste auto's doen 3000t/min bij zo'n 100 km/h...

De zuinigheid zit 'm dus in het toerental. Wat voor auto rij je eigenlijk als je 2000t/min bij 120km/h maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

BMW 5 serie, diesel, 6 traps automaat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: maja
Dat is dus niet zo!! Als je iets optimaals wilt hebben zul je ook naar het gewicht de belading het weer enz. moeten kijken. Dikwijls is het zo dat de fabrikant adviseert er 0,2 ato bij te pompen bij de geadviseerde druk als je op vakantie gaat dus bij extra belading. Dit heeft tot gevolg dat de band minder weerstand ondervindt en daar door minder warm wordt. Dat lijkt mij ook een stuk veiliger. Het is in ieder geval raadzaam de bandenspanning goed in de gaten te houden.

Dan moet je voor iedere rit de spanning controleren, of nog beter een systeem op je auto hebben dat continue de spanning op het juiste nivo houdt. De spanning opgegeven door de fabrikant is de gulden middenweg die ze nauwkeurig genoeg gekozen hebben en het met 0.3mbar verhogen van de spanning meer problemen oplevert dan goedmaakt. Wat jij noemt mbt de spanning bij belading daar heeft de fabrikant ook voorschriften voor, maar dat is wel degelijk iets anders dan om 1 druppel benzine te besparen op 100km er maar wat mbars bij te pompen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...